بهترین جاذبه‌های گردشگری ایروان، بخش اول

جاذبه‌های گردشگری ایروان
بهترین جاذبه‌های گردشگری ایروان، بخش اول

یکی از شرط‌های اصلی برای استفاده حداکثری از زمان و انرژی خود آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مقصدی است که به آن سفر می‌کنیم. از آنجایی که تور ارمنستان بین ایرانیان از محبوبیت بالایی برخوردار است در این مقاله به معرفی دیدنی‌ترین بخش‌های این شهر زیبا می‌پردازیم. ایروان به عنوان پایتخت ارمنستان دارای جاذبه‌های تفریحی و توریستی بسیار زیادی است. اگر شما هم دوست دارید برنامه بعدی خود را برای مسافرت و تفریح به مقصد ارمنستان انتخاب کنید در این مقاله همراه ما باشید.

 

موزه ماتناداران (Matenadaran)

اولین مورد از جاذبه‌های گردشگری ایروان موزه ماتناداران مسروپ ماشتوتس ایروان نام دارد که به اختصار اکثر افراد آن را با نام ماتناداران می‌شناسند. این موزه به دلیل در بر داشتن مجموعه‌ای گسترده از دست نوشته‌های قدیمی دنیا از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. ماتناداران نام شخصی است که حروف الفبای ارمنی را اختراع کرد. علاقه‌مندان به تاریخ فرهنگی ملت‌ها می‌توانند با رفتن به این مکان از بالغ بر ۱۷۰۰۰ دست نوشته ۳۰۰۰۰ اسناد و مدارک ارمنی و غیر ارمنی دیدن کنند.

 

میدان جمهوری (Republic Square)

اصلی‌ترین و مهم‌ترین میدان ارمنستان، میدان جمهوری ایروان است. این میدان بزرگترین میدان شهر بوده  روزانه افراد بسیاری برای بازدید، تفریح و استراحت به آنجا می‌روند. در گذشته این میدان با نام میدان لنین شناخته میشد. به طوری که حتی تا سال‌های ۱۹۹۰ مجسمه لنین در وسط این میدان بر پا بود. اما بعدها با فروپاشی شوروی مجسمه پایین آورده شد و نام آن به میدان جمهوری تغییر پیدا کرد. توریست‌ها می‌توانند با رفتن به این مکان از بناهای تاریخی و دیدنی واقع در اطراف این میدان دیدن کرده و همچنین به خوردن غذاهای لذیذ ارمنی با رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های همین حوالی بپردازند. چند مورد از جاذبه‌های گردشگری واقع در نزدیکی‌های این میدان می‌توان به برج ساعت، فواره‌های باشکوه آب، فضای سبز دیدنی و غیره اشاره کرد.

 

راهنمای عکاسی اینستاگرامی در ایروان

 

موزه تاریخ ارمنستان (The History Museum Of Armenia)

اکر به بازدید از موزه‌ها علاقه دارید موزه تاریخ ارمنستان جایی است که رفتن به آن را باید در لیست برنامه‌های گردشگری خود در ایروان قرار دهید. این موزه از وسعت بزرگی برخوردار بوده و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از جمله اصلی‌ترین قسمت‌های آن می‌توان بخش باستان شناسی، قوم شناسی و مردم شناسی را نام برد. تاریخ تاسیس موزه تاریخ ارمنستان به سال ۱۹۲۰ میلادی برمی‌گردد.

 

حقایقی درباره زبان ارمنستان

 

پارک عشاق (Lover’s Park)

پارک‌ها همیشه برای افرادی که دوست دارند کمی از مشغله و استرس زندگی به دور باشند محبوبیت زیادی داشته‌اند. پارک عشاق از جمله پارک‌های معروف ایروان است که می‌توانید به آنجا رفته و از طبیعت و محیط دنج آن بهره ببرند. البته این پارک در طول تاریخ نام‌های مختلفی داشته و امروزه برخی از بومیان آن را با نام پارک دوستی نیز می‌شناسند. این پارک از محیطی رمانتیک و سرسبز برخوردار بوده و اگر خوش شانس باشید می‌توانید زوج‌هایی را که با لباس عروس و دامادی در آن به عکاسی مشغول هستند را مشاهده کنید. در برخی از روزهای سال این پارک مکانی برای برگزاری فستیوال‌ها، کنسرت‌ها و نمایش‌ها تبدیل می‌شود.

 

کلیسای کاتولیک ایروان (Katoghike Church)

ارمنستان به عنوان کشوری که مردمان آن برای اولین با به دین مسیحیت روی آوردند دارای کلیساهای قدیمی و دیدنی بسیار زیادی می‌باشد. یکی از این موارد کلیسای کاتولیک ایروان نام دارد و با اسم کلیسای مریم مقدس نیز شناخته می‌شود. این کلیسا، بنایی متعلق به قرون وسطا بوده و تاریخ پرفراز و نشیب بسیاری را شاهد بوده است. ساختمانی که امروزه توریست‌ها می‌توانند از آن دیدن کنند بارها مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایروان تبدیل شده است.

 

محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ارمنستان

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر (Saint Gregory the Illuminator Cathedral)

یکی دیگر از کلیساهای جذاب و دیدنی ایروان، کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر نام دارد. علاوه بر سبک معماری منحصر به فرد شکوه و عظمت آن سبب شده تا مورد توجه هر مسیحی و بازدیدکننده‌ای واقع شود. چرا که کلیسای جامع سنت گریگور بزرگ‌ترین کلیسای ایروان و همچنین ارمنستان به حساب می‌آید. به طوری که کلیت آن سه کلیسای کوچک دیگر را نیز در بر دارد. وسعت آن به قدری زیاد است که حدود ۱۷۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود با تور ایروان بازدید از این بنای مذهبی و باشکوه را از دست ندهید.

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران