خاطره‌انگیزترین مناطق استانبول، بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خاطره‌انگیزترین مناطق استانبول، بخش دوم

استانبول قرن‌هاست که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. هنوز هم در این شهر، بقایای امپراتوری‌های روم و یونان و میراث مسیحی به وفور به چشم می‌خورند و انواع جاذبه‌های بی‌بدیل، سالانه گردشگران بسیاری را شیفته سفر با تور استانبول می‌نمایند.

این شهر مناطق توریستی منحصر به فردی دارد و در این میان، انواع آپارتمان‌ها و هتل‌های زیبا و جالب توجه در این مناطق، تجربه‌ای به یادماندنی را در ذهن مشتاق مسافران ثبت می‌کنند و نگرانی اسکان را از وجودشان می‌زدایند. در ادامه مقاله قبل، با هم برخی دیگر از خاطره‌انگیزترین مناطق استانبول برای اقامت در تعطیلات آشنا خواهیم شد.

 

گالاتا

اگر در مورد محل اقامت در استانبول تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهید، متوجه خواهید شد که منطقه بی‌اغلو بسیار محبوبیت دارد. بی‌اوغلو در واقع یک منطقه بسیار بزرگ است که از محله‌های کوچکتر مانند گالاتا، کاراکوی، تکسیم و غیره تشکیل شده است. ما تصمیم گرفتیم مهمترین این محلات را به صورت جداگانه شرح دهیم، زیرا هر کدامشان به اندازه کافی منحصر به فرد و بزرگ هستند و جاذبه‌های بسیاری را در دل خود جای داده‌اند.

 

بهترین مراکز خرید استانبول در بخش آناتولی

و اما گالاتا جایی است که می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش شده قدم بزنید، ساختمان‌های زیبا را تحسین کنید و از دورهمی در کافه‌ها و کلوپ‌هایش لذت ببرید. نقطه عطف اصلی این منطقه، برج گالاتا است. در اطراف آن می‌توانید بسیاری از رستوران‌ها، فروشگاه ‌ای سوغاتی، مغازه‌ها، دکه‌های آب میوه تازه و غیره را پیدا کنید. این برج، در فاصله پیاده‌روی تا خیابان معروف استقلال و پل گالاتا قرار دارد. مطمئن باشید از گردش در این محدوده خسته نخواهید شد.

گفتنی است در این منطقه بهترین هتل‌های ترکیه قرار دارند و می‌توانید در یکی از هتل‌های لوکس نظیر DeCamondo یا Pera Palace با هزینه ۱۰۰ دلار و بالاتر اقامت کنید. اما اگر به دنبال هتلهای متوسط با هزینه تقریبی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هستید، پیشنهاد می‌کنیم هتل Inqlusif Hotel Galata یا Art Nouveau Pera را انتخاب کنید . در نهایت هتل‌های Mesto Galata یا Archeo با هزینه ۵۰ دلار و کمتر، گزینه‌های مناسبی هستند برای مسافران کوله پشتی و کسانی که به دنبال اقامتگاهی ارزان می‌باشند.

کاراکوی

کاراکوی، محله‌ای در منطقه بی‌اغلو و بخشی بسیار جذاب از شهر به خصوص برای جوانان است که مملو از کافه‌های زیبا، تراس‌های فضای باز، مغازه‌های کوچک و تعداد بیشماری رستوران ترکی و بین‌المللی است. بندر کاراکوی که درست در نزدیکی شاخ طلایی استانبول واقع شده، زمانی یکی از مهمترین بنادر شهر بود و هنوز هم می‌توانید از اینجا با کشتی به قسمت آسیایی استانبول رفت و آمد کنید.

اگر مشکل بودجه دارید و به دنبال کاهش هزینه‌های سفرتان هستید، در اینجا می‌توانید انواع هتلهای ارزان، هاستل‌ها و B&B های ارزان قیمت استانبول را پیدا کنید. البته هتل‌های لوکس و یا متوسط زیادی نیز در این حوالی وجود دارند.

گفتنی است هتل‌های The House Hotel Karakoy و The Wings Hotel Istanbul با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ دلار و بالاتر، بسیار مناسب اشخاصی هستند که اقامتگاهی لوکس و تجملاتی را جستجو می‌کنند. هتل‌های Ada Karakoy و Royal Tophane نیز با هزینه تقریبی ۵۰ تا ۱۰۰ دلار، امکانات و فضایی مناسب و البته متوسط را در اختیارتان می‌گذارند و هتل‌های ارزان قیمت Peradise  و Cheers Porthouse نیز، بودجه‌ای کمتر از ۵۰ دلار را به شما تحمیل می‌نمایند.

 

جذاب‌ترین برج‌ها و قلعه‌های استانبول

تکسیم

درست است که تکسیم مکان مناسبی برای مسافران ثروتمندی است که هتل‌هایی لوکس را جستجو می‌کنند و همواره به دنبال امکانات و مکان‌های مدرن برای گشت و گذارند، اما این بدان معنا نیست که سایر مسافران نمی‌توانند در این محله اقامت کنند.

یکی از مهمترین نقاط محله تکسیم، خیابان استقلال است که بعنوان شلوغ ترین و سرزنده‌ترین خیابان در کل استانبول شناخته می‌شود. یکی از بهترین مزایا در مورد این منطقه، ارتباط و دسترسی بسیار عالی آن با سایر نقاط شهر است، به گونه‌ای که در کمترین زمان به اصلی‌ترین جاذبه‌های سلطان احمد خواهید رسید. این محدوده، همچنین دسترسی بی‌نظیری به فرودگاه دارد.

از میان بهترین و لوکس‌ترین هتل‌های تکسیم می‌توان به Point Hotel و Titanic اشاره کرد که هزینه‌ای معادل ۱۰۰ دلار یا بیشتر را برایتان به دنبال خواهند داشت. اما پیشنهاد ما در مورد هتل‌های متوسط که بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار بودجه نیاز دارند، Peradays و Sometimes است. و در نهایت اگر به دنبال هتلی ارزان قیمت با بودجه‌ای زیر ۶۰ دلار هستید، بهتر است در Taksim Avenue یا T-Square Residence اقامت کنید.

بشیکتاش و شیشلی

بشیکتاش، بخشی از منطقه بزرگ‌تری به نام شیشلی است. اقامت در اینجا مزایای بسیاری دارد، از جمله اینکه نزدیک تنگه بسفور است. بنابراین هر وقت بخواهید، می‌توانید در کنار آب به قدم زدن بپردازید و از نوشیدن آب میوه‌های تازه فروشندگان خیابانی لذت ببرید.

می‌توانید از کاخ دولما باهچه دیدن کنید و یا با کشتی، به سمت آسیایی استانبول بروید. بعلاوه رستورانها و دکه‌های غذای خیابانی، بارها، کلوپ‌ها و کافه‌های بسیار و حتی یک بازار ماهی در این محدوده وجود دارند! انسان تصور می‌کند که بشیکتاش هرگز نمی‌خوابد و همیشه کاری و تفریحی برای انجام دادن در هر ساعتی از شبانه روز وجود دارد.

 

هتل‌های ارزان و باکیفیت استانبول

از طرفی باید گفت بشیکتاش، به دلیل هتل‌های مجلل متعددش شهرت فراوان دارد. البته قیمت‌ها، نسبت به سایر مناطق استانبول کمی بالا هستند. بعنوان مثال برای اقامت در یک هتل لوکس، لازم است ۱۲۰ دلار یا بیشتر هزینه کنید. در این صورت پیشنهاد ما به شما یکی از هتلهای Four Seasons، W Istanbul و یا Divan Hotel Istanbul است.

در میان هتل‌های متوسط مناسب که هزینه‌ای ۶۰ تا ۱۲۰ دلار روی دست شما می‌گذارند نیز می‌توان به Mercure Istanbul The Plaza Bosphorus و Manna اشاره کرد. اما اگرهم به دنبال هتل‌های ارزانتر با هزینه‌ای کمتر از ۶۰ دلار هستید، بهتر است به سراغ Linden Houses یا Hot Budget Ortakoy بروید.

بهترین آپارتمان‌ها در استانبول

در صورتی که شما از آن دسته از مسافرینی هستید که دوست دارید در سفر نیز مانند خانه‌تان احساس راحتی زیادی داشته باشید و یا با یک گروه یا خانواده تان سفر می‌کنید، اجاره یک آپارتمان بهترین تصمیم شما در سفر خواهد بود. خوشبختانه استانبول، آپارتمان‌های عالی متعددی متناسب با هر نوع سلیقه و بودجه‌ای دارد و کافی است منطقه موردنظرتان را انتخاب کنید.

بعنوان مثال اگر محله سلطان احمد را انتخاب کردید، باید بگوییم کرایه یک آپارتمان لوکس نظیر Q Suite یا Front of SEA View از نظر بودجه، معادل ۸۰ دلار و بیشتر خواهد بود. آپارتمان‌های سطح متوسط نیز بین ۴۰ تا ۸۰ دلار بودجه نیاز دارند و در این رابطه ما آپارتمان‌های  Penthause Studio و Medusa Apart را پیشنهاد می‌کنیم. و سرانجام برای مسافران کوله پشتی، گزینه‌های ارزان زیر ۴۰ دلاری نیز وجود دارند  و Beyazit Quarter House و Private Hotel Room نمونه‌هایی مناسب از این موارد به شمار می‌آیند.

 

تجربه‌ بازی‌های واقعیت مجازی در استانبول

۰۱ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران