جذاب‌ترین پارک‌های ایران: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری داخلی
جذاب‌ترین پارک‌های ایران: بخش دوم

مراتع و جنگلها و اراضی سرسبز بیشماری در ایران، این خطه را سرشار از پتانسیل‌های صنعت توریسم کرده‌اند. این منابع محدود به قسمت خاصی از کشور نیستند، بلکه سراسر غرب و شرق، شمال و جنوب ایران از این هدیه خدادادی لبزیزند و در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تورهای داخلی، لذتی وصف ناشدنی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهند. بیایید در ادامه بخش اول با برخی دیگر از جذاب‌ترین پارک‌ها و فضاهای طبیعی ایران آشنا شویم.

 

جنگل دالخانی

مسیری از درختان و گیاهان سرسبز و بکر در میان یک مه رویایی، قطعا تصویری بی بدیل از بهشت را در این خطه تداعی می‌کند. جنگل دالخانی، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری جنوب شرق رامسر به شمار می‌آید و از مساحتی بالغ بر ۶۰۰ هزار متر مربع برخوردار است.

 

معرفی برترین مراکز خرید در ایران

این جاده جنگلی، به منطقه ییلاقی گَرسِماسَر و جنت رودبار و آبشارهای زیبایشان ختم می‌شود. جالب است بدانید که برخی گونه‌های جانوری وحشی نظیر خرس و شغال نیز در این محدوده دیده شده‌اند، بنابراین اگر از طرفداران کمپینگ و اقامت شبانه در دل طبیعت هستید، لازم است که این مساله را در ذهن داشته باشید و اقدامات امنیتی لازم را لحاظ نمایید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

 

پارک ساحلی زیتون

این پارک ساحلی که امکانات تفریحی و رفاهی متعددی از جمله زمین اسکیت، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی و فوتسال، بستکبال و همچنین پارکینگ، سرویس بهداشتی و سینما چند بعدی را در خود جای داده، در عین حال یکی از بهترین مکانها برای کمپینگ و مشاهده طلوع و غروب خورشید است. بعلاوه رستورانها و کافی شاپ‌های متعددی در این حوالی یافت می‌شوند که لذت طعم بی‌نظیر خوراکی‌ها و غذاهای محلی را به مسافران خسته و گرسنه می‌چشانند.

 

معرفی توریستی ترین نقاط ایران

اما نقطه عطف این پارک ساحلی، وجود یک کلوپ برای تفریحات آبی است که امکاناتی برای پاراگلایدر، غواصی و قایق سواری را برای علاقمندان به ارمغان می‌آورد. از طرفی دیگر در این جا می‌توانید علاوه بر آوای خوش امواج دریا، از شنیدن اجرای موسیقی زنده سنتی لذت ببرید و در صورتی که می‌خواهید برای عزیزانتان سوغات بخرید، فروشگاه‌های کوچک و بزرگی را در این حوالی خواهید یافت که صنایع دستی این خطه را به رخ می‌کشند. برای آشنایی با سایر پارک‌های ساحلی در سفر با تور قشم، مقاله آشنایی با پارک‌های ساحلی قشم را مطالعه کنید.

آدرس: هرمزگان، قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا خیابان زیتون

 

جنگل‌های حرا

بخشی عظیم از این طبیعت بی‌نظیر را در حالی خواهید یافت که درختان پا در آب دارند و برای دیدن آنها باید با قایق به گشت و گذار در این حوالی بپردازید. هر چند که در فواصلی دورتر، سطح آب پایین آمده و جنگلی انبوه و باشکوه از گونه‌های گیاهی نظیر حرا و چندل به استقبالتان می‌آید. این درختان همیشه و در تمام فصول سبز هستند.

 

پارک کروکودیل قشم یکی از جذاب‌ترین پارک‌های ایران

جنگل حرا که در شمال غرب جزیره قشم واقع شده، تا بندر ندر پهل، بندر خمیر و جزیره هرمز نیز ادامه دارد. اینجا همچنین زیستگاه حیات وحش است و گونه‌های جانوری از جمله انواع پرندگان و دوزیستان و آبزیان را در خود جای داده است.

آدرس:  استان هرمزگان، قشم، بین جزیره قشم و بندر خمیر، تنگه خوران خلیج فارس

 

پارک جنگلی ناژوان

تصویر رودخانه زاینده رود، باغها و زمین‌های کشاورزی و رنگهای شاد و بی‌بدیل در پارک جنگلی ناژوان، حکایتی دیگر از توانایی‌ها و شاهکار مادر طبیعت هستند. این پارک جنگلی که از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌آید، مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار را در شمال غرب این شهر به خود اختصاص داده است. در اینجا انبوهی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات از جمله درشکه سواری، اسب سواری، قایقرانی، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی، تله سی یژ، استخر، زمین بازی کودکان و زمین‌های ورزشی به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند.

 

معرفی ۷ هتل گران و لوکس ایران

این پارک همچنین دارای یک باغ پرندگان است که در فضایی وسیع، ۲۰۰ گونه از پرندگان مختلف را در خود جای داده است. تعداد ۳۰ آکواریوم به زیبایی هر چه تمامتر جانوران دریایی را به نمایش می‌گذارند و باغ خزندگان نیز جنبه‌ای دیگر از عظمت حیات وحش را به مخاطبان ارائه می‌دهد . بعلاوه در اینجا فضای مناسبی برای کمپینگ در دل طبیعت وجود دارد. موزه صدف، باغ موزه پروانه‌ها، شهربازی و سینمای ۵ بعدی به همراه رستورانها و کافه‌های متعدد را می توانید در این فضای دل‌انگیز شاهد باشید.

آدرس: استان اصفهان، اصفهان، بزرگراه شهید حبیب اللهی، ناژوان

 

پارک هنگام

این پارک ساحلی در شرق جزیره کیش، همزمان هوای مطلوب دریا و موسیقی دلکش امواج را در کنار انبوهی از گیاهان به شما هدیه می‌دهد. بعلاوه امکانات تفریحی از جمله کرایه دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی نیز در اینجا ارائه می‌شوند. همچنین برای شکم گردی، انواع کافه‌ها و رستورانها را در این حوالی خواهید یافت.

 

۶ اقامتگاه‌های برجسته بوم‌گردی در ایران

جالب است بدانید که پارک هنگام، دسترسی عالی به مراکز خرید معروفی نظیر مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ کیش و میکامال دارد. بعلاوه به هتل‌ داریوش کیش و هتل ارم بسیار نزدیک است. اگر علاقمندید که در سفر با تور کیش سایر پارک‌های ساحلی را نیز تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات لازم را از مقاله برترین سواحل و پارک‌های ساحلی کیش بدست آورید.

آدرس: ساحل شرقی کیش، خیابان فردوسی، رو به روی بازار پردیس

 

پارک آزادی شیراز

و در انتهای سفر مجازی‌مان، به پارک آزادی شیراز می‌رسیم که در شمار قدیمی‌ترین فضاهای سبز و طبیعی این شهر به شمار می‌آید. شهربازی، مسیرهای دوچرخه سواری، فضای خوش منظره برای پیاده روی، دریاچه مصنوعی و امکانات قایق سواری، سینما چندبعدی، لانه پرندگان و بازی‌های هیجان‌انگیزی نظیر اتاق فرار، از مهمترین ویژگی‌ها و امکانات این محیط مطبوع محسوب می‌شوند.

 

معرفی بازارهای سنتی ایران: بخش اول

گفتنی است این پارک، مساحتی در حدود ۲۰۰ هزار مترمربع دارد. جالب است بدانید که این فضا ورودی‌های متعددی دارد و این امر، عبور و مرور و دسترسی به آنرا بسیار راحت کرده است.

آدرس: شیراز، بلوار آزادی، فلکه گاز، پارک آزادی 

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران