تور تفلیس در طول ماه مبارک رمضان

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
تور تفلیس در طول ماه مبارک رمضان

رد پای ماه رمضان را در مناطق مسلمان نشین دنیا به وضوح می‌توان دید. کشورهای عربی و آفریقایی و خاورمیانه این ماه را به نحو احسنت برگزار می‌کنند. این در حالی است که کشور گرجستان در همسایگی ما، با وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی شدیدا مسیحی بوده و مردم مسلمان بسیار کمی در آن زندگی می‌کنند. این یعنی تور تفلیس کم‌ترین حال و هوای رمضان را برای شما فراهم می‌آورد اما هرگز چشم بسته از سفر به این شهر زیبای تاریخی در طول رمضان چشم پوشی نکنید.

 

تفلیس در رمضان ۱۴۰۰

خوشبختانه ماه رمضان امسال در بهار قرار گرفته و سفر به نقاط مختلف را راحت‌تر از تابستان کرده است. در این فصل روزها به بلندی تابستان نیستند و خبری هم از گرمای زیاد تابستانی نیست. در حالی که در این دوره روزها کمی گرم‌تر است شب‌ها قدری خنک می‌شود بنابراین همراه داشتن کت و یا ژاکت را توصیه می‌کنیم.

روال زندگی در تفلیس در طول ماه رمضان تغییری نمی‌کند زیرا مردم گرجستان از مسیحیان سرسخت و مذهبی هستند و مذاهب دیگر رقم بسیار ناچیزی از جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده است. تمامی جاذبه‌های دیدنی باز هستند و به قوت خود در دسترس هستند. ما به تفضیل جاذبه‌های دیدنی تفلیس را در مطالب پیشتر بررسی کردیم.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی تفلیس

افطار در تفلیس

اگر در سفری طولانی با تور تفلیس هستید و یا مجبورید برای مدتی در شهری غیرمسلمان مانند تفلیس اقامت داشته باشید مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید آن هم برای افطار و شکستن روزه، دسترسی به غذاهای حلال است. بعد از این که در شهر گشت و گذار کردید و خسته و گرسنه به ساعات پایانی روز نزدیک شدید خودتان را به یکی از رستوران‌های حلال تفلیس برسانید که شاید تنها محدود نقاطی باشند که در این شهر حال و هوای رمضانی دارند. در ادامه رستوران‌های حلال در تفلیس برای خوردن افطاری را بررسی می‌کنیم.

رستوران نایب

این یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است که می‌توانید در سفر با تور گرجستان به آن بروید و از غذاهای ایرانی اصیل و افطاری رایج ایرانی‌ها سفارش دهید. گفتن ندارد رستوران‌های نایب را در ایران همه می‌شناسند، در تفلیس نیز این رستوران به سرو غذاهای باکیفیت و بسیار خوشمزه شهرت زیادی دارد به طوری که مهامانان آن را فقط ایرانی‌ها تشکیل نمی‌دهند. بعد از روزی پر از گردش و تحمل گرسنگی به این رستوران بروید و خودتان را غرق در غذاهای آشنا و طعم‌های دلخواه‌تان کنید. نایب در قلب تفلیس قرار داشته و به راحتی در دسترس قرار دارد. به طور معمول این رستوران از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه شب با ۲ منوی ناهار و شام میزبان مهمانان خود می‌شود.

 

تجربه خوردن غذاهای خیابانی در تفلیس

آدرس: Shalva Dadiani street #12 Freedom Square, Tbilisi 0179 Georgia

 

Jimmy Jimmy Indo Georgian Restaurant

اگرچه ایده غذاهای ایرانی آن هم برای افطار و بعد از گرسنگی طولانی بسیار وسوسه‌انگیز است اما در سفری فرهنگی شاید بد نباشد از غذاهای بومی گرجستان هم نوش جان کنید. خوشبختانه این رستوران گرجستانی منویی متنوع از غذاهای گرجستانی، حلال، هندی، اروپایی و آسیایی را تدارک می‌بیند. حتی با منوی کافه طیفی از شیرینی‌جات، دسرها و نوشیدنی‌های گرم مناسب باز کردن روزه مانند چای، شیر و ... را در دسترس شما قرار می‌دهد. این رستوران شیک با دو فضای داخلی و بیرونی به شما حق انتخاب می‌دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید کجا غذا بخورید. توجه داشته باشید که قیمت‌ها در اینجا متوسط رو به بالا تا گران هستند. ساعت کار آن‌ها نیز روزانه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ بامداد است.

آدرس: 62 Aghmashenebeli Alley, Tbilisi 0159 Georgia

 

Karabak Turkish Restaurant

غذاهای ترکی بسیار معطر و اشتهاآور هستند و به خاطر مشترکات تاریخی و فرهنگی با ذائقه ما به شدت جور در می‌آیند. بنابراین اگر آماده خوردن غذاهای پر پنیر گرجستانی نبودید و در عین حال به دنبال تجربه متفاوتی از غذاهای ایرانی در رستوران نایب بودید به شما این رستوران ترکی را پیشنهاد می‌کنیم. در اینجا غذاهای گرجستانی، آذربایجانی و ترکی را می‌توانید سفارش دهید و حتی اگر گیاه‌خوار هستید از غذاهای وگان و گیاهی نیز نوش جان کنید. آن‌ها از ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب آماده پذیرایی از مهمانان خود هستند.

 

۸ حقیقت درباره تفلیس و مردمانش

آدرس: Tamar Mepis Ave. 24, Tbilisi 0112 Georgia

 

Spice Lounge Restaurant

به طور معمول این رستورانی فوق‌العاده با آلاچیق‌های زیبا و محیطی دل‌انگیز است که انواع غذاهای خوشمزه عربی، هندی، آسیایی، خاورمیانه‌ای، ایرانی و پاکستانی را سرو می‌کند و از این رو بین سلیقه‌ها و مردمان مختلف محبوبیت بسیاری دارد. مخصوصا این که منوی مفصل آن‌ها شامل غذاهای حلال و وگان نیز می‌شود. این یکی از بهترین جاها برای خوردن غذای افطاری است. وعده‌های آن‌ها شامل شامل صبحانه، برانچ، ناهار، عصرانه، شام و شام دیروقت می‌شود.

آدرس: 40 Shota Rustaveli Ave., Tbilisi 0108 Georgia

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران