خانه حضرت مریم مقدس، کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
خانه حضرت مریم مقدس، کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر به دلیل آب و هوای خوب و سواحل زیبایی که دارد مورد توجه گردشگران بسیاری واقع شده است. البته در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی می‌توان از بناهای تاریخی و دیدنی متنوعی نیز در این شهر دیدن کرده و لحظات به یادماندنی را برای خود به یادگار گذاشت. یکی از این مکان‌های دیدنی که بازدید از آن به تمامی مسافران تور کوش آداسی توصیه می‌شود خانه حضرت مریم مقدس است. برای آشنایی بیشتر با این مکان جذاب قبل از سفر شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

آشنایی با خانه حضرت مریم مقدس (House of the Virgin Mary)

خانه مریم مقدس در شهر زیبای کوش آداسی و در حوالی منطقه‌ای به نام افسوس و ۷ کیلومتری سلوک قرار دارد. این بنای قدیمی مکانی برای عبادت و راز و نیاز مسیحیان کاتولیک ساکن در کوش آداسی است. البته امروزه درهای آن به روی تمامی علاقه‌مندان برای بازدید باز شده است. طبق داستان‌هایی که روایت می‌شود حضرت مریم مدت‌ها بعد از به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی در این خانه زندگی می‌کرد. همین موضوع سبب شده تا از آن به عنوان مکانی مقدس یاد شود و مسیحیان بسیاری برای زیارت مسیر بازدید از آن را در پیش بگیرند.

 

۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی

 

تاریخچه خانه مریم مقدس

خانه مریم مقدس بنایی مقدس برای مسیحیان و به خصوص کاتولیک‌ها است که در شهر ساحلی کوش آداسی ترکیه واقع گردیده است. البته این خانه تا مدت‌های از دید مردم پنهان بوده و کمتر کسی از وجود آن مطلع بود. برای اولین بار یک راهب آلمانی متوجه وجود این خانه شده و مردم منطقه را از وجود آن آگاه کرد. با توجه به قدمت طولانی این بنا بازسازی‌های اندکی در آن صورت گرفته است. به طوری که در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ به شکل کلیسایی کوچک جهت عبادت مردم در آورده شد. از جمله بخش‌های دیدنی این واقع در حوالی خانه مریم مقدس می‌توان به چشمه آبی اشاره کرد که مسیحیان زیادی اعتقاد بر این دارند که آب چشمه خاصیت شفادهنگی دارد. همچنین این خانه مقدس از چشم‌انداز بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است که منظره کوهستانی و سرسبز آن هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

 

جذابیت‌های خانه مریم مقدس

خانه مریم مقدس در یکی از دیدنی‌ترین مناطق کوش آداسی به نام شهر افسوس قرار گرفته است. بنابراین گردشگران می‌توانند علاوه بر بازدید از این بنای تاریخی از چشم‌اندازهای زیبای این منطقه نیز نهایت لذت را ببرند. همچنین سالانه در تاریخ ۱۵ آگوست مراسم مفصل جهت بزرگداشت حضرت مریم در این مکان اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در این مراسم شرکت کرده و تجربه متفاوتی را در آن کسب کنند. در کنار تمامی این موارد سبک معماری و طریقه ساخت خانه مریم مقدس سبب شده تا هر بیننده‌ای جذب آن شود. از جمله ویژگی‌های بارز آن می‌توان به سنگ‌های مستطیلی بزرگ به کار رفته در دیوارها و  پنجره‌های نزدیک به پشت بام اشاره کرد. فواره آب مقدس که به اعتقاد مسیحیان نوشیدن این آب شفا بخش است و دیوار آرزوها نیز از دیگر جنبه‌های جذاب خانه مریم مقدس هستند که تمامی افراد می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

 

پارک ملی شبه جزیره دیلک کوش آداسی

طریقه بازدید از خانه مریم مقدس

تمامی گردشگرانی که به شهر ساحلی کوش آداسی در ترکیه سفر می‌کنند می‌توانند از خانه مریم مقدس که در منطقه افسوس قرار دارد به راحتی بازدید کنند. البته توجه داشته باشید که امکان رفتن به این مکان با وسایل حمل و نقل عمومی ممکن نیست. چرا که هیچ گونه ایستگاه اتوبوس و یا مترو در این حوالی وجود ندارد. اما مسافران می‌توانند با کرایه تاکسی یا اتومبیل مسیر خانه مریم مقدس را در پیش گرفته و بخشی از مسی رار نیز پیاده‌روی کنند. مدت زمان حدودی که باید به بازدید از این خانه و محوطه اطراف آن اختصاص داده شود چیزی در حدود ۲ ساعت است.

 

۶ تفریح رایگان در کوش آداسی

توجه داشته باشید که ورود به خانه مریم مقدس نیاز به تهیه بلیط ورودی دارد. قیمت این بلیط ۱۳ دلار است. همچنین توصیه می‌شود بازدیدکنندگان این مکان فرصت بازدید از چندین جاذبه گردشگری واقع در همین نزدیکی‌ها از دست ندهند. با این کار می‌توان حداکثر استفاده را از زمان خود در سفر به کوش آداسی کرد. از جمله مهم‌ترین مکان‌های پیشنهادی عبارتند از:

  • گالری هنرهای سرامیکی با فاصله ۵ دقیقه‌ای توسط اتومبیل
  • پارک مریم مقدس با فاصله ۷ دقیقه‌ای توسط اتومبیل
  • استخر تعمید باستانی با فاصله ۷ دقیقه‌ای توسط اتومبیل
  • آب مقدس و دیوار آرزوی مریم مقدس با فاصله ۸ دقیقه‌ای توسط اتومبیل

اگر تصمیم خود را برای بازدید از این خانه در کوش آداسی گرفته‌اید از ساعت ۸ صبح تا ۷ شب می‌توانید در آن حضور داشته باشید.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران