جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری آلانیا
جاذبه‌های گردشگری آلانیا (بخش اول)

همواره تور ترکیه به دلیل طبیعت زیبا و فرهنگ نزدیکی که به کشور خودمان دارد مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. در میان تمامی مقاصد گردشگری این کشور تور آلانیا این روزها با استقبال بسیاری از افراد روبرو شده است. اما سوالی که در مرحله اول ذهن طرفداران سفر به این شهر را به خود مشغول می‌کند این است که آلانیا چه مکان‌های دیدنی را در خود جای داده است. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری آلانیا شما را به همراهی ما در خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

شهر ساحلی آلانیا در همسایگی‌ شهر آنتالیا قرار گرفته و از جاذبه‌های گردشگری متنوعی برخوردار است. از جمله مهم‌ترین و دیدنی‌ترین این جاذبه‌ها عبارتند از:

غار داملاتاش (Damlatas Cave)

یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌هایی که در تور آلانیا می‌توان از آن دیدن کرد غار داملاتاش نام دارد. بازدید از این مکان فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که به مناظر خارق‌العاده طبیعی علاقه دارند. تمامی توریست‌ها به محض ورود به این غار مبهوت سنگ‌ها و فسیل‌های جذاب آن خواهند شد. توصیه می‌شود در صورت تمایل بعد از بازدید غار داملا تاش به دیدن موزه باستان شناسی و قوم نگاری که در همین نزدیکی‌ها قرار دارد نیز رفته و از آن لذت ببرید.

 

راهنمای سفر به شهر زیبای آلانیا

رودخانه دیم (Dim Cayi)

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آلانیا رودخانه دیم است. این مکان فرصتی فراموش نشدنی برای تفریح و گذراندن یک روز لذت بخش را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. رودخانه دیم که در زبان ترکی دیم چای نامیده می‌شود حدود ۲۰۰ متر طول داشته و از طبیعت سرسبز و منحصر به فردی برخوردار است. گردشگران می‌توانند در کنار طبیعت زیبای این محدوده به رستوران‌هایی که در جوار همین رودخانه قرار گرفته‌اند رفته و در محیطی دنج و آرام غذایی لذیذ و خوشمزه میل کنند.

قلعه سرخ (Kizil Kule)

قلعه سرخ از معروف‌ترین بناهای تاریخی شهر آلانیا بوده که در بین گردشگران به نماد این شهر نیز تبدیل شده است. علت نامگذاری آن به قلعه سرخ به دلیل استفاده از آجرهای قرمز رنگ در ساخت دیواره‌های آن می‌باشد. تاریخ ساخت این بنا به سال ۱۲۲۶ میلادی برمی‌گردد. Kizil Kule ارتفاعی در حدود ۳۳ متر داشته و کنار اسکله آلانیا واقع گردیده است. هدف از ساخت این قلعه مراقبت از اسکله بود. این بنا برای آخرین بار در سال ۱۹۵۰ مورد بازسازی قرار گرفت و امروزه درهای آن برای بازدید عموم باز است.

 

معرفی ۸ پارک‌ آبی جذاب در ترکیه

مسجد آکشابه سلطان (Akshabeh Sultan Mosque)

اکشابه سلطان نام اولین فرمانده در قلعه آلانیا بود. شجاعت‌ها و دلاوری‌های او سبب شده تا به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخی در این شهر تبدیل شود. مسجد آکشابه سلطان در سال ۱۲۳۰ توسط وی بنا شد و در تمامی دوران تاریخ ارزش بالایی برای مردم شهر داشته است. بازدید از سبک معماری متعلق به این دوران از جمله جذابیت‌ها آن برای توریست‌ها می‌باشد.

مسجد امیر بدرالدین (Amir Badr Eddin Mosque)

مسجد امیر بدرالدین بنایی متعلق به سال ۱۲۲۷ میلادی است که به دستور امیر بدرالدین ساخته شده و نام خود را بر روی مسجد گذاشته است. البته امروزه اغلب بومیان این مسجد را با نام آندیزلی (Andizli) نیز می‌شناسند. از جمله جذابیت‌های این بنا می‌توان به مناره سنگی و منبر کنده کاری شده آن اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند سبک معماری باقی مانده از دوران سلجوقی را در این مسجد از نزدیک مشاهده کنند.

 

بازدید از ۵ معبد باستانی در ترکیه

آمفی تئاتر باستانی یونان

اگر به بازدید از مکان‌های قدیمی و تاریخی علاقه دارید آمفی‌ تئاتر باستانی یونان جایی است که رفتن به آن در سفر به آلانیا پیشنهاد می‌شود. این بنا در اوایل قرن دوم بنا شده و از لحاظ تاریخی اهمیت بالایی دارد. با رفتن به این مکان تصور خواهید کرد که گویا در تونل زمان سفر کرده و وارد دوران حکومت یونانیان شده‌اید.

 

اسکله آلانیا

آلانیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های گردشگری آن اسکله آلانیا است. در زمان‌های قدیم این اسکله نقش بسیار پررنگی در فعالیت‌های تجاری شهر داشته است. اما امروزه به یک مکان تفریحی تبدیل گشته است. به این معنا که در این اسکله می‌توانید کشتی‌های کوچک بسیاری را که در حال حمل و نقل مسافران هستند را مشاهده کنید. از جذابیت‌های این اسکله می‌توان به بساط دست فروش‌ها اشاره کرد که فضایی شاد و زنده در آن ایجاد کرده است. البته قیمت اجناس این دستفروش‌ها معمولا بسیار بالا بوده و خرید از آن‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

 

لذت بردن از فعالیت‌های فضای باز در ترکیه

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران