جذاب‌ترین آکواریوم‌های ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
جذاب‌ترین آکواریوم‌های ایران

خیلی‌ها در تور استانبول یا سفر با تور دبی، حتما زمانی را برای بازدید از آکواریوم‌های بزرگ و دیدنی این شهرها صرف می‌کنند. اما شما در سفر با تورهای داخلی نیز می‌توانید چندین آکواریوم فوق‌العاده عالی را ببینید. آکواریوم‌هایی که بعضا در استانداردهای بالای جهانی ساخته شده‌اند، انواع آبزیان رنگارنگ را در خود میزبانی می‌کنند و مناظر زیر آبی کم‌نظیری را برایتان به تصویر می‌کشند. پس همراه ما باشید با معرفی ۵ آکواریوم جذاب و دیدنی در ایران:

 

۱- آکواریوم بندر انزلی

بزرگ‌ترین آکواریوم ایران چند سالی است که کار خود را در منطقه‌ی آزاد انزلی آغاز کرده است. این آکواریوم دیدنی کاملا در استانداردهای جهانی ساخته شده و در بخش‌های مختلف شما را با دنیای دیدنی‌اش آشنا می‌کند. در این آکواریوم انواع آبزیان مختلف از کوسه‌ها تا ماهی‌های خاویاری و ماهی‌های رنگارنگ ریز زندگی می‌کنند که شما هم می‌توانید از پشت شیشه‌های بزرگ آن‌ها را ببینید و هم شنا کردنشان را در تونل آبی آکواریوم مشاهده کنید.

آکواریوم بندر انزلی با نام فانتستیک مساحتی به اندازه ۱۰ هزار متر داشته و در بخش‌های مختلف آن بیش از ۲۰۰ نوع ماهی و چندین نوع آبزی دیگر از جمله لاکپشت‌های دریایی زندگی می‌کنند.  سه بخش اصلی این آکواریوم شامل آب شیرین، آبزیان رودخانه‌ای و ماهی‌های آب شور می‌شود. برای غذا دادن به ماهی‌ها شما هم می‌توانید این کار را برای ماهی‌های گوشت‌خوار انجام دهید و هم برای جمع‌های بزرگ ماهی‌های قرمز غذا بریزید. این آکواریوم بخش پرندگان و خزندگان دارد که خیلی مهجور و کوچک است و چیز زیادی در آن مشاهده نخواهید کرد. همچنین خود آکواریوم دارای یک فروشگاه بوده و بالای آن نیز یک پارک بازی بزرگ قرار دارد.

 

دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی

۲- آکواریوم اصفهان

عمر زیادی از آکواریوم اصفهان نیز نگشته و این بنا در سال ۱۳۹۴ ساخته شده است. یک آکواریوم تونلی در پارک ناژوان این شهر که در نزدیکی زاینده رود واقع شده است و مجموعه‌ای جذاب از حدود ۳۰۰ ماهی و آبزی مختلف از جمله ۶ نوع در خود نگهداری می‌کند. مساحت این آکواریوم حدود ۴ هزار متر بوده و در واقع متشکل از چندین آکوریوم مختلف به شکل تونلی، استوانه‌ای، دیواری و سیلندری است.

یکی از بخش‌های خاص در اینجا، ماهی‌های خاص و نادری است که در ۱۰ آکواریوم مجزا نگهداری می‌شوند و هر کدام ظاهری عجیب و خاص دارند. با این حال همچون هر آکوریوم دیگری که تونل آبی دارد، گردشگران دوست دارند در این مسیر زیبا قدم زده و شنا کردن ماهی‌ها را بالای سر خود ببینند. در این جا نیز شما می‌توانید به ماهی‌ها غذا داده و همچنین از فروشگاه، یادگارهایی از آکواریوم اصفهان خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. همچنین در بخش باغ خزندگان نیز چندین نوع خزنده مختلف از جملع افعی شاخ‌دار به نمایش گذاشته شده که دیدنشان برای هر کسی جذاب خواهد بود.

۳- آکواریوم کیش

شما در تور کیش نیز می‌توانید یک آکواریوم جذاب از این جزیره را مشاهده کنید. آکواریومی بزرگ که ۷۰ نوع ماهی مختلف را در دو بخش نگهداری می‌کند. یکی آکواریوم ۵۰ هزار لیتری آن است که بیشتر به ماهی‌های محلی و کوسه‌های خلیج فارس اختصاص داده شده و دیگری آکواریوم ۲۰ هزار لیتری که ماهی‌هایی کم‌یاب از دیگر نقاط جهان در آن گردآوری شده است. جالب این که شما می‌توانید در این آکواریوم به غواصی نیز بپردازید!

البته اگر در این سفر خواستید، می‌توانید از دیگر آکواریوم کیش در پارک دلفین نیز دیدن کنید که کمی کوچک‌تر است، اما سفره‌ماهی‌های جالبی دارد که دیدنش به هیچ وجه خالی از لطف نیست.

 

هتل ایران کیش برای گردشگران

۴- آکواریوم همدان

این آکواریوم شاید بزرگ‌ترین یا برترین آکواریوم ایران نباشد، اما بدون شک خاص‌ترین آکوریوم کشورمان است که به شکل یک غار طبیعی طراحی شده و فضایی فوق‌العاده جذاب دارد. این مکان دارای دستگاه باران و مه مصنوعی است و در دو طبقه ساخته شده که یک طبقه برای آکواریوم بوده و طبقه دیگر به باغ پرندگان و خزندگان اختصاص دارد.

آکواریوم بزرگ همدان ظرفیتی بالغ بر ۸۵ هزار لیتر دارد و بزرگ‌ترین آکواریوم دریاچه‌ی در کشورمان محسوب می‌شود و ماهی‌های متنوعی از جمله دلقک‌ماهی، چندین نوع سفره‌های، فرشته ماهی و ... در آن زندگی می‌کنند.

۵- آکواریوم شهر دریایی مشهد

اگر هم برای زیارت به تور مشهد می‌روید، باز هم این امکان را دارید تا به آکواریوم دیدنی اما نه چندان بزرگ مشهد نیز سری بزنید. در این محل ماهی‌های مختلفی از بستر آب‌ شور و شیرین نگهداری می‌شود و همچنین چند آبزی دیگر همچون خرچنگ، صدف و هشت پا نیز در آن‌جا به چشم می‌خورد.

 

جذاب‌ترین و معروف‌ترین غارهای ایران

۲۱ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران