تور پیاده‌روی شهر قدیم تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تور پیاده‌روی شهر قدیم تفلیس

تورهای پیاده‌روی همیشه یکی از راه‌های بسیار خوب برای کاوش در مقاصد گردشگری هستند که به آن‌ها سفر کرده‌ایم. این مهم مخصوصا در مورد شهرهایی با تاریخ غنی و جاذبه‌های گردشگری متعدد همچون تفلیس، جذاب‌تر هم خواهد بود. خوشبختانه تورهای متعدد رایگان و پولی برای گشت و گذار در شهر قدیم تفلیس برگزار می‌شود که اگر می‌خواهید بدانید در این گردش‌های روزانه چه اتفاقی می‌افتد و شما از کجاها بازدید خواهید کرد، پیشنهاد می‌کنیم ادامه‌ی این نوشته را مطالعه بفرمایید.

 

زمان و هزینه‌ی تورهای پیاده روی در شهر قدیم تفلیس

در سفر با تور تفلیس، جدا از تورهای پیاده روی که شهرداری به رایگان برگزار می‌کند، شما می‌توانید با مبلغ بسیار پایین در حد ۲.۵ لاری در این تورها شرکت کنید که حدود ۶ ساعت و نیم به طول خواهد انجامید. این تورها شامل سوار کردن شما از درب هتل، ورودی جاهایی که ازآن‌ها بازدید می‌کنید و همچنین حمل و نقل در مسیرهای مختلف می‌شود که برای دیدن جاذبه‌های مهم شهر قدیم، بسیار به صرفه خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که سرویس درب هتل، عموما برای هتل‌های مرکز شهر تفلیس در دسترس خواهد بود.

جاذبه‌های تور پیاده روی شهر قدیم تفلیس

مسیر حرکت شما در تورهای پیاده روی در شهر قدیم همیشه از میدان آزادی تفلیس با آن بنای زیبایی که در این میدان وجود دارد آغاز خواهد شد. این میدان نام‌های زیادی را طی دوره‌های مختلفی تاریخی به خود دیده است و این اطلاعات تاریخی از طرف راهنمای انگلیسی زبان به شما داده خواهد شد.

بعد از یک ربع که از میدان بازدید کردید، به سمت ویرانه‌های دیوار قدیم تفلیس می‌روید تا این مکان تاریخی را نیز دیده باشید و سپس به سمت باسیلیکا Anchiskhati بروید که قدیمی‌ترین کلیسای به جا مانده در تفلیس است. کلیسای تاریخی و بسیار با ارزش که از قرن ششم میلادی به جا مانده و خیلی از گردشگران مسیحی در سفر به تفلیس از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند.

 

راهنمای اجاره آپارتمان در تفلیس در سفر

پل صلح تفلیس مقصد بعدی شما خواهد بود و هیچ تور گردشی در پایتخت گرجستان بدون بازدید ازاین پل زیبا که در سال ۲۰۱۰ بر روی رودخانه کوتا ساخته شده، کامل نخواهد بود. سپس اولین جایی که برای ۳۰ دقیقه در آن‌جا توقف خواهید داشت، خیابان شاردنی است. یکی از خیابان‌های به شدت محبوب و زیبای تفلیس که از جمله جاذبه‌های کلاسیک شهر محسوب می‌شود و در آن فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی واقع شده است.

بعد از بازدید از خیابان شاردنی، وقت آن رسیده که وارد حریم شهر قدیم شوید. برای بازدید از این مکان حدود ۶۰ دقیقه زمان لازم بوده و راهنما اطلاعات کاملی از بناها و بخش‌های مختلف این منطقه‌ تاریخی از تفلیس به شما خواهد داد تا به دیدن دیگر جاذبه‌های گردشگری در تفلیس بروید.

ایستگاه بعدی این تور تئاتر Gabriadze است به تئاترهای عروسکی اختصاص داشته اما بنای آن این روزها طرفداران زیادی در تفلیس به سمت خود جذب می‌کند. معروف‌ترین قسمت این بخش از تفلیس، برج ساعتی خاصی بوده که طراحی متفاوتی دارد و این روزها به یکی از نمادهای تفلیس و از جمله عکس‌هایی که خیلی دست به دست می‌شود، بدل شده است.

 

اقامت در ویلاهای لوکس و مدرن تفلیس

در ادامه‌ی این تور جذاب به تراموای هوایی تفلیس خواهید رفت و از آن بالا نگاهی به کل شهر خواهید انداخت. سپس برای بازدید از کلیسای Sioni که یکی دیگر از کلیساهای معروف شهر است، به بخش دیگری از شهر برده خواهید شد. در ادامه مسیری را کنار پارک پیاده خواهید رفت تا از تندیس "مادر گرجستان" یا همان کارتلیس ددا دیدن نمایید.

تور پیاده روی در تفلیس تنها به بازدید از کلیساها ختم نمی‌شود و شما این امکان را دارید تا در این گردش، نگاهی به مسجد جمعه این شهر در قلب شهر قدیم نیز بندازید. این مسجد در انتهای پارک واقع شده و بعد از بازدید از تندیس مادر گرجستان، این مسیر زیبا را پیاده طی خواهید کرد. بعداز آن به پارک رایک می‌روید که در نزدیکی پل صلح واقع شده و یک فضای سبز بزرگ و دیدنی است.

در ادامه از چند بنای شهری در همان اطراف دیدن می‌کنید تا در نهایت به بازار میدن، آخرین ایستگاه گردش‌های خود برده خواهید شد و از آن‌جا به هتل بر می‌گردید.

نکات مهم در مورد تور پیاده روی در تفلیس

  • برای این که بتوانید از کلیساها دیدن کنید، حتما باید لباس مناسب و پوشیده به تن داشته باشید
  • آن‌هایی که مشکل درد کمر یا اضافه وزن شدید دارند، بهتر است در این تورها شرکت نکنند
  • بهتر است از قبل آب و هوا را چک کنید تا در بهترین شرایط آب و هوایی به این تور بروید
  • تورهای پولی برای جمع‌های تا ۶ نفر برپا می‌شود

 

گردش یک روزه از تفلیس به گوری و اوپلیستیخه

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران