جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش دوم)

همان طور که در قسمت اول این مقاله گفته شد جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی بسیاری در شهر زیبای آلانیا وجود دارد. هر یک از این جاذبه‌ها دارای زیبایی‌های خاص خود بوده و به نوبه خود توانسته‌اند توجه بسیاری از توریست‌ها را به سفر با تور آلانیا جلب کنند. در ادامه به چند مورد دیگر از این جاذبه‌های دیدنی شهر پرداخته‌ایم:

 

موزه آتا ترک (Museum Alaturk)

موزه آتا ترک در محله‌ای به نام شکر خانه و در شهر ساحلی آلانیا قرار گرفته است. این خانه محل زندگی شخصی به نام توفیق آزاک اوغلو بود که در سال ۱۹۳۵ آتا ترک بنیان‌گذار جمهوریت در ترکیه در این خانه مانده بود. حدود ۵۰ سال بعد از این اتفاق از این خانه به عنوان موزه رونمایی شد. امروزه علاقه‌مندان می توانند به بازدید از آن رفته و آثاری که نشان دهنده تاریخ کشور ترکیه هستند را مشاهده کنند.

قلعه آلانیا (Alanya Castle)

قلعه آلانیا از جمله بناهایی است که نه تنها از لحاظ سبک معماری بلکه از لحاظ تاریخی نیز ارزش بالایی در این شهر دارد. چرا که این قلعه تنها قلعه‌ای است که ار دوران سلجوقی به جا مانده است. این قلعه در سال ۱۲۲۵ توسط سلطان سلجوقی علاء الدین کیقباد قلعه بنا گردید. تا قبل از این زمان در ایم مکان آثاری از خرابه‌های قلعه یونانی قرار داشت. از مشخصه‌های دیدنی قلعه آلانیا می‌توان به قرار گرفتن آن بر روی یک صخره به ارتفاع ۲۵۰ متر اشاره کرد. ارزش آن به قدری بالا است که سال‌ها پیش دولت ترکیه موفق شد نام آن را در لیست آثار تاریخی یونسکو بگنجاند. بعد از بازدید از این قلعه می‌توانید به پیاده‌روی در محوطه آن پرداخته و از خوردن غذاهای لذیذ در رستوران‌های اطراف لذت ببرید.

 

معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

پارک آبی آلانیا

افراد بسیاری هستند که علاقه چندانی به بازدید از بناهای تاریخی و موزه‌ها ندارند. در شهر آلانیا می‌توان تفریحات متنوع و گوناگون بسیاری را پیدا کرد. یکی از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین این موارد پارک آبی آلانیا است. این پارک در فاصله ۳۰ کیلومتری از آلانیا و منطقه‌ای به نام اکودزالار (Okudzalar) قرار دارد. تمامی افراد می‌توانند برای شنا، تجربه آدرنالین بالا به کمک سرسره‌های متنوع و گوناگون به این پارک رفته و یک روز به یادماندنی و متفاوتی را برای خود رقم بزنند.

کلیسای آیا یورگی (Aya Yorgi Church)

از جمله جاذبه‌های گردشگری آلانیا می‌توان به کلیسای آیا یورگی یا هاگیوس گئورگیوس اشاره کرد. این کلیسا درون قلعه معروف آلانیا واقع شده و تجربه بازدید از آن به تمامی توریست‌های تور آلانیا پیشنهاد می‌شود. طبق شواهد تاریخی گفته می‌شود که بنای این کلیسا متعلق به قرن ششم میلادی و دوران حکومت بیزانس است. بازدیدکننده‌ها شاهد تخریب برخی از بخش‌ها و دیواره‌های این بنا خواهند بود. از جمله جذابیت‌های آن می‌توان به احاطه شدن آن توسط دیوارهای قلعه از سه جهت اشاره کرد. این بنا از ۸۳ عدد برج و ۱۴۰ بارو تشکیل شده است.

غار کورسانلار (Korsanlar Cave)

غار کورسانلار یکی از جاذبه‌های گردشگری آلانیا است که سالانه توریست‌های بسیاری از آن دیدن می‌کنند. کورسان در زبان ترکی به دزدان دریایی گفته می‌شود. علت نامگذاری این غار به این اسم جهت پنهان کردن کالاهای دزدیده شده توسط کورسان‌ها در گذشته‌های دور بوده است. همچنین از این مکان به عنوان زندانی کردن دختران اسیر شده استفاده میشد. غار کورسانلار دارای دهانه‌ای به عرض ۱۰ متر و ارتفاع ۵ متر است. به طوری که قایق‌ها می‌توانند به راحتی وارد آن شوند. سنگ‌های دیدنی دیواره‌ها و بافت به خصوص آن از دیگر جذابیت‌های این غار به شمار می‌آید.

 

گردشی در منطقه بیلیک دوزو در استانبول

بندر کشتی‌سازی سلجوقی

بندر کشتی‌سازی سلجوقی برای اولین بار در سال ۱۲۲۸ تاسیس شد. این بندر امروزه به مکانی برای تفریح و گردش توریست‌ها تبدیل شده است. در آن دوران این بندر کشتی‌سازی به صورت کاملا حرفه‌ای طراحی و ساخته شده بود. به طوری که امنیت بالایی در مقابل تهدیدهای مختلف را دارا بود.

شهر بندری ایوتاپه

شاید کمتر کسی باشد که با شهر بندری ایوتاپه قبل از سفر به آلانیا آشنا باشد. این مکان در فاصله ۳۰ کیلومتری از شرق آلانیا قرار داشته و نقش وصل کردن ساحل مدیترانه به شهر رومی یوتاپه را ایفا می‌کند. یوتاپه نام همسر شاه آنتیکوس بود که با هدف زنده نگه داشتن نام او شهر به این اسم نامگذاری شد. در بازدید از این شهر می‌توانید از مکان‌های دیدنی دیگری از جمله حمام قدیمی، کلیسا، نکروپل و آکروپل نیز دیدن کنید.

دره سپادره (Sapadere Canyon)

اگر به جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مکان‌های دنج و بکر علاقه دارید دره سپادره جایی است که بازدید از آن را در تور آلانیا نباید فراموش کرد. این مکان در ۴۰ کیلومتری از مرکز شهر آلانیا واقع شده است. از زیبایی‌های این مکان طبیعی می‌توان به آبشار دیدنی و محوطه سرسبز و منحصر به فرد آن اشاره کرد. در این مکان می‌توانید به پیک نیک و پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بپردازید.

 

بازدید از زیباترین نقاط استانبول

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 14 فروردین 1401)

نظرات کاربران