تور بازدید از مکان‌های تاریخی شهر تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تور بازدید از مکان‌های تاریخی شهر تفلیس

تفلیس شهر شب‌های رویایی، شهر روزهای تماشایی، شهر رویدادهای مربوط به زیبایی، یکی از بهترین شهرهای نزدیک ایران است که می‌توانید برای یک تعطیلات کوتاه مدت روی آن حساب باز کنید. شهری که در آن می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و خاطره‌های فراموش نشدنی بسازید. شهری که برای انجام یک سفر خانوادگی مناسب است و با امکاناتی که دارد جوان‌ها را نیز به خودش می‌کشاند. شهری که با مراجعه به آن می‌توانید هم از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید و هم از جاذبه‌های شهری. در سفرتان با تور تفلیس اگر به دنبال یک تور هیجان‌انگیز هستید همراه ما باشید تا تور بازدید از واردزیا، رباتی و برجومی را خدمتتان معرفی کنیم.

 

بازدید از سه مکان واردزیا، رباتی و برجومی در سفر به تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان است و یکی از بهترین شهرهای این کشور برای گشت و گذار. شهری که همه روزه در آن تورهای زیادی برگزار می‌شود و با شرکت در هرکدام آنها می‌توانید یک روز خاطره‌انگیز برای خود به وجود آورید؛ مثل تورهای قایق سواری در تفلیس. یکی دیگر از معروف‌ترین تورهای این شهر تور بازدید از این سه مکان است. توری که دوازده ساعت به درازا می‌کشد و کامل یک روز گردشگری شما را به خودش اختصاص می‌دهد. توری که برای شما امکان سر زدن به فضاهای غیر شهری گرجستان را فراهم می‌آورد و به نوعی شما را به طبیعت تاریخی این کشور می‌برد.

 

۱۰ رستوران‌ محبوب مردم محلی تفلیس

امکانات این تور

  1. این تور شامل سرویس رفت و برگشت به محل اقامت‌ شما در تفلیس است.
  2. یک راهنمای خوب شما را در این تور همراهی می‌کند تا به شما اطلاعاتی جالبی درباره گرجستان بدهد. راهنمایی که به دو زبان انگلیسی و روسی مسلط است.
  3. بطری‌های آب در این تور به شما اختصاص داده خواهد ‌شود.

نکته‌ی مهم درباره شرکت در این تور آن است که برگزارکنندگان آن ناهار شما را مهمان نمی‌کنند و وعده‌ی غذایی ناهار و یا هرخوراکی دیگر را خودتان باید تهیه کنید.

 

مکان‌هایی که با شرکت در این تور به بازدید آنها می‌روید

در این تور شما از تفلیس به بازدید از سه مکان مهم و دیدنی گرجستان می‌روید.

۱- بازدید از غار واردزیا

واردزیا شهر پنهان گرجی‌ها در دل کوه ملکه است که قدمتی بسیار طولانی دارد. شهری که برای فرار از حمله‌ی مغول‌ها ساخته شده است و به گونه‌ای است که آن را در دل کوهستان حفاری کرده‌اند تا در یک فضای سنگی خانه و سرپناه به وجود آورند. از این خانه‌ها و سرپناه‎ها امروزه غارهایی به جا مانده است که با مراجعه به این شهر می‌توانید از آنها دیدن کنید و تصاویری زیبا ببینید. این شهر در ۱۳ طبقه و با ۶ هزار غار مسکونی ساخته شده است. زلزله‌ای در سال ۱۲۸۳ دو سوم این شهر را ویران کرده است اما امروزه حتی همین ویرانه‌ها برای بازدید بسیار باشکوه هستند.

 

گشتی جذاب در دریاچه لیسی تفلیس

۲- بازدید از قلعه رباتی

رباتی یکی از قلعه‌های زیبای گرجستان است که قدمتش بازمی‌گردد به قرن نهم میلادی. قلعه‌ای که یک شهر باشکوه برای خودش به شمار می‌آید و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. قلعه‌ای که در قرن‌های سیزدهم و چهاردهم میلادی در اختیار پادشاهان گرجی قرار داشت اما در اواخر قرن چهاردهم تیمور خان لنگ به آن لشکرکشی کرد و این قلعه را به تصرف خودش درآورد. در اواخر قرن شانزدهم این قلعه به تصرف ترک‌های عثمانی درآمد تا بعد از ۱۰۰ صد سال دوباره گرجستانی‌ها این قلعه را به مالکیت خودشان درآوردند. قدم زدن در این قلعه‌‎ی تاریخی که حاکمان بسیاری را در خود دیده است یکی از خاطره‌های فراموش نشدنی در سفر با تور گرجستان به شمار می‌آید.

۳- بازدید از شهر برجومی

برجومی جزو شهرهای سبز گرجستان به شمار می‌آید که به خاطر چشمه‌ی آب گرمش شهرت فراوانی دارد. شهری که با رفتن به آن روح و روان‌تان جان تازه‌ای می‌گیرد و نو می‎شوید. شهری که یک بازار صمیمی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی گرجستانی در خود دارد. پارک آب معدنی این شهر یکی از نقاط دیدنی آن است که در آن آب معدنی تولید و صادر می‌شود.

 

معرفی برترین اسپا هتل‌های تفلیس

نکات مربوط به تور بازدید از واردزیا، رباتی و برجومی

  1. تمامی افراد می‌توانند در این تور شرکت کنند اما شرکت در آن به خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود.
  2. این تور ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود و ساعت ۹ شب به پایان می‌رسد. بنابراین باید یک روز گردشگری خود در سفر به تفلیس را به آن اختصاص بدهید.
  3. اگر بیست و چهار ساعت قبل از برگزاری این تور از شرکت در آن انصراف بدهید، تمامی هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به شما عودت داده خواهد شد.

۱۸ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران