بهترین جاذبه‌های گردشگری ایروان، بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بهترین جاذبه‌های گردشگری ایروان، بخش دوم

ایروان به عنوان پایتخت کشور ارمنستان جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. مسافران تور ارمنستان می‌توانند در سفر خود به این شهر از بناهای قدیمی، پارک‌هایی با چشم‌انداز طبیعی، موزه‌های ارزشمند و ... دیدن کنند. در این مقاله به معرفی چند مورد از دیدنی‌ترین مکان‌ها که بازدید از آن‌ها به تمامی مسافران ارمنستان توصیه می‌شود، پرداخته‌ایم.

 

سالن اپرا تئاتر ایروان (Yerevan Opera Theatre)

سالن اپرا تئاتر ایروان ساختمانی باشکوه، با سبک معماری بسیار جذاب است که بازدید از آن به تمامی افراد توصیه می‌شود. این بنا متعلق به سال ۱۹۳۳ بوده و مساحتی به اندازه جا دادن ۱۴۰۰ نفر را در خود دارد. هدف از افتتاح این بنا زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر ارمنی بود. سالانه نمایش‌های بسیار زیادی در این سالن اجرا می‌شود. در صورت تمایل شما نیز می‌توانید بلیط تماشای نمایشی را در سالن اپرا ایروان تهیه کرده و به تماشای آن بروید.

 

موزه هنر کافسجیان (Cafesjian Museum)

کسانی که به بازدید از موزه‌ها علاقه دارند، رفتن به موزه هنر کافسجیان در تور ارمنستان توصیه می‌شود. کافسجیان نام شخصی است که این موزه را تاسیس کرد. این موزه به عنوان مرکز فعالیت‌های هنری ارمنستان شناخته می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای کنسرت، پخش فیلم و کارگاه‌های هنری و ... در آم برگزار می‌گردد. علاوه بر تمامی این موارد سبک معماری به کار رفته در طراحی و ساخت این بنا نیز بسیاز جذاب بوده و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

 

خرید در بازارهای سنتی ارمنستان

 

موزه اربونی (Erebuni Museum)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایروان که رفتن به آن‌ها به تمامی توریست‌ها پیشنهاد می‌شود موزه اربونی است. بنای این موزه در گذشته به عنوان قلعه اربونی شناخته میشد. به دلیل قدمت بالای ساختمان موزه برخی از بخش‌های آن مورد بازسازی واقع شده است. آنچه این موزه را جذاب‌تر کرده روباز بودن بخش‌هایی از آن است. از جمله وسایلی که در این موزه می‌توان بازدید کرد، می‌توان به کوزه‌های قدیمی، زیورآلات و اشیاء برنزی و غیره اشاره کرد. بازدید از این موزه برای آشنایی با گذشته و فرهنگ ارمنی‌ها بهترین گزینه گردشگری در این سفر خواهد بود.

 

کلیسای جامع سارکیس مقدس ایروان (Saint Sarkis Cathedral Yerevan)

ارمنستان کلیساهای دیدنی بسیاری را دارا است. از جمله یکی از دیدنی‌ترین این کلیساها، کلیسای جامع سارکیس مقدس ایروان نام دارد. بر اساس شواهد تاریخی قدمت این عبارتگاه به سال‌های ۱۸۴۰ برمی‌گردد. همین موضوع سبب شده تا علاوه بر جنبه مذهبی به دلیل قدمت زیادی که دارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 

کلیسای سنت آستواتساتین ایروان

 

مسجد آبی ایروان (Blue Mosque Yerevan)

در کنار کلیساهای باشکوه و دیدنی که در ایروان وجود دارد مسجد آبی ایروان، عبارتگاه جذابی برای مسلمانان است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر شناخته می‌شود. این مسجد تنها مسجدی است که در شهر ایروان وجود دارد. تاریخ ساخت این مسجد به سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ میلادی برمی‌گردد. سبک معماری این مسجد مشابه مساجدی است که در ایران وجود دارند.

 

یادمان نسل‌کشی ارمنی‌‌ها (Tsitsernakaberd)

یکی از دردناک‌ترین بخش‌های تاریخ ارمنی‌ها به دوران هولوکاست یا نسل کشی ارمنه‌ها در دوران جنگ جهانی اول برمی‌گردد. به منظور زنده نگه داشتن این فاجعه بزرگ در تاریخ ارمنی‌ها مکانی با نام یادمان نسل‌کشی ارمنی‌‌ها ساخته شده و امروزه درهای آن به روی تمامی علاقه‌مندان باز است. این مکان در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و نماد امید و رشد دوباره‌ برای مردم ارمنستان است. اگر به تاریخ این کشور علاقه دارید حتما بازدید از آن را در لیست برنامه‌های گردشگری خود در این سفر قرار دهید.

 

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر ارمنستان

کاسکاد ایروان (Yerevan Cascade)

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی که رفتن به آن در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است کاسکاد ایروان نام دارد. البته ایرانیان این مکان را با نام هزار پله نیز می‌شناسند. چرا که هزاران پله در این مکان وجود دارد. این پله‌ها پارک هافناک و خیابان مانیومنت را به یکدیگر وصل می‌کند. این پله‌ها از چشم‌انداز بسیار زیبایی برخوردار بوده و مکانی ایده‌آل برای تفریح و عکاسی در ایروان به شمار می‌روند.

 

بازار ورنیساژ ایروان (Yerevan Vernissage)

خرید کردن در هر سفری برای گردشگران جذاب است. بازار ورنیساژ ایروان یکی از بازارهای محلی است که حتی اگر اهل خرید کردن هم نباشید می‌توانید به آنجا رفته و از گشت و گذار در این بازار لذت ببرید. بازار ورنیساژ دارای غرفه‌های مختلفی می‌باشد که صنایع دستی متنوع بسیاری در آن‌‌ها به فروش می‌رسد. پس اگر دوست دارید به سبک بومیان ارمنی خرید کنید و یا به فکر خرید سوغاتی‌هایی با قیمت مناسب برای دوستان و آشنایان خود هستید حتما در سفر خود سری به این بازار محلی بزنید.

۱۰ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران