سفر به آنتالیا در ماه‌های مختلف سال

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفر به آنتالیا در ماه‌های مختلف سال

آنتالیا مروارید ریویرای ترکیه و هشتمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر هیجان انگیز، بهشتی برای تعطیلات گردشگران سراسر دنیا به شمار می‌آید. این خطه شما را با سواحل زیبای بی‌شمارش غافلگیر می‌‌کند. مکان‌های باستانی، انواع اقامتگاه‌های رنگارنگ با هر سطحی از بودجه، زیبایی‌های طبیعی، زندگی شبانه مدرن وغنی در کنار دریای مدیترانه و تنوع غذایی بالا به استقبالتان می‌آیند و لحظاتی باشکوه و به یادماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

گفتنی است این شهر در فصول مختلف سال، همچنان مردمان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. اگر به سفر با تور آنتالیا فکر می‌کنید لازم است با ملزومات این سفر و بهترین زمان برای بازدید از این شهر رویایی متناسب با شرایط تان آشنا شوید.

 

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر با تور آنتالیا برای شنا و آفتاب گرفتن، بین ماه‌های ژوئن و آگوست است. اگر صرفا به گشت و گذار در شهر فکر می‌کنید می‌توانید ماه‌های می، سپتامبر و اکتبر را مدنظر داشته باشید. همچنین ماه‌های بین اکتبر و آوریل برای استراحت مناسب هستند.

البته اینها یک توضیحات کلی است و باید بسته به مسافرت‌های انفرادی یا خانوادگی و میزان سن افراد، نکات مختلفی را درنظر بگیرید. بعنوان مثال برای مسافرت‌های انفرادی، ماه‌های تابستان ایده آل هستند. زیرا در این ماه در آنتالیا گردشگر فراوان بوده و می‌توانید دوستان بسیاری بیابید و یا از زندگی شبانه پررونق تابستانی لذت ببرید.

در سفرهای دو نفره عشاق، بهترین زمان سفربا تور آنتالیا ماه ها‌ی می و سپتامبر هستند. در این ماه‌ها، این شهر شلوغ نیست و یافتن اتاق در یک هتل خوب و رزرو رستوران راحت تر است. از آنجا که مدارس آنتالیا در این ماه‌ها باز هستند، خانواده‌های دارای فرزند اغلب در خانه می‌مانند. بنابراین با سر وصدای کودکان مواجه نخواهید شد.

و البته بهترین زمان برای دیدار آنتالیا برای خانواده‌ها، ماه های تابستان است. زیرا مدارس در این ماه‌ها تعطیل بوده و  خانواده‌های بسیاری در اطرافتان خواهید دید و بچه ها می‌توانند با یکدیگر بازی کنند و سرگرم شوند.

 

انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

در نهایت اگر جزو افراد مسن و سالخورده هستید، ماه‌های پاییز و زمستان و بهار را برای سفر انتخاب کنید. زیرا هوای آنتالیا در این زمانها معتدل بوده و شهر شلوغ نیست و قیمت‌ها نیز مناسبند. صحبت از آب و هوا شد. باید گفت بطور کلی آب و هوای مدیترانه‌ای آنتالیا مانند سایر شهرهای ساحل مدیترانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آب و هوای آنتالیا در فصل‌های مختلف را نیز می‌توانید مطالعه کنید. حال بیایید دقیق شویم و ببینیم آب و هوای این شهر در ماه‌های مختلف سال چگونه است و چه نکاتی را باید در سفر با تور آنتالیا مدنظر داشته باشیم.

آب و هوای آنتالیا در ژانویه

برای ماه ژانویه، ما به شما توصیه می‌کنیم چندین لایه لباس بپوشید. در این ماه متوسط دمای ​ روزانه ۵۰ درجه فارنهایت (۱۵ درجه سانتیگراد) است و شبها درجه حرارت می‌تواند به نصف کاهش یابد. علاوه بر این هوا در ژانویه آنتالیا، به طور کلی بارانی است. ما به شما توصیه می‌کنیم در ماه ژانویه شنا نکنید، زیرا آب دریا بسیار سرد است.

بطور کلی در زمستان شهر شلوغ نیست و به راحتی می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و قدم بزنید. نسبت به ماه‌های تابستان، در برخی از نقاط محبوب و تاریخی به خصوص در شهرهای بزرگ باستانی مانند آسپندوس، سیده و پرگه، ازدحام کمتری را مشاهده خواهید کرد. زمستان فصل داغ اپرا، سمفونی و تئاتر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لباس گرم‌تری بپوشید.

 

سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا

برای علاقه مندان به ورزش‌های تفریحات در آنتالیا و اسکی نیز امکانات قابل توجهی در این شهر وجود دارد. مزیت دیگر در مورد قیمت است. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، در خارج از فصل گردشگری و به غیر از تعطیلات کریسمس و سال نو، قیمت اقامتگاه ارزان‌تر از فصل اوج تمام می‌شود.

گفتنی است امروزه اکثر هتل‌ها و رستوران‌ها در این فصل تعطیل می‌شوند، اما ممکن است گزینه‌های شما همچنان نامحدود باشد. اگر در زمستان با تور آنتالیا سفر کنید، مطمئنا به دلیل کمبود گردشگر اصالت بیشتری در این شهر خواهید دید و فرصت بیشتری برای ملاقات با مردم محلی و شرکت در فعالیت‌های فرهنگ آنتالیا خواهید داشت. اما به هر حال باید برای دمای پایین زمستانی و باد شدید دریایی آماده باشید.

آب و هوای آنتالیا در فوریه

آب و هوای آنتالیا در ماه فوریه، تقریبا مشابه آب و هوای ژانویه است. شما باید در برابر بارش باران و برف آماده باشید. با این حال هنگامی که چند لایه لباس می‌پوشید، ماه فوریه زمان مناسبی برای گشت و گذار در شهر و پیاده روی خواهد بود.

آب و هوای آنتالیا در ماه مارس

در ماه مارس، آنتالیا کمی گرمتر از فوریه و ژانویه است. اگرچه شنا هنوز هم مشکل است، اما می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل زیر نور تنبل خورشید لذت ببرید. فراموش نکنید برای مواجهه با بارندگی های ناگهانی، حتما بارانی و چتر همراه داشته باشید.

 

۷ فعالیت‌ خانوادگی جذاب در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در آوریل

در ماه آوریل، هوا در آنتالیا گرمتر می‌شود. میانگین دمای روز در حدود ۶۰ درجه فارنهایت (۱۶ درجه سانتی گراد) است و می‌توانید ساعاتی طولانی را در به ساحل گردی در سفر با تور آنتالیا بگذرانید. البته دمای دریا هنوز مناسب شنا نیست. با این حال اگر با سرمای اندک مشکلی ندارید، می‌توانید تنی به آب بزنید و شانستان را امتحان نمایید. و البته احتمال بارش آوریل را فراموش نکنید!

بهار قطعا زیباترین زمان سال برای سفر به آنتالیاست. مغازه داران و صاحبان رستوران از استراحت زمستانی خود فارغ شده‌اند و در انتظار مشتریان گرسنه به سر می‌برند. نور کاملا مناسب است، هوای معتدل بودهو گل‌ها شکوفا شده‌اند. عطر یاسمن و شکوفه‌های پرتقال در خیابان‌هایی که هنوز مملو از گردشگران نیستند، می‌پیچد.

آب و هوای آنتالیا در ماه می

اگر آب و هوای خیلی سرد یا خیلی گرم را دوست ندارید، آب و هوای آنتالیا در ماه می برای شما ایده آل خواهد بود. به خصوص در نیمه دوم ماه می که هوا بسیار عالی و مناسب شناست. از دوشنبه تا جمعه، سواحل خیلی شلوغ نیستند. می‌توانید تا اواخر بعد از ظهر در کنار ساحل استراحت کنید و منتظر غروب زیبای خورشید باشید و در عین حال در کافه‌های ساحلی به خورد و خوراک بپردازید. حتی می‌توانید قایق کرایه کنید و از گشت و گذار در این حوالی لذت ببرید.

بهترین کار در این ماه بازدید از شهرهای باستانی، غارها، آبشارهای آنتالیا و زیبایی‌هایی طبیعی است. آب و هوا در ماه می در آنتالیا به طور کلی حدود ۶۸ درجه فارنهایت (۲۰ درجه سانتی گراد) در طول روز است.

آب و هوای آنتالیا در ماه ژوئن

ماه ژوئن، نشان دهنده آغاز تابستان در این شهر است. در سفر با تور آنتالیا، تابستان‌ها را گرم و خشک خواهید یافت. به خصوص بعد از ظهرها ممکن است لازم باشد از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. دمای هوا در این ماه بطور کلی در آنتالیا حدود ۷۶ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) است. ماه ژوئن، ماه ایده آل برای شنا در آنتالیا خواهد بود. سواحل خصوصی و عمومی بسیاری برای انتخاب وجود دارند. شما می‌توانید ساحلی را انتخاب کنید که نزدیک به محل اقامتتان باشد.

همچنین می‌توانید یک قایق خصوصی کرایه کنید و به دل آب بزنید و به منطقه فالز، کمر یا کاش بروید و ناهارتان را در یک رستوران ساحلی صرف کنید و از این سفر روزانه نهایت لذت را ببرید. به هر حال تابستان فصل داغ گردشگری است و خیل عظیمی از علاقمندان سراسر دنیا در این فصل با تور آنتالیا به این شهر سرازیر می‌شوند.

در این فصل مردم در روز به ساحل گردی و شنا و بازدید از شهرهای باستانی یا شگفتی‌های طبیعی می‌گذرانند و شبها نیز در کلوپ‌های شبانه‌ی آنتالیا یا رستوران‌ها برای صرف یک شام باشکوه در کنار دریای مدیترانه گرد هم می‌آیند.

آب و هوای آنتالیا در ماه جولای

جولای گرم‌ترین ماه آنتالیا است. میانگین دما ۸۲ درجه فارنهایت (۲۸ درجه سانتی گراد) بوده و اگر ظهرهنگام در خیابان هستید ما اکیدا به شما توصیه می‌کنیم از کرم‌های ضد آفتاب با پوشانندگی بالا استفاده نمایید و آبرسانی به پوست را فراموش نکنید. اما عصرها راحت‌تر می توانید در شهر قدم بزنید. در ضمن آب دریا واقعا گرم می‌شود.

 

شهربازی دنیای برف آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در ماه آگوست

آب و هوا در آنتالیا در ماه آگوست، بسیار شبیه به آب و هوا در ماه جولای است. فعالیت ایده آل بعد از ظهر، شنا خواهد بود. استفاده از کرم ضد آفتاب را در ماه آگوست فراموش نکنید. عصرها می‌توانید در شهر گشت بزنید یا در کافه‌ها نوشیدنی و خوراکی بخورید.

آب و هوای آنتالیا در سپتامبر

پاییز در آنتالیا یک انفجار رنگی طولانی است. می‌توانید برای گشت و گذار در پارک ها و جاده‌های آنتالیا از شلوغی شهرها فرار کرده و از تغییر رنگ برگ‌ها لذت ببرید. برخی از ماجراجویی‌های کلاسیک سفر با تور آنتالیا نظیر پیاده روی در جاده لیسیان، لارا و کنیالتی یا رانندگی در حومه شهر به سمت داوراز یا کاش را امتحان کنید و یا به پارک‌های معروفی نظیر  Karaalioglu یا Falez Park بروید.

در این فصل می‌توانید از مزایای جمعیت کمتر و قیمت‌های پایین‌تر بهره‌مند شوید. این تخفیفات تا آخر زمستان ادامه می‌یابند. در واقع در پاییز می‌توانید سفری مقرون به صرفه را تجربه کنید.

و البته سپتامبر آغاز پاییز در آنتالیا است. با این حال به دلیل آب و هوای مدیترانه‌ای، دمای متوسط ​​در طول روز ۷۶ درجه فارنهایت (۲۵ درجه سانتیگراد) است. عاشقان ساحل مجبور نیستند فقط به این دلیل که پاییز است، از غواصی چشم پوشی کنند.

در برخی از بخش‌های آنتالیا، هوا تا پاییز گرم می‌ماند و به شناگران و آفتاب‌گیران پرشور و علاقمندان به ساحل گردی این فرصت را می‌دهد تا از اوقات فراغت ساحلی لذت ببرند. عصرها نیز می‌توانید بدون تعریق در شهر قدم بزنید. در واقع آنتالیا در سپتامبر اغلب به اندازه آگوست گرم است، اگرچه عصرها معمولا خنک تر می‌شود. در ضمن باید گفت ماه سپتامبر ممکن است بارانی باشد.

آب و هوای آنتالیا در ماه اکتبر

اکتبر عموما در آنتالیا یک ماه گرم به شمار می‌آید. با این حال، بارش باران بسیار رایج است. بنابراین اگر قصد دارید در شهر قدم بزنید، باید حتما چتر و بارانی همراه داشته باشید. شب هنگام ، دمای هوا می‌تواند به ۶۸ درجه فارنهایت (۲۰ درجه سانتیگراد) برسد. بنابراین  فرصت گردش شبانه شاعرانه را در سفر با تور آنتالیا از دست ندهید.

 

سفری به منطقه بلک در آنتالیا

آب و هوای آنتالیا در ماه نوامبر

بارانی‌ترین ماه آنتالیا، نوامبر است. آب و هوا در آنتالیا در ماه نوامبر را می‌توان "سرد" توصیف کرد. دما در طول روز به ۵۸ درجه فارنهایت (۱۵ درجه سانتی گراد) کاهش می‌یابد. شما باید در برابر بارندگی آماده باشید. با این حال دریا هنوز گرم است و شنا در آنتالیا در ماه نوامبر معمول است. در ضمن شب‌ها کمی سرد می‌شود و باید لباس مناسب بپوشید.

آب و هوای آنتالیا در دسامبر

و در نهایت باید گفت در دسامبر هوا در آنتالیا خنک می‌شود. در طول روز درجه حرارت ممکن است به ۵۳ درجه فارنهایت (۱۲ درجه سانتی گراد) کاهش یابد. هوا آنقدر سرد نخواهد بود که به شما احساس سرما بدهد. با این حال ما به شما توصیه می‌کنیم لباس‌های گرم تری نسبت به ماه های تابستان و بهار بپوشید. بارش شدید باران همیشه در ماه دسامبر رخ می‌دهد. بنابراین چتر و بارانی را فراموش نکنید.

۲۳ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران