۱۱ رستوران در استانبول با بهترین سوپ‌ها

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۱ رستوران در استانبول با بهترین سوپ‌ها

ترکها همیشه عاشق سوپ بوده‌اند و کیفیت بالای این غذاها در اکثر رستوران‌ها و طبخ آنها با تازه‌ترین مواد، نشان می‌دهد که این گزینه‌ها تاریخی طولانی را در پس خود پنهان کرده‌اند و وعده‌های غذایی دلچسبی را به مردمان این خطه و مسافران تور استانبول هدیه می‌دهند. در واقع هیچ چیز قابل مقایسه با یک کاسه سوپ داغ تازه نیست، خصوصا اگر دستپخت یک آشپز حرفه‌ای باشد. پس بیایید با هم گشت و گذاری داشته باشیم در محبوب‌ترین رستوران‌ها برای خوردن سوپ در استانبول.

 

Sait iskender istinye

سوپ‌های این رستوران در میان مردم محلی و همچنین گردشگران خارجی زبانزد است. البته غذاهای ترکی، بین المللی، استیک و انواع کباب نیز در اینجا سرو می‌شوند. گفتنی است سرویس دهی بسیار عالی است و همه سفارشات در اسرع وقت آماده هستند.

قیمتها نیز در این مکان در حد متوسط بوده و علاوه بر اینها با وجود صندلی‌های چیده شده در بیرون، می‌توانید از فضای باز و هوای دلپذیر در حین خوردن غذا لذت ببرید. در اینجا مسترکارت نیز پذیرفته می‌شود و وای فای رایگان و تلویزیون موجودند. در ضمن اگر با اتومبیل شخصی سفر می‌کنید برای پارک کردن نگرانی نخواهید داشت، زیرا در خیابان این حوالی فضای کافی وجود دارد.

 

خوراکی‌های خوشمزه زمستانی در استانبول

آدرس: Poligon Mah. Katar Cad. No: 19 Istinye, Sariyer, Istanbul 34000 Turkey

 

Hünkar

این رستوران، در سال ۱۹۵۰ در فاتیح افتتاح شد و با سوپ معروف پاشا به شهرت رسید. مدتی در نیشان تاشی به فعالیت خود ادامه داد و در حال حاضر شعبه‌ای در اتیلر دارد. البته انواع دیگری از سوپ نیز در اینجا ارائه می‌شوند که به طور روزانه متغیر هستند. گفتنی است منوی این رستوران، همچنین شامل بهترین غذاهای ترکی-عثمانی می‌شود.

معمولا غذاهای گوشتی اولین غذاهایی هستند که در مورد خوراک‌های ترکی و عثمانی به ذهن خطور می‌کنند، اما باید گفت در منوی این غذاکده می توان انواع سبزیجات، غذاهای گیاهی و میوه‌ها را نیز یافت. در نهایت جالب است بداندی که ۱۵ نوع دسر در این رستوران برای علاقمندان سرو می‌شود.

آدرس: Mim Kemal Öke Caddesi 9, Istanbul, Turkey

 

Mivan 

به نظر می‌رسد اینجا با عشق آشپزی می‌شود، زیرا طعم‌ها فوق العاده و به یاد ماندنی هستند و شما را بارها به این مکان می‌کشانند. انواع سوپ‌ها، غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، اروپایی و خاورمیانه‌ای با کیفیتی عالی و تهیه شده از مواد تازه در اینجا سرو می‌شوند.

بعلاوه استقبال گرم و توصیه‌های خوب پیشخدمتها، حسی از اعتماد و صمیمیت را برای مشتریان به ارمغان می‌آورند. قیمتها بسیار مناسب هستند و انواع نوشیدنی‌های گوارا، این ترکیب عالی را کامل می‌کنند. گفتنی است این رستوران، از صبح تا اواخر شب پذیرای علاقمندان است.

 

۶ هتل نزدیک به پارک دلفین استانبول

آدرس: Piyerloti Caddesi No: 34 Sultanahmet, Istanbul 34126 Turkey

 

Tarihi Haliç İşkembecisi

در سفر با تور استانبول، این رستوران را حوالی شاخ طلایی و روبروی اسکله خواهید یافت و اینجا یکی از قدیمی‌ترین غذاکده‌های این منطقه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این مکان از سال ۱۹۳۸ تاکنون، به طبخ و ارائه لذیذترین سوپها و کبابها مشغول است و در کل ظرفیت پذیرش ۲۵۰ نفر را داراست. دکوراسیون داخلی این رستوران، بسیار جالب است و مملو از اشیای عتیقه نظیر رادیوهای قدیمی، شاخ گوزن، ظروف مسی، فرش‌های رنگارنگ و تفنگ‌های دست ساز می‌باشد.

آدرس: Abdülezel Paşa Caddesi 117, Istanbul,Turkey

 

Beso 

صاحب این رستوران مدعی است به لحاظ دکوراسیون داخلی و همچنین انواع طعم‌های اصیل، سلیقه‌های فراموش شده عثمانی در قرون ۱۴ تا ۱۸ را زنده نگه داشته است. پرسنل صمیمی و مهربان، فضایی بسیار تمیز در داخل و بیرون رستوران، انواع استیک‌ها و کبابها، غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، پیتزا، غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای، اروپایی، ترکی، خاورمیانه، اروپای مرکزی و انواع سوپ، تمام افراد با هر ذائقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. یک بار کامل، پارکینگ اختصاصی، انواع نوشیدنی و وای فای رایگان از دیگر ویژگی‌های این رستوران بی‌نظیر به شمار می‌آیند.

 

لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

آدرس: Alemdar Mahallesi, Catal Cesme Sokak No: 5 Sultanahmet, Fatih, Istanbul 34410 Turkey

 

Shorba

منوی این رستوران روی انواع سوپها تمرکز دارد، هر چند که برخی دیگر از غذاهای ترکی و بین‌المللی را نیز می‌توانید در اینجا بیابید. تعداد ۲۴ نوع سوپ موجود در منو، با سبزیجات تازه و مواد ارگانیک تهیه شده و با انواع مختلف نان سرو می‌شوند. همچنین در طول تابستان، سوپ‌های سرد روزانه و البته شربت عثمانی نیز به منو اضافه می‌شوند.

این رستوران که در انتهای خیابان بغداد واقع شده، بسیار شیک و در عین حال با وسواس طراحی شده است. آیینه‌های طلایی، کاناپه‌های مخملی، وسایل روشنایی کریستالی، میزهای چوبی تیره و دیوارهایی با رنگ گل رز، همگی احساسی از تجمل گرایی را به این مکان بخشیده‌اند.

آدرس: Bağdat Caddesi 368, Istanbul, Turkey

 

Kanaat Lokantası

جالب است بدانید که این رستوران، ۷۳ سال است که در اسکودار به مشتریان خدماتش را ارائه می‌دهد، هر چند که از سراسر شهر نیز مشتریان مشتاق بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. هر روز صبح ساعت ۶، درهای این غذاکده باز می‌شوند و ۵ نوع سوپ برای صبحانه سرو می‌شود. در سایر وعده‌های غذایی، علاوه بر سوپ، انواع کبابها و دسرها را نیز در اینجا خواهید یافت. برای آشنایی با سایر غذاکده‌های این حوالی، پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین رستوران‌های محله اسکودار را مطالعه کنید.

 

بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول

آدرس: Selmanipak Caddesi 9, Istanbul,Turkey

 

Otantik Anadolu Yemekleri

این رستوران، در بازار کادیکوی واقع شده و با فرش‌های آناتولی تزئین شده است. سوپ کِسمه، آش معروف یووارلاما و یک نوع سوپ سرد در این رستوران سرو می‌شوند و بسیار محبوبیت دارند. علاوه بر سوپ، غذاهای محلی آناتولی مرکزی و انواع غذاهای کبابی و پوره بادمجان را نیز می‌توانید در اینجا بیابید.

آدرس: Muvakkithane Caddesi 62, Istanbul, Turkey

 

Kaktüs Kahvesi

غذاهایی منحصر به فرد و خوشمزه، از گوشت قرمز و نان گندم گرفته تا انواع سالادها و دسرها و سوپ‌ها در این رستوران سرو می‌شوند. بعلاوه لیموناد و نوشیدنی‌های الکلی نیز در اینجا طرفداران خود را دارند. اگر هنوز به این رستوران نرفته‌اید ، قویا توصیه می‌کنیم در سفر با تور ترکیه به استانبول حتما سری به این مکان بزنید و تفاوت و تمایز را در این غذاکده تجربه کنید. گفتنی است که این مکان، یکی از جاهای دیدنی در بی‌اغلو است و البته یک شعبه دیگر نیز در محله جهانگیر دارد که کمی جادارتر بوده و از یک باغ زمستانی برخوردار است.

 

۵ ویژگی یک تور خوب استانبول

آدرس: Cihangir Caddesi 16 A, Istanbul, Turkey

 

Kör Agop

اینجا نیز جزو قدیمی‌ترین رستوران‌های استانبول است که در سال ۱۹۳۸ افتتاح شد و سوپ‌های ماهی آن همیشه زبانزد خاص و عام بوده است. در حقیقت باید گفت این مکان به خاطر مزه‌های تازه، قیمت‌های مناسب و فضایی عالی به شهرت رسیده است.

آدرس: Ördekli Bakkal Sokak 7, Istanbul, Turkey

 

Şayan

و در پایان گشت و گذارمان به این رستوران می‌رسیم که در اتیلر واقع شده و یکی از معروف‌ترین و شیک‌ترین رستوران‌های شهر به شمار می‌آید. در اینجا انواع کبابها و همچنین سوپ‌ها سرو می‌شوند، اما سوپ ماهی از خوشمزه‌ترین گزینه‌های موجود در منو است.

این غذاکده ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را در فضای داخلی و ۵۰ نفر را در باغ خود دارد. گفتنی است این مکان در بین افراد مشهور از جمله فوتبالیست‌ها، هنرمندان و خوانندگان نیز بسیار محبوبیت دارد و همیشه چهره‌ای آشنا را در اینجا خواهید دید. این رستوران پرطرفدار، خصوصا آخر هفته‌ها تا نیمه شب سرشار از جمعیت است. البته باید گفت قیمتها نیز در اینجا کمی بالاست.

 

تجربه‌ی کروزها‌ی خصوصی در استانبول

آدرس: Yıldız Posta Caddesi 46/47, Istanbul, Turkey 

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران