مکان های لوکس ایران برای مسافران لاکچری!

جاذبه‌های گردشگری داخلی
مکان های لوکس ایران برای مسافران لاکچری!

کشور پهناور ایران، سرشار از جاذبه‌های توریستی منحصر به فرد است و پتانسیل بالایی را برای جذب گردشگران از هر نژاد و با هر سلیقه‌ای و بودجه‌ای داراست. با اینحال، برخی علاقمندند تا از تجربه‌ای لاکچری در سفر برخوردار شوند و این امر، جنبه‌های مختلف از جمله پرواز، اقامتگاه، غذاها و رستوران‌های انتخابی و تفریحات را شامل می‌شود. در کل مکان های لوکس ایران، جاذبه‌هایی گران، باکیفیت و گاهی کمیاب را ارائه می‌دهند. در ادامه، همراه ما باشید تا سفری مجازی را به برخی از این مقاصد جذاب تجربه کنیم.

 

کیش

در ابتدای سفر مجازی به برترین مکان های لوکس ایران، سری می‌زنیم به جزیره کیش. به دلیل آب و هوای مناسب و گرم در طول سال، محدودیت زمانی برای سفر با تور کیش را نخواهید داشت و امکانات تفریح، اقامت و خرید در تمامی فصول به راحتی در دسترسند. این امر، برخورداری از سفری لوکس به این جزیره را در هر زمانی برای هر فردی با هر سلیقه و در هر رده سنی میسر می‌کند. کیش، هنوز هم در شمار جاهای لاکچری ایران محسوب می‌شود.

بخشی از این قضیه از این حقیقت ناشی می‌شود که از نظر ما ایرانیان و بسیاری از مردمان جهان، تفریحات دریایی و ساحلی لوکس هستند. در نتیجه کیش هم که از چنین پتانسیل گردشگری برخوردار است، سفری سطح بالا را به مخاطبانش القا می‌کند. امکانات برای انواع تفریحات آبی و ساحل گردی و وجود هتل ترنج کیش، گواهی بر این مدعا هستند. البته قیمت‌ها نیز بسیار بالا بوده و بعنوان مثا،ل اجاره یک سوئیت رو به دریا در هتل ترنج هزینه گزافی را در برمی‌گیرد. هرچند که علاوه بر چشم اندازهایی بی نظیر به منظره دریا، خدماتی قابل توجه ازجمله ترانسفر به مراکز خرید، سالن تناسب اندام و بسیاری از امکانات هتل‌های لوکس را ارائه می‌دهد و در کل آسایش و راحتی بیشتری را برای مخاطبانش رقم می‌زند.

اما این همه ماجرا نیست! مکان‌ های لوکس ایران در کیش، شامل سایر هتل‌های ۵ ستاره لوکسی نظیر هتل داریوش کیش، هتل کوروش و هتل شایگان نیز می‌شوند که با وجود امکانات و خدمات و فضای بی نظیرشان ،خود به تنهایی یک جاذبه توریستی محسوب می‌شوند. در کنار اینها ویلاهای ساحلی، شهرک‌ها و برج‌های ساحلی را نیز اضافه کنید که از بخش‌های لاکچری جزیره به شمار می‌آیند.

عکس: mag.trawella.ir

 

بعلاوه اگر به دنبال سفری لاکچری به کیش هستید، از تور سافاری غافل نشویید. این سافاری در فضایی بیابانی، انواع تفریحات خاص و لوکس از جمله ترامبولین، کارتینگ، پینت بال و غیره را ارائه می‌دهد.

از دیگر جاهای لاکچری ایران در جزیره، می‌توان به مجتمع تفریحی دریایی کیش اشاره کرد که ساحل خصوصی ماسه‌ای زیبا و امکانات کافی و استاندارد برای تفریحات آبی را را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. تلکابین میکامال نیز با چشم اندازهایی جالب توجه به مناظر اطراف و شرایطی امن و استاندارد، ساعاتی مفرح را رقم می‌زند و از جمله جاذبه های لوکس در جزیره محسوب می‌شود. گزینه دیگر پارک آبی اوشن کیش است که جزو بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است.

و همچنین مجموعه فرهنگی و تفریحی بزرگ آوای خلیج فارس که کلیه شرایط رفاهی از جمله رستوران، کافه، آمفی تاتر، سالن های کنسرت، اسکله و آبنمای موزیکال را در خود جای داده، از محبوب‌ترین گزینه‌های سرگرمی سطح بالا در جزیره محسوب می‌شود.

و البته هیچ سفر لاکچری، بدون شکم گردی در کافه‌ها و رستورانه‌ای لوکس کامل نمی شود. در میان محبوب‌ترین رستوران‌های کیش رستوران نهنگ سفید، رستوران پدیده شاندیز و رستوران کوه نور، بیش از سایرین توصیه می‌شوند.

عکس: avaseir24.com

 

مشهد

سفر با تور مشهد، صرفا گشت و گذاری زیارتی را فراهم نمی‌کند، بلکه مکان های لوکس ایران در این شهر با قدرت خودنمایی می‌کنند. در اینجا با انواع اقامتگاه‌های سطح بالا روبرو خواهید شد که خدمات و امکاناتی جذاب به مخاطبانشان ارائه می‌دهند از جمله: سوییت‌های رویال دوبلکس و هتل مجلل درویشی.

بعلاوه این منطقه، سرشار از انواع مراکز خرید و بازارهای جذاب است. هر چند اگر به دنبال شرایطی لاکچری می‌گردید، پیشنهاد می کنیم مرکز خرید آرمیتاژ گلشن را مد نظر داشته باشید. این برج تجاری و اداری ۳۴ طبقه و بزرگ، با معماری باشکوهی در دل شهر تحسین همگان را برمی‌انگیزاند.

از دیگر مکان های لوکس ایران در مشهد، می‌توان به مجتمع تجاری کوهسر اشاره کرد که از بزرگ‌ترین و باکیفیت‌ترین مراکز ورزش و گردشگری خاورمیانه به شمار می‌آید. در عین حال معماری مدرن و لاکچری مجتمع، به جذابیت حضور در این مکان می‌افزاید.

در نهایت منطقه ییلاقی طرقبه و شاندیز، رستوران‌هایی لوکس و آب و هوایی بی نظیر را ارائه می‌دهند و شکم گردی خاطره انگیزی را در فضای ییلاقی، با چشم اندازهایی مثال زدنی به مناظر اطراف رقم می‌زنند.  

عکس: irna.ir

 

شمال ایران

اگرچه اقشار مختلف مردمان ایران سفر به شمال را تجربه کرده‌اند، اما لزوما تمامی آنها نمی‌توانند از جاذبه‌های سطح بالای این خطه برخوردار شوند. زیرا کیفیت بالا، هزینه‌های بالایی را نیز می‌طلبد. اما در کل باید گفت به دلیل اقامت افراد ثروتمند و ساخت ویلاها و مراکز اقامتی لوکس، برخی شهرهای شمالی ایران از جمله رامسر، بابلسر و منطقه متل قو و نمک آبرود، به فضاهایی مدرن و البته گران بدل شده‌اند و در شمار مکان های لوکس ایران آورده می‌شوند.

گفتنی است متل قو، مجتمع‌های لوکس و مدرن از جمله ۳ برج در بلوار ساحلی و ویلاهای لاکچری را در دل خود جای داده و همچنین با انواع جاذبه‌های طبیعی بی نظیر از جمله دریا، جنگل و کوهستان به استقبال مسافرانش می‌آید. پلاژهای ساحلی متل قو نیز، بهترین شرایط را برای برخورداری از تفریحات آبی نظیر جت اسکی رقم می‌زنند.

اما در میان مکان های لوکس ایران، نمی‌توان از فضای نوستالژیک رامسر نیز غافل شد که از برترین مقاصد شمال کشور به شمار می‌آید. اینجا با وجود طبیعت سرسبز و باشکوه و نزدیکی به دریا، منطقه ییلاقی جواهرده، جنگل‌های دالخانی، بلوار کازینو (بلوار معلم فعلی) و انواع سوئیت‌ها و هتل‌ها از جمله اقامتگاه‌های سطح بالا، مقصد محبوبی برای تمامی مخاطبانش از جمله مسافران لاکچری محسوب می‌شود.

در عین حال سری هم می‌زنیم به بابلسر که از دیگر جاهای لاکچری ایران بوده و پتانسیل گردشگری بالایی دارد. خصوصا شهرک لوکس خزرشهر در بابلسر، با وجود ویلاهای جذاب و انواع امکانات رفاهی باکیفیت، ثروتمندان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

عکس: pumabattery.com

 

کویرگردی

حقیقت این است که سافاری‌های کویر در سال‌های گذشته رونق بسیاری گرفته‌اند و از این رهگذر، کویرها به مکان های لوکس ایران بدل شده‌اند. اگر شما نیز این نوع سفر را تجربه کرده‌اید، بی گمان شاهد حرکت زنجیروار ماشین‌های شاسی بلند از جمله لکسوس و تویوتا لندکروز در جاده‌های کویری و روی تپه‌های شنی بوده‌اید. این سفرهای گران قیمت، در عین حال امکان رصد اختصاصی ستارگان  و کمپینگ در دل کویر را رقم می‌زنند. هر چند هتل‌های بی ستاره و کاروانسراهای متعددی را نیز می‌توانید در حول و حوش این کویرها شاهد باشید.

از معروف‌ترین کویرهای ایران می‌توان به کویر ورزنه در استان اصفهان اشاره کرد که با وجود تالاب گاوخونی و دریاچه نمک خارا، به زیبایی خودنمایی می‌کند و در عین حال، گونه‌های مختلف جانوری را نیز در خود جای داده است. گزینه دیگر کویر کاراکال در یزد است که امکاناتی نظیر آفرود سواری، شترسواری و گشت و گذار در میان نخلستان‌های زیبا را به ارمغان می‌آورد.

در نهایت اگر برای سفر به مکان های لوکس ایران به کویرگردی علاقمندید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به کویر ابوزیدآباد بزنید و ضمن برخورداری از جاذبه‌های نظیر تپه‌های شنی داغ، پوشش گیاهی کویری، قلعه‌ها و بناهای باستانی همچون قلعه کرشاهی، آب‌انبار صفوی، شهر زیرزمینی اویی و شهر تاریخی نوش‌آباد، در عین حال از اقامت در کاروانسرای ۴۰۰ ساله ابوزیدآباد لذت ببرید.

عکس: wyky.ir

 

تبریز

از دیگر جاهای لاکچری ایران، می‌توان به بسیاری از جاذبه‌های توریستی تبریز اشاره کرد. در واقع این خطه، از فضا و مردمانی با روحیه لاکچری برخوردار بوده و این امر در گوشه و کنار شهر به زیبایی خودنمایی می‌کند از جمله: هتل‌های لاکچری با خدماتی سطح بالا، هتل‌های صخره‌ای روستای کندوان و همچنین پیست اسکی که با وجود هتل ویلایی و برف‌های پودری عمیق و شرایط مناسب برای هر گونه ورزش و تفریح زمستانی، یکی از برترین جاهای لاکچری ایران در فصل سرد به شمار می‌آید.

در عین حال اگر به دنبال فضایی اینستاگرامی از میان دیدنی های زمستانی ایران برای عکاسی هستید، از کوه عینالی غافل نشوید که جزو تفریحگاه‌های مهم تبریز محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید از تفریحات و شرایط لوکس نظیر زیپ لاین، تله کابین، دریاچه مصنوعی و رودخانه و همچنین فضایی برای صخره نوردی بهره ببرید.

 عکس: eligasht.com

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران