آشنایی با طرقبه و امکانات تفریحی آن

جاذبه‌های گردشگری مشهد
آشنایی با طرقبه و امکانات تفریحی آن

شهر مقدس مشهد علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مقصد گردشگری بسیار خوبی برای افرادی است که دوست دارند در کنار زیارت به بازدید از جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری بروند. چرا که در این شهر می‌توان انواع گوناگونی از مکان‌های تاریخی، تفریحی، خرید، طبیعی و ... را پیدا کرده و از آن نهایت لذت را برد. در میان تمامی گزینه‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد نام طرقبه حتما بارها به گوشتان خورده است. طرقبه مشهد، از جمله جاذبه‌های بسیار زیبای این شهر بوده و رفتن به آن به تمامی زائران و گردشگران تور مشهد توصیه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا شما را به خواندن ادامه مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با طرقبه مشهد

طرقبه مشهد از جمله شهرهای طرقبه شاندیز بوده و در دامنه‌ کوه‌های بینالود واقع شده است. این مکان از قدمت بسیار زیادی برخوردار بوده و گفته می‌شود که از آبادی‌های وسیع طوس باستان بود. البته این مکان بارها نام خود را تغییر داده و امروزه با نام طرقبه شناخته می‌شود. در گذشته این مکان حالت روستایی به خود داشت اما امروزه به یک شهر کوچک تبدیل شده و از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. مساحت این منطقه به حدود ۱۶۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد و باغ‌های میوه فراوانی را در خود جای داده است. در بین تمامی درختان میوه، درختان گردو بیشتر به چشم می خورند و اصلی‌ترین محصول این منطقه به شمار می‌آیند. اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از طرقبه مشهد را در لیست برنامه گردشگری خود در تور مشهد قرار دهید.

 

جاذبه‌های دیدنی طرقبه مشهد

اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در طرقبه مشهد وجود دارند روستاهای زیبا و دیدنی واقع در اطراف آن هستند. از جمله معروف‌ترین این روستاها که بازدید از آن‌ها در بین گردشگران طرفداران زیادی دارند عبارتند از: حصار گلستان، طرقدر، عنبران، کنگ، نغندر، جاغرق، طرق، زشک و ابرده. تمامی این روستاها دارای محیطی بسیار دنج و آرام بوده و رفتن به آن‌ها برای رهایی از مشغله‌های فکری و کاری شدیدا پیشنهاد می‌شود. علاوه بر طبیعت بکر و چشم‌اندازهای زیبا این روستاها از آب و هوایی بسیار مطبوع برخوردار هستند که جذابیت آن را برای ساکنان شهرهای شلوغ و آلوده بیشتر کرده است.

در طرقبه مشهد امکانات رفاهی و تفریحی متعددی نیز تعبیه شده است. به عنوان مثال می‌توان درمانگاه، مسجد و رستوران‌های گوناگونی را در بازدید از این مکان مشاهده کرد. علاوه بر آن فروشگاه‌‌های بزرگ صنایع دستی با نام بازار بین‌المللی بعثت در این مکان به چشم می‌خورد که توریست‌ها می‌توانند سوغاتی‌های جذابی از قبیل فرش، سبدهای حصیری و تابلوهای حکاکی شده را که محصول دست هنرمندان این منطقه هستند را تهیه کنند.

 

هتل‌هایی برای اقامت در طرقبه مشهد

 

شرایط آب و هوایی طرقبه مشهد

طرقبه مشهد در حالت کلی شرایط اب و هوایی سرد و خشکی را دارا می‌باشد. به همین دلیل بهترین فصل برای بازدید از آن روزهای گرم سال یعنی بهار و تابستان است. میانگین دمای طرقبه در طول سال بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. در تمامی روزهای سال دمای آن از شهر مشهد پایین‌تر می‌باشد. پس اگر در فصل تابستان برای زیارت به شهر مشهد سفر کرده‌اید رفتن به طرقبه برای فرار از گرما گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. البته کوهستانی بودن این منطقه و هوای خنک آن سبب شده تا علاقه‌مندان بتواند در فصل زمستان به اسکی مشغول شوند. از دیگر تفریحاتی که می‌توان با رفتن به این مکان از آن‌ها لذت برد رفتن به دهکده آبی، اتومبیل رانی، سوارکاری، رفتن به مجتمع ورزشی، باغ وحش و مجتمع‌های تجاری آن است.

 

طریقه دستیابی به طرقبه مشهد

طرقبه مشهد در فاصله ۱۶ کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد. بنابراین تمامی زائران می‌توانند به آسانی به این مکان دسترسی پیدا کرده و از آن بازدید کنند. اگر با اتومبیل شخصی به شهر مشهد سفر کرده‌اید می‌توانید از روی نقشه و GPS اتومبیل به طرقبه بروید. در غیر این صورت می‌توانید تاکسی را کرایه کرده و یا با تورهای گردشگری شهری مشهد همراه شوید. نکته قابل توجه اینکه طرقبه مشهد از امکانات رفاحی و تفریحی بسیار گسترده‌ای برخوردار بوده و گردشگران می‌توانند در صورت تمایل در هتل بزرگ طرقبه مشهد واقع در دامنه رشته کوه بینالود اقامت داشته و یک شب به یادماندنی را در منطقه‌ی‌ ییلاقی و خوش آب و هوای طرقبه تجربه کنند. همچنین می‌توانند به رستوران‌های متنوع این مکان رفته و شکم خود را با غذاهای لذیذ و محلی طرقبه سیر کنند.

 

گشتی خاطره‌انگیز در خیابان هاشمیه مشهد

۰۲ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران