غروب آفتاب در دماغه پرومتپ پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
غروب آفتاب در دماغه پرومتپ پوکت

کشور تایلند قبل از هر چیزی به دلیل چشم‌اندازها و طبیعت بسیار زیبایی که دارد توانسته توجه بسیاری از گردشگران را از سر تا سر دنیا به خود جلب کند. یکی از توریستی‌ترین شهرهای این کشور پر توریست پوکت است. اگر برنامه سفر با تور پوکت را در سر دارید برای اینکه بتوانید حداکثر استفاده را از زمان خود داشته باشید بهتر است با جاذبه‌های گردشگری آن قبل از سفر بیشتر آشنا شوید. یکی از این جاذبه‌ها دماغه پرومتپ نام دارد. زیبایی خیره کننده و جذابیت تماشای لحظات غروب آفتاب در این مکان سبب شده تا توریست‌ها بسیاری در سفر خود به پوکت بازدید از این مکان را نیز در لیست برنامه‌های خود قرار دهند. اگر به زیبایی‌های طبیعی علاقه دارید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با این مکان زیبا آشنا کنیم.

 

آشنایی با دماغه پرومتپ (Phromthep Cape)

دماغه پرومتپ از جمله جاذبه‌های گردشگری واقع در شهر پوکت تایلند است. به طوری که زیبایی و چشم‌اندازهای طبیعی آن هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند. این مکان به قدری زیبا و جذاب است که توانسته عکاسان بسیاری را مجذوب خود کند. از دید اغلب توریست‌ها دماغه پرومتپ بهترین جای جزیره پوکت به حساب می‌آید. از لحاظ مکانی این تپه زیبا در سمت جنوبی جزیره واقع شده و فاصله‌ای در حدود ۲ کیلومتر از ساحل راوای دارد. شبه جزیره‌ای که این دماغه دیدنی در آن واقع شده با نام شبه جزیره چو در بین بومیان شناخته می‌شود. علاقه‌مندان به طبیعت گردی می‌توانند به پیاده‌روی در اطراف این شبه جزیره پرداخته و علاوه بر چشم‌انداز تپه پرومتپ از سواحل زیبا و دریای سبز رنگ آن دیدن کنند.

 

بهترین رستوران‌های ساحل کاتا در پوکت

امکانات و تفریحات اطراف دماغه پرومتپ

علاوه بر منظره زیبایی که می‌توان با رفتن به دماغه پرومتپ از آن لذت برد جاذبه‌ها و تفریحات دیگری نیز وجود دارند. دو تا از این موارد بازدید از فانوس دریایی و موزه کوچکی است که در این حوالی قرار دارد. جذابیت اصلی این موزه مربوط به تصاویر حک شده مجسمه‌های فیل است که در نمای ساختمان به چشم می‌خورد. علاوه بر آن تماشای غروب زیبای آفتاب از جمله دلایلی است که همه را به بازدید از دماغه پرومتپ در سفر به پوکت ترغیب می‌کند.

همچنین حوالی این تپه مکان بسیار خوب و جذابی برای خرید انواع سوغاتی‌ها و حتی تماشای غرفه‌ها و دستفروشان است. در این مکان می‌توان انواع وسایل ساخته شده از پوسته و پیراهن‌هایی که یادگاری پوکت هستند را با قیمتی مناسب خریداری کنید. توریست‌هایی که بعد از یک روز گشت و گذار و پیاده‌روی در تپه پرومتپ خسته و گشنه شده‌اند می‌توانند به رستوران‌های این حوالی رفته و با منو غذایی لذیذ شکم خود را سیر کنند. یکی از معروف‌ترین این رستوران‌ها Al Fresco  نام دارد و مکانی ایده‌آل برای سفارش دادن انواع غذاهای دریایی است.

 

بهترین اسپاهای پوکت برای زوج‌ها

طریقه دستیابی به دماغه پرومتپ

از آنجایی که دماغه پرومتپ به عنوان یکی از جاذبه‌های اصلی شهر پوکت شناخته می‌شود وسایل حمل و نقل عمومی برای رساندن توریست‌ها به این مکان تعبیه گشته است. به طوری که در تمامی روزهای هفته تاکسی‌ها و اتوبوس‌های عمومی در اختیار گردشگرانی که دوست دارند از این مکان زیبا دیدن کنند، قرار می‌گیرند. البته کسانی که تمایل داشته باشند تا به صورت شخصی اتومبیلی را کرایه کرده و به سمت این تپه حرکت کنند باید آدرس زیر را در پیش بگیرند.

 

با بهترین جزایر اطراف پوکت آشنا شوید

  • Rawai, Mueang Phuket, Phuket, Thailand

اتوبوس‌های گردشگری که به سمت این مقصد حرکت می‌کنند در کنار ساحل راوای (Rawai Beach) قرار می‌گیرند. برای رسیدن به دماغه پرومتپ باید مسیر این ساحل به سمت جنوب طی شود. در ارتفاعات این تپه تماشای منظره غروب آفتاب لذت بسیار زیادی دارد. از فراز این تپه می‌توان سواحل زیبا و مرواریدی پوکت را تماشا کرد. همچنین منظره‌ای از جزیره فی فی (Phi Phi)به طور کامل از این زاویه قابل مشاهده است. رفتن به این مکان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای بازدید از آن نیست. البته می‌توان بومیان را در حین پرداخت پول مشاهده کرد که پرداخت این هزینه‌ها صرفا برای کمک مالی بوده و اختیاری است.

پرومتپ به قدری در بین گردشگران تور پوکت محبوب شده که امروزه به یکی از نمادهای این شهر تبدیل گشته است. فاصله دماغه ترومپت از برخی مقاصد اصلی توریست‌های تایلند به صورت زیر است:

  • فاصله ۲۰ کیلومتری از پاتونگ (Patong)
  • فاصله 20 کیلومتری از کاتا (Kata)
  • فاصله ۱۸ کیلومتری از خود پوکت
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران