خاطره‌انگیزترین مناطق استانبول، بخش اول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خاطره‌انگیزترین مناطق استانبول، بخش اول

استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و تاریخی آن است و بطور کلی پرجمعیت‌ترین منطقه در کل این کشور به شمار می‌آید. این شهر که اروپا و آسیا را در تنگه بسفر به یکدیگر متصل می‌کند، از فرهنگ هر دو قاره سود برده و بنابراین مقصد بسیار مناسبی برای علاقمندان به تاریخ، معماری زیبا و حتی غذاهای جالب و متنوع محسوب می‌شود. اما همانطور که می‌دانید، دغدغه اصلی در سفر با تور استانبول، معمولا به محل اقامت مربوط می‌شود.

در واقع تصمیم گیری در این رابطه، یکی از جنبه‌های مهم سفر است و ما نیز قصد داریم در ادامه به معرفی خاطره ‌انگیزترین مناطق استانبول برای اقامت در تعطیلات بپردازیم. اما به یاد داشته باشید، بسیار اهمیت دارد اقامتگاهی را انتخاب کنید که نزدیک به جاذبه‌های استانبول باشد. بدین ترتیب، شما در وقت و هزینه سفر صرفه‌جویی خواهید کرد و دیگر نیازی نیست وقت زیادی را در ترافیک سپری کنید. تاکید می‌کنیم که استانبول از آنچه فکر می‌کنید بزرگتر است!

 

معیار انتخاب محل اقامت در استانبول چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، استانبول یک شهر بزرگ است و مناطق مختلفی دارد که می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. هر یک از این  مناطق و محله‌ها، جذابیت و مزایای خاص خود را دارند. در اینجا، مناطق پیشنهادی با توجه به اولویت‌های سفرتان را مشخص کرده‌ایم:

  • بهترین محل اقامت در استانبول برای کسانی که اولین بار به این شهر سفر می‌کنند: سلطان احمد
  • بهترین محل‌های اقامت لوکس و تجملاتی در استانبول: تکسیم و بشیکتاش
  • بهترین محل اقامت در استانبول برای خانواده‌ها: منطقه بازار بزرگ
  • بهترین محل اقامت در استانبول برای مسافران کوله پشتی: کاراکوی
  • بهترین محل اقامت در استانبول برای عاشقان خرید: منطقه بازار بزرگ
  • بهترین محل اقامت در استانبول برای علاقمندان به تفریحات و زندگی شبانه: گالاتا و بشیکتاش

در ادامه، به بررسی دقیق‌تر شرایط اقامت در مناطق و محله‌های معروف استانبول خواهیم پرداخت.

 

سلطان احمد

سلطان احمد، محبوب‌ترین قسمت شهر است و قلب فرهنگی و تاریخی استانبول به شمار می‌آید. اینجا، جایی است که بسیاری از جاذبه‌های اصلی و نقاط دیدنی در آن واقع شده‌اند. دقیقا به همین دلیل است که سلطان احمد، بعنوان بهترین منطقه برای افرادی که برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنند، توصیه می‌شود!

آثار فراوانی از جمله  کلیسا و مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی، آب انبار باسیلیکا و موارد دیگر را می‌توانید در این محدوده پیدا کنید. این منطقه همچنین، بسیار نزدیک به بازار بزرگ و بازار ادویه‌جات است. اطراف اقامتگاه شما در سلطان احمد نیز با تعداد زیادی فروشگاه، رستوران، کافه و بار احاطه شده است. برای آشنایی بیشتر با این منطقه، توصیه می‌کنیم حتما گردشی شگفت‌انگیز در محله سلطان احمد استانبول مقاله را مطالعه کنید.

تنها نقطه ضعف اقامت در اینجا، این است که تقریبا هیچ تفریح و زندگی شبانه‌ای وجود ندارد. بنابراین پس از غروب خورشید، منطقه بسیار آرام و ساکت می‌شود. البته این امر برای برخی مسافران یک مزیت محسوب می‌شود، اما بطور کلی این امر به سلیقه و علائق و اهداف شما از سفرتان بستگی دارد.

و اما انواع اقامتگاه‌ها را می‌توانید در این منطقه با بودجه‌های مختلف بیابید. اگر به دنبال هتلی لوکس در سلطان احمد می‌گردید، پیشنهاد ما به شما هتل‌های White House، Golden Istanbul Royal و Hotel Amira هستند. هزینه‌ها در این هتل‌ها، معمولا ۱۱۰ دلار و بالاتر خواهد بود.

 

۵ رستوران عالی اطراف بازار بزرگ استانبول

برای کسانی که هتل‌های سطح متوسط با بودجه‌ای معادل ۶۰ تا ۱۱۰ دلار را جستجو می‌کنند، اقامتگاه‌های Celine و Kalyon بهترین گزینه بوده و در نهایت اشخاصی که به دنبال سفری مقرون به صرفه هستند و می‌خواهند در یک هتل ارزان اقامت کنند، بهتر است هتل Basileus یا مهمانخانه Otantik را انتخاب نمایند و هزینه‌هایی تا ۶۰ دلار را متقبل شوند.

منطقه بازار بزرگ

بازار بزرگ در استانبول، یکی از قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده در سراسر جهان است و مکانی است که حتما حتی یکبار باید از آن بازدید کنید. اینجا منطقه اصلی خرید در شهر است و چیزهای بسیاری از جمله شیرینی‌های ترکی، چای، لباس و انواع سوغاتی را در آن خواهید یافت و فروشندگان بی‌شماری را خواهید دید که منتظر مذاکره و چانه‌زنی در مورد قیمت‌های کالاهایشان هستند.

 

از بازار بزرگ استانبول چه چیزهایی بخریم؟

اطراف دو بازار اصلی این حوالی یعنی بازار بزرگ و بازار ادویه نیز، مملو از فرصت‌های خرید و غذاخوری است. اگر عاشق خرید هستید، مطمئنا این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر با خانواده خود سفر می‌کنید نیز اینجا بسیار مناسب شماست، زیرا به جاذبه‌های اصلی سلطان احمد نزدیک خواهید بود.

در منطقه بازار بزرگ، هتل های بسیاری برای انواع سلیقه و بودجه وجود دارند. برای عاشقان زندگی لوکس، هتلهای Antik و Euro Design را با بودجه‌ای معادل ۱۰۰ دلار یا کمی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم. در رابطه با هتل‌هایی با هزینه متوسط در حدود ۶۰ تا ۱۰۰ دلار، Kent و Primero بهترین گزینه هستند و برای مسافران کوله پشتی با بودجه‌ای تا ۶۰ دلار، اقامتگاه‌های ارزانی نظیر City hall و Mansion Gorki انتخاب مناسبی هستند.

 

تجربه خرید در بازار آراستا استانبول

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران