بهترین جاذبه‌های تاریخی ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بهترین جاذبه‌های تاریخی ازمیر

شهر ازمیر و استان ازمیر از آن نقاط عمیق تاریخی ترکیه است که پر از مناظر تاریخی بوده و قصه‌های مختلفی از امپراتوری‌های گذشته را بازگو می‌کنند. اگرچه در تمام ترکیه تاریخ و تمدن و فرهنگ به وضوح قابل لمس است اما ازمیر از آن نقاط نابی است که سراسر آن با دیدنی‌های تاریخی زیادی پر شده است. قطع به یقین شما هرگز با یک بار سفر نمی‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید مگر این که مدتی را در این منطقه اقامت داشته باشید. در چنین شرایطی باید دست به انتخاب بزنید. در تور ازمیر ما شما را به بهترین نقاط تاریخی این منطقه می‌بریم.

 

Agora

این نقطه تاریخی که دقیقا در قلب ازمیر واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است یکی از بهترین آثار حفظ شده در شهر باستانی اسمیرنا (نام سابق ازمیر) است. این منطقه تاریخی موزه فضای بازی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود که ما به همه توصیه می‌کنیم در الویت کارهای خود در سفر به این شهر قرار دهند. آگورا (یک فضای عمومی که برای مجالس و بازارها در یونان باستان استفاده می‌شد) با طاق‌های سنگی، مخازن آب و قصر سلطنتی که از اواخر قرن چهارم قبل از میلاد مسیح است که همچنان بازدیدکنندگان خود را شگفت زده می‌کند.

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

آدرس: Agora Open Air Museum, Namazgah Mah, Tarık Sarı Sk. No:29, 35240 Konak/İzmir

 

Kemeraltı Market and Kızlarağası Hanı

بازار تاریخی کمرالتی یکی از بی‌نظیرترین و معتبرترین تجربیات در ازمیر است. مغازه‌های رنگارنگ، خیابان‌های فرعی باریک، حیاط‌های پنهان و چند کنیسه باقیمانده در شهر همه بخشی از این تجربه شگفت انگیز است. در داخل بازار همچنین می‌توانید Kızlarağası Hanı را پیدا کنید، یک کاروانسرای بزرگ دوران عثمانی که متعلق به قرن هجدهم است. اگرچه کاروان‌ها برای بارگیری کالاهای خود دیگر به اینجا نمی‌آیند، اما هنوز هم یک فضای تاریخی عمیق وجود دارد و از بهترین مغازه‌های سوغات، فرش و صنایع دستی شهر و همچنین چایخانه‌ها و قهوه خانه‌های عالی در حیاط آن مشغول به کار هستند. فضای قدیمی و نوستالژیک آن شدیدا شما را به داستان‌های قدیمی منتقل خواهد کرد.

آدرس: Kemeraltı Çarşısı, Konak Mahallesi, Anafartalar Cd., 35250 Konak/İzmir

 

Asansör

ترجمه این دقیقا همان "آسانسور" است، این سازه به همین منظور برای حمل کالا و مردم از محله Karataş به شیب تند دامنه تپه در سال ۱۹۰۷ ساخته شد. اگرچه سانسور یاد شده دیگر کارایی قبلش را ندارد اما امروزه، برج زیبا آن یکی از بهترین چشم اندازهای شهر و همچنین یک رستوران عالی را دارد. همچنین پشت asansör یکی از زیباترین خیابان‌های ازمیر را نیز خواهید یافت.

 

معرفی فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

آدرس: Asansör, Turgut Reis Mahallesi, Şht. Nihatbey Cd. 76/A, 03500 Konak/İzmir

 

Pergamon

این شهر قدرتمند یونان باستان دارای بهترین ویرانه‌های حفظ شده از آن دوران، به ویژه محراب معروف پرگامون است. پرگامون، پایتخت سابق سلسله آتالید (قرن ۳ قبل از میلاد)، به دلیل ویرانه‌های استثنایی تئاتر، استوآ، سالن ورزشی، تومول‌ها و دیوارهای شهر و همچنین اعتصاب مقدس کیبل، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. پس از آنکه این شهر در سال ۱۳۳ قبل از میلاد تحت سلطه امپراتوری روم درآمد، به مرکز استان روم آسیا تبدیل شد. پرگامون یک کلانشهر شکوفا با یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌ها و یک مرکز درمانی بسیار مهم با یک چشمه مقدس بود.

افسس

بدون بازدید از افسس شهر مشهور یونان باستان، هیچ سفری به استان ازمیر کامل نخواهد بود. این شهر شگفت انگیز با قدمت قرن ۱۰ قبل از میلاد تحت حاکمیت جمهوری روم شکوفا شد و برجسته‌ترین سازه‌های آن مربوط به آن دوران است. حتما از معبد آرتمیس، کتابخانه سلسوس، اودئون و معبد سباستو دیدن کنید. افسس از آن مقاصد برجسته‌ای است که فرقی نمی‌کند در کجای ترکیه هستید باید از آن دیدن کنید خوشبختانه با قرار گرفتن این بخش تاریخی مهم در ازمیر کار شما بسیار راحت خواهد بود. در بازدید از اینجا دوربین‌تان را فراموش نکنید.

Aigai

Aigai یا نمروت کالسی، یکی دیگر از شهرهای قابل توجه یونان باستان و بعدا رومی است که قدمت آن از حدود قرن ۳ قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. این شهر در استان مانیسا، بسیار نزدیک به ازمیر واقع شده است. در محاصره مناظر فوق‌العاده طبیعت در اطراف ویرانه‌های باستانی شهری گشت بزنید که زمانی پناهگاه مهمی برای آپولو بود. به اطراف نگاهی بیاندازید و تا می‌توانید از تلفیق مناظر تاریخی و طبیعی عکس‌های بی‌نظیری بیاندازید. از بالای کوه گون که بخشی از کوهستان یونت محسوب می‌شود می‌توانید روستای Yuntdağı Köseler را هم نظاره‌گر باشید.

 

ازمیر از دیرباز تا امروز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران