جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

جاذبه‌های گردشگری داخلی
جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

به دنبال تعطیل شدن مدارس با فرا رسیدن فصل تابستان اغلب خانواده‌های ایرانی تصمیم به سفر می‌گیرند. اما به دلیل افزایش دما در این فصل انتخاب مقصد گردشگری مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه ایران کشوری چهار فصل بوده و در هر فصلی از سال علاقه‌مندان به سفر می‌توانند مقصد گردشگری ایده‌آل خود را از بین تورهای داخلی انتخاب کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با خنک‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان آشنا کنیم.

 

فیروز کوه

چنانچه ساکن تهران هستید و امکان سفری طولانی و دور را ندارید فیروزکوه گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. فیروز کوه از جمله شهرهای کوهستانی است که در اطراف تهران قرار دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهرستان در فصل تابستان از آب و هوایی خنک برخوردار می‌باشد. برای دسترسی به فیروز کوه باید مسیر جاده تهران / قائم را در پیش بگیرید. با رفتن به این شهر زیبا و دیدنی می‌توانید از طبیعت و جاذبه‌های تاریخی متعددی از قبیل کاروانسراها، قلعه‌ها و امام زاده‌ها دیدن کنید.

 

هنر اسلامی در زیباترین مساجد ایران

آلاشت

بدون شک می‌توان گفت که بهترین مقصد گردشگری در سمت شمالی کشور در فصل تابستان آلاشت است. آلاشت از جمله شهرهای مازنداران بوده و در فصل تابستان در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی کشور از آب و هوای مناسب‌ترین برخوردار است. این شهر زیبای مازندرانی دارای طبیعتی زیبا از آبشارهای جذاب، کوه‌های سرسبز و جنگل‌های دیدنی است. معروف‌ترین آبشار آلاشت که بازدید از آن در فصل تابستان بسیار لذت بخش است، آبشار نارم نام دارد که در روستایی به نام چرات در فاصله ۳۵ کیلومتری از آلاشت قرار گرفته است.

ماسوله

ماسوله، از دیگر شهرهای خوش آب و هوای شمال برای سفر در تابستان است. ماسوله در تابعیت گیلان قرار داشته و می‌توان آن را خنک‌ترین شهر شمالی ایران در فصل تابستان نامید. ماسوله با طبیعت خیره‌کننده خود هر مسافری را در فصل تابستان شیفته خود خواهد کرد. از جمله مناطق گردشگری نزدیک به ماسوله می‌توان به جنگل‌های زیبای آن اشاره کرد. به غیر از جاذبه‌های طبیعی در ماسوله فرصت بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را نیز خواهید داشت. قلعه شاه معلم از جمله این موارد است که با ارتفاعی در حدود ۳۰۵۰ متر از مرتفع‌ترین قسمت‌های گیلان به حساب می‌آید.

 

دلفیناریوم‌های ایران در کیش و تهران

جهان نما

جهان نما از شهرهای استان گرگان بوده و جز مناطق شمالی کشور برای سفر محسوب می‌شود. جهان نما در حقیقت بافتی روستایی داشته و به دلیل فضای سبز منحصر به فرد خود جز مناطق محافظت شده از لحاظ طبیعت است. جهان نما در دامنه کوهی به همین نام با ارتفاع ۳۰۸۶ متر قرار گرفته و بازدیدکنندگان می‌توانند از این ارتفاع به تماشای منظره‌ای پانوراما و زیبا از شهر بپردازند. به همین دلیل اغلب بومیان و گردشگران کوه جهان نما را با نام بام گلستان می‌شناسند.

بجنورد

چنانچه دوست دارید تا جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی را در یک قاب مشاهده کنید سفر به شهر بجنورد انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. بجنورد از جمله شهرهای خراسان بوده و در فصل‌های بهار و تابستان در بهترین حالت خود قرار دارد. بجنور به دلیل شرایط جغرافیایی خود در روزهای گرم سال نیز دمایی خنک و مطلوب دارد.

 

معرفی زیباترین جنگل‌های ایران

کندوان

شهرهای شمال غربی کشور از جمله مناطق سردسیر ایران به شمار می‌آیند. بنابراین بهترین مقاصد گردشگری برای روزهای داغ تابستان هستند. از جمله جذابترین و متفاوت‌ترین این مناطق روستای توریستی کندوان است. کندوان در آذربایجان شرقی قرار داشته و به دلیل خانه‌های مسکونی غاری شکل توانسته توجه گردشگران بسیاری را از ایران و سرتاسر دنیا به سمت خود جلب کند. همچنین کندوان دارای هتلی منحصر به فرد است که موفق شده عنوان سومین هتل بزرگ صخره‌ای دنیا را از آن خود کند. در روزهای گرم تابستان مسیر کندوان را در پیش بگیرید و از طبیعت زیبای آن نهایت لذت را ببرید.

اردبیل

امکان ندارد صحبت از جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان کرد اما نامی از اردبیل نبرد. اردبیل شهری کوهستانی و سردسیر می‌باشد که در دامنه کوه سبلان قرار دارد. مهم نیست اهل طبیعت‌گردی و کوهنوردی هستید یا علاقه زیادی به جاذبه‌های تاریخی دارید. چرا که در اردبیل انتظارات خود از تمامی این موارد را می‌توانید برآورده کنید. از جمله جاذبه‌های گردشگری محبوب اردبیل عبارتند از: خانه تاریخی ارشادی، پل یئدی گوز، مسجد جامع اردبیل، مزار شهدای جنگ چالدران و شیروان، سالن شش هزار نفری جهان پهلوان رضازاده، مجسمه شاه اسماعیل، گرمابه‌های بازمانده از دوران قبل صفویه و قاجاریه و ... .

 

معرفی ‌‌لوکس‌ترین هتل‌های ایران

ارومیه

ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان غربی شناخته شده و از دیگر شهرهای خوش آب و هوا در فصل تابستان کشور به حساب می‌آید. ارومیه که دریاچه‌ای با همین نام را نیز دارا می‌باشد در دامنه کوه سیر واقع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند انواع تفریحات از شنا در آب‌های دریاچه ارومیه گرفته تا گشت و گذار در بازارهای محلی و خیابان‌های ارومیه را در این سفر تجربه کنند. همچنین ارومیه از جمله شهرهای پر جمعیت کشور بوده و علاقه‌مندان می‌توانند رستوران‌ها و کافه‌های بسیار جذاب و دوست داشتنی را در آن پیدا کنند.

همدان

بدون شک یکی از اولین مکان‌هایی که در سفر تابستانی داخلی به ذهن‌ها می‌رسد، همدان است. همدان از جمله کلان‌ شهرهای کشور به حساب می‌آید که دارای آب و هوایی سردسیر است. همدان منطقه‌ای کوهستانی بوده و در دامنه کوه الوند واقع شده است. از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری همدان که بازدید از آن‌ها به هر توریستی توصیه می‌شود و حتی بسیاری از گردشگران تورهای داخلی صرفا برای بازدید از آن‌ها راهی این شهر می‌شوند عبارتند از: هگمتانه، غار علی صدر، آرامگاه ابوریحان بیرونی و باباطاهر.

 

تجربه پاراگلایدر در ایران و نکات مهم آن

شهرکرد

از لحاظ هواشناسی شهرکرد سردترین شهر کشور در طول سال است. بنابراین برای فرار از گرمای فصل تابستان هیچ مقصد گردشگری بهتر از سفر به چهار محال و بختیاری نخواهد بود. شهرکرد در کنار آب و هوای دلچسب تابستانی خود با داشتن مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم نیز شناخته می‌شود. شهرکرد از جمله شهرهای قدیمی و تاریخی ایران بوده و سفر به آن همواره با جذابیت‌های فراوانی برای مسافران همراه است. در کنار گشت و گذار شهری در شهرکرد توصیه می‌کنیم حتما از جاذبه‌های طبیعی اطراف آن نیز دیدن کنید.

فیلبند

فیلبند از دیگر مناطق خنک کشور می‌باشد و به همین دلیل توانسته به مکانی ایده‌آل برای سفر در فصل تابستان تبدیل شود. فیلبند روستایی از توابع مازندران بوده و به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع تقریبی ۲۷۰۰ متر بالاتر از سطح دریا به آن بام مازندران نیز می‌گویند. همین موضوع دلیلی بر خنک بودن دمای آن در تابستان و دیگر فصل‌های سال است. فیلبند حتی در تابستان می‌تواند مه‌آلود بوده و منظره‌ای بسیار زیبا و جذاب از مازندران را به گردشگران ارائه دهد. به منظور دسترسی به این روستای زیبا در فصل تابستان باید از مسیر جاده هراز عبور کنید. در نتیجه در طول مسیر نیز می‌توانید از تماشای زیبایی‌های طبیعی نهایت لذت را ببرید.

 

زیباترین بنادر و مقاصد ساحلی ایران

ماسال

از دیگر مقاصد گردشگری علاقه‌مندان به سفر داخلی، ماسال است. ماسال دارای طبیعتی بسیار باصفا بوده و به همین دلیل سالانه گردشگران بسیاری را در روزهای گرم تابستان مجذوب خود می‌کند. در کنار طبیعت سرسبز و خیره‌کننده و هوای مطلوب ماسال در فصل تابستان آنچه این مقصد گردشگری را محبوب‌تر کرده وجود اقامتگاه‌های دنج و قیمت مناسب در آن است. به طوری که مسافران می‌توانند ویلاها و کلبه‌های بسیار زیبا و مناسبی را رزرو کرده و اقامتی به یادماندنی را به همراه خانواده برای خود رقم بزنند.

سرعین

بدون شک یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان سرعین است. سرعین که در تابعیت اردبیل قرار دارد به دلیل واقع شدن در دامنه کوه سبلان از آب و هوایی خنک برخوردار است. اما آنچه سرعین را از دیگر مکان‌های توریستی داخلی در تابستان متمایز می‌کند وجود چشمه‌های آب گرم در آن است. به طوری که این چشمه‌های آب گرم نه تنها در کشور بلکه در سرتاسر دنیا معروف هستند. چنانچه به دنبال مقصد گردشگری مناسب برای رها شدن از تنش‌های زندگی هستید سرعین می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. چشمه‌های آب گرم سرعین در کنار جذابیت‌های تفریحی جنبه درمانی نیز دارند.

 

بهترین نقاط غواصی در ایران (بخش اول)

زنجان

زنجان از دیگر مناطق سردسیر ایران بوده و به همین دلیل به مکانی مناسب برای سفر در روزهای داغ تابستان تبدیل شده است. شهر زنجان از نظر جغرافیایی در سمت شمال غربی کشور قرار داشته و برای دسترسی به آن باید مسیر اتوبان تهران / تبریز را در پیش بگیرید. حتی اگر قصد اقامت در زنجان را ندارید توصیه می‌کنیم در مسیر سفر به سمت یکی از شهرهای تبریز، ارومیه یا دیگر شهرهای شمال غربی کشور بازدید از این شهر زیبا را از دست ندهید. از جمله جاذبه‌های گردشگری زنجان می‌توان به موزه مردان نمکی، بازار سنتی زنجان، گنبد سلطانیه و ... اشاره کرد. بازار سنتی زنجان طولانی‌ترین بازار سرپوشیده کشور می‌باشد.

تبریز

تبریز شهری است که همواره از آن به عنوان یکی از خوش آب‌وهواترین شهرهای کشور یاد می‌شود. تبریز که به شهر اولین‌ها شهرت دارد مقصدی فوق‌العاده جذاب برای سفر در فصل تابستان است. در سفر به این کلان شهر زیبای کشور در فصل تابستان بدون اذیت شدن از گرمای هوا می‌توانید مسافرتی به یادماندنی را به همراه خانواده تجربه کنید. تبریز دارای شهری با بافت سنتی و در عین حال مدرن بوده و قطعا شما را شیفته خود خواهد کرد. شهر تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی غنی خود آثار تاریخی گسترده‌ای را در خود جای داده و مقصدی بسیار دوست داشتنی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قدیمی است. چند مورد از معروف‌ترین مکان‌ها برای بازدید در تور تبریز مسجد کبود، موزه آذربایجان، موزه استاد شهریار، بازار سنتی تبریز و بسیاری موارد دیگر هستند.

 

جذاب‌ترین آکواریوم‌های ایران

۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران