آرامش در ۹ استودیو مدیتیشن در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
آرامش در ۹ استودیو مدیتیشن در تایلند

تایلند به خاطر غذاها، مهمانی‌ها، سواحل و مردم دوست داشتنی‌اش شهرت دارد. اما آیا می‌دانید این خطه، به دلیل وجود امکانات و فضاهایی عالی برای مدیتیشن نیز از محبوبیت جهانی برخوردار است؟ این مراکز، راهی را برای به آرامش رسیدن افراد محلی و گردشگران خارجی پیشنهاد می‌دهند و یک تعادل درونی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورند. اگر از علاقمندان به مراقبه و تزکیه نفس هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور تایلند سری به ایده آل‌ترین استودیوهای مدیتیشن در تایلند بزنید.

 

The Kamalaya

این استراحتگاه لوکس مراقبه، در جزیره زیبای کوه سامویی واقع شده و در رابطه با فعالیت‌هایش برنده جوایزی بوده است. این مکان، در ارائه بسته‌های جامع درمان روان و ذهن و جسم تخصص دارد و درمان‌هایی سفارشی توسط پزشکان حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. این بسته‌های پیشنهادی شامل مراقبه، یوگا، ماساژ، درمان‌های بهداشتی و همچنین مشاوره‌های خصوصی هستند.

آدرس: 102/9Moo 3, Laem Set Road, Na-Muang , Koh Samui, Suratthani, Thailand

 

Dharana

مرکز مدیتیشن، در جزیره زیبای پوکت واقع شده و ادعا می‌کند که با ترکیب تعطیلاتی آرامش بخش همراه یک برنامه مراقبه معتبر، یکی از بهترین تجربه‌های مدیتیشن  را در جنوب شرقی آسیا ارائه می‌دهد. در اینجا کلاس‌های مدیتیشن، یوگا، چی کونگ و حتی خدمات مشاوره‌ای به مهمانان ارائه می‌شوند. مراجعه به این استودیو را، به تمام علاقمندان در سفر با تور پوکت پیشنهاد می‌کنیم.

 

گردش در سوخومویت بانکوک

آدرس: 69/509Moo 1, Tambon Chalong, Phuket, Thailand

 

Dhamma Kancana Vipassana

Dhamma Kancana، به تمرین مراقبه ویپاسانا یا مراقبه ذهن آگاهی اختصاص دارد که تمرکز آن بر پاکسازی ذهن و از بین بردن وابستگی‌های منفی است. در اینجا دوره‌های مقدماتی ۱۰ روزه مراقبه ارائه می‌شوند و هر روز ۱۲ ساعت به تمرینات مدیتیشن، تماشای فیلم، استراحت و صرف وعده‌های غذایی سالم اختصاص داده می‌شود. گفتنی است این استودیو، ۶ ساعت رانندگی با بانکوک فاصله دارد.

آدرس: 20/6Moo 2, Ban Wang Kayai, Prang-Pley, Sangklaburi, Kanchanaburi, Thailand

 

Dipabhavan

این مرکز، دوره‌های یک هفته‌ای را به زبان انگلیسی در فاصله زمانی ۳-۱۰ و یا ۲۰-۲۷ هر ماه در فضایی دنج در تپه‌های کوه سامویی ارائه می‌دهد. همانند بیشتر برنامه‌های سنتی مدیتیشن، این جلسات هر روز از ساعت ۴:۳۰ صبح شروع می‌شوند و شامل تمرینات ایستاده و یا نشسته هستند.

 

بازدید از جشنواره‌های فانوس در تایلند

آدرس: 101/18Moo 3, Maret, Ko Samui, Surat Thani, Thailand

 

The Pavana

Pavana یک ریزورت خلوت و دنج است که در خارج از چیانگ مای، در شمال تایلند واقع شده است. در اینجا یک دوره مقدماتی سه روزه عالی برای مبتدیان ارائه می‌شود که ۹ مراقبه خصوصی، ۳ جلسه مدیتیشن همراه با پیاده روی، ۳ جلسه بحث و تبادل نظر راجع به فلسفه بودیسم، ماساژ تایلندی و ۳ جلسه بخور گیاهی تایلندی یا همان سونای مادون قرمز و وعده‌های غذایی را شامل می‌شود.

گفتنی است رستوران این ریزورت، مواد اولیه غذاهایش را از باغ ارگانیک مخصوصش تهیه می‌کند و می‌توانید از کلاس آشپزی غذای خام نیز بهره‌مند شوید. و درنهایت باید گفت در این مرکز، بسته‌های مختلف سم زدایی نیز ارائه می‌شوند.

آدرس: 196Huaysai, Huaysai, Mae Rim, Chiang Mai, Thailand

 

New Life Foundation

اینجا موسسه‌ای ست که در ابتدا بعنوان مکانی برای معتادان بهبود یافته آغاز به کار کرده بود، اما اکنون یک مرکز ذهن آگاهی است که برای همگان دوره‌های مراقبه و سایر علوم و تمرینات مربوط به سلامتی را ارائه می‌دهد. این موسسه در  چیانگ رای در شمال تایلند واقع شده و با مناظر زیبایی از جمله یک دریاچه، یک جنگل از درختان ساج، مزارع برنج و باغات احاطه شده است که در کل یک محیط بی‌نظیر و آرام را به علاقمندان هدیه می‌دهند.

آدرس: 49Moo 1, Don Sila, Wiang Chai, Chiang Rai, Thailand

 

Jungle Yoga

این مرکز، دوره‌های مدیتیشن و همچنین یوگا را ارائه می‌دهد. این دوره‌ها شامل مراقبه، گفتگو، جلسات فردی و گروهی و کلاس‌های تمرینات حرکتی آگاهانه هستند. این مکان بی بدیل، در میان زیبایی‌های طبیعی خارق العاده Khao Sok در جنوب تایلند قرار دارد و به معنای واقعی یک بهشت شناور است، زیرا تمام ساختمان‌ها روی دریاچه شناور هستند و توسط پل‌های عابر به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

فعالیت‌های متفاوت و جذاب در کرابی

آدرس: Khao Phang, Ban Ta Khun District, Surat Thani, Thailand

 

Wat Suan Mokkh

این مرکز، هر ماه میزبان اعتکاف‌های مراقبه ۱۰ روزه است. این مراقبه‌ها بسیار جدی بوده و شما ملزم هستید تمام این مدت در این مرکز حضور داشته باشید. برنامه روزانه شامل جلسات مراقبه، گفتگو درباره بودیسم، یوگا و کارهای روزمره است. این برنامه می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز و در عین حال عالی باشد. با این حال توجه داشته باشید که اینجا مکان مناسبی برای افراد نازپرورده و ضعیف نیست زیرا شما روی یک تخته بتونی فقط با یک حصیر، بالش چوبی و یک پتو نازک خواهید خوابید. گفتنی است این مرکز، تقریبا ۶۰۰ کیلومتر از بانکوک فاصله دارد.

آدرس: Lamet, Chaiya District, Surat Thani, Thailand

 

Wat Mahathat

Wat Mahathat، یک مکان دیدنی نمادین در نزدیکی کاخ بزرگ است و یکی از قدیمی‌ترین معابد بانکوک به شمار می‌آید. این بنا در اصل، برای نگهداری یادگارهایی از بودا ساخته شد و بعدها بعنوان یک مرکز مدیتیشن ویپاسانا و قدیمی‌ترین دانشگاه بودایی جهان تکامل یافت.

لازم به ذکر است که روزانه سه کلاس مراقبه، با کمک راهبان انگلیسی زبان در اینجا برگزار می‌شوند. برای آشنایی با سایر امکانات مشابه در سفر با تور بانکوک، مقاله ۸ استودیوی برتر یوگا در بانکوک، شهر شورها و نورهای تایلند را نیز مطالعه کنید.

 

درمان‌های حرفه‌ای در بهترین اسپاهای بانکوک

آدرس: Khwaeng Phra Borom Maha Ratchawang, Khet Phra Nakhon Krung Thep Maha Nakhon, 10200, Thailand 

۰۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران