سفر به آنتالیا در ماه مبارک رمضان

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفر به آنتالیا در ماه مبارک رمضان

خیلی از مقاصد گردشگری در دنیا، به خاطر بافت غیر مسلمانی که دارند، در ایام ماه رمضان چندان تغییری به خود نمی‌بینند، اما این مسئله در مورد کشور مسلمان نشینی همچون ترکیه کاملا متفاوت است و وقتی که در این ماه مبارک به تور آنتالیا یا دیگر تورها بروید، کاملا متوجه این تغییرات خواهید شد. اما سوال اینجاست که آیا سفر در این ماه به آنتالیا کار درستی است؟ آیا می‌توانید تفریحات مختلف را تجربه کنید؟ جواب کلی به این سوال این خواهد بود که بله، در ماه مبارک نیز به خوبی می‌توان از سفر به این شهر ساحلی لذت برد، اما بیایید کمی مفصل‌تر از شرایط آنتالیا در این ایام بگوییم.

 

تجربه سفر به آنتالیا در ماه رمضان

در همین ابتدا بگوییم، با توجه به این که ماه رمضان امسال در اردبیهشت خواهد بود، این زمان را باید یکی از بهترین مواقع برای سفر با تور آنتالیا به حساب آورد. در واقع به این دلیل که اکثر مردم آنتالیا مسلمان هستند، در این ایام روزه می‌گیرند و به همین دلیل در سواحل و پارک‌های آبی و بسیاری دیگر از مراکز گردشگری، تنها مسافران را خواهید دید و به همین دلیل شلوغی کم‌تری نسبت به دیگر ماه‌های سال تجربه خواهید کرد و لذت بیشتری نیز از اوضاع خواهید برد.

 

گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

به طور کلی کمی قیمت‌ها هم در ماه رمضان شکسته خواهد شد و به همین دلیل سفر در این ماه ارزان‌تر در می‌آید، اما این تغییر قیمت‌ها به اندازه‌ی استانبول و شهرهای غیر ساحلی نیست، چون همیشه گردشگران زیادی هستند که در این فصل به این گوشه از آنتالیا بیایند و از امکانات و زیبایی‌های این شهر استفاده کنند.

آیا رستوران‌ها و کافه‌ها در ایام ماه رمضان باز هستند؟

تقریبا تمامی رستوران‌ها و بهترین کافه‌های آنتالیا در ایام ماه رمضان باز هستند و به گردشگران خدمات می‌دهند و از این بابت هیچ مشکلی نخواهید داشت. البته این را باید مد نظر بگیرید که این مراکز، عموما در زمان افطار شلوغ خواهند بود و برای راحتی خود و همچنین مردم محلی، بهتر است برنامه‌ی شام خود را برای ساعات دیگری بگذارید. اما برای مراجعه به بارها و مراکز اینچنینی، حتما باید بعد از افطار مراجعه کنید. البته بعضی از هتل‌ها، در محیط خود هتل برای گردشگران نوشیدنی سرو خواهند کرد، اما در بیرون از هتل و مراکز داخل شهر، همگی تا بعد از افطار و بعضی از آن‌ها به طور کلی بسته خواهند بود.

این مهم در مورد مراکز شبانه نیز به همین ترتیب است و برای این موضوع بیشتر باید روی محیط‌های داخلی هتل‌ها حساب باز کنید که خوشبختانه هتل‌های آنتالیا از این نظر هیچ چیزی کم ندارند.

 

پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیا در سال ۲۰۲۰

مراکز تفریحی آنتالیا در ماه رمضان

از نظر پارک‌‌های آبی و بازی و مراکز تفریحی هیچ مشکلی در آنتالیا نخواهید داشت و همه جا باز خواهد بود. در مورد پارک‌های آبی و سواحل آنتالیا، همانطور که گفتیم با توجه به نبود جمعیت مردم محلی، خیلی جاها از حالت عادی خلوت‌تر خواهد بود و خیلی بهتر می‌توانید از بودن در این محل‌ها لذت ببرید. اما بخش‌های تفریحی داخل هتل‌ها یا پارک‌های بازی، شرایط عادی همیشگی خود را دارند و با توجه به این که تورهای گردشگری به محل‌های تاریخی، بیشتر مورد توجه گردشگران است، آن‌ها نیز همان جمعیت همیشگی را به خود می‌بینند.

آب و هوای آنتالیا در ماه رمضان

ماه رمضان امسال در اردیبهشت ماه خواهد بود که یعنی یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به آنتالیاست که دمای هوا برای آبتنی و شنا در آب مناسب بوده، رطوبت کم است و همه چیز برای لذت بردن از گشت‌های طبیعت گردی نیز مناسب خواهد بود. در مجموع اگر از نظر آب و هوایی بخواهیم بگوییم، اردیبهشت و خرداد زمان بسیار خوبی برای سفر به آنتالیاست.

 

بهترین کلاب‌های شبانه آنتالیا برای گردشگران

نکاتی که باید در سفر به آنتالیا در ماه مبارک رمضان رعایت کنید

با توجه به این که بسیاری از مردم محلی آنتالیا در بخش‌های شهری هستند، حتما مواردی همچون نخوردن و نیاشامیدن در مکان‌های عمومی را بهتر است رعایت کنید. همانطور که گفتیم، خیلی از رستوران‌ها و کافه‌های شهری، در زمان افطار شلوغ می‌شوند، پس بهتر است آن زمان را برای صرف افطار مردم خالی کنید. اگر سفر خود با تور ترکیه را برای پایان ماه رمضان تدارک ببینید، می‌توانید در جشن بزرگ عید فطر شرکت کنید که به طور کلی در ترکیه بزرگ و جذاب برگزار می‌شود و در آنتالیا نیز اوضاع به همین منوال خواهد بود.

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران