راهنمای کامل اجاره ماشین در کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش
راهنمای کامل اجاره ماشین در کیش

کیش را به جرات می‌توان محبوب‌ترین جزیره ایران برای گشت گذار و فعالیت‌های آبی دانست. در حالی که سایر نقاط ایران دارای سواحل ماسه سیاه هستند جنوب ایران با ماسه طلایی حس و حال گرمسیری شرق آسیا را تداعی می‌کند. تور کیش در تمام سال حتی در تابستان سوزان هم پرطرفدار است. همچنین مقصدی لوکس و مدرن با جاذبه‌های مختلف و مراکز خرید فراوان است که باید بین‌شان رفت و آمد کنید. شاید تاکسی اولین ایده شما باشد، اما تصمیم گرفتیم در اینجا شما را با اجاره ماشین در کیش آشنا کرده و تجربه تعطیلاتی آرام را پیش رویتان بگذاریم.

 

کیش گردی

در حالی که در بیشتر موارد درباره کیش همیشه حرف از ساحل و تفریحات آبی و قایق سواری و یا خرید کردن است اما کیش خیلی بیش از این‌هاست. این جزیره جذاب و زیبا دارای سواحل زیبا، نقاط باستانی و تاریخی مثل شهر حریره در کیش و شهر زیر زمینی (کاریز)، پارک جنگلی بسیار گسترده با درختان غنی و زندگی جانوری بومی بوده و باغ وحش مجهز آن محل زندگی نوعی گونه ایرانی آهوان بسیار زیبا است. همچنین جاذبه‌های نام آشنایی مثل اسکله تفریحی جزیره کیش، آکواریوم، پارک دلفین‌های کیش، باغ وحش و پارک آبی نیز هر گردشگری را به سمت خود می‌کشاند.تمام این‌ها را به علاوه سواحل زیبایی مثل مجان، میرمهنا، ساحل سیمرغ و ...کنید می‌بینید که جاهای دیدنی و کارهای انجام دادنی فراوانی وجود دارد که اگر به آن فکر کنید اصلا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید. مساله حمل و نقل در کیش همیشه دغدغه مسافران تور کیش بوده است. در حالی که هزینه تاکسی در کیش بالاست نمی‌توان دست از گشت و گذار برداشت و در هتل ماند پس چکار می‌توان کرد؟ یکی از بهترین کارها اجاره ماشین است. البته اجاره ماشین در کیش اصلا ارزان نیست اما حداقل می‌دانید هر جا بروید و هر زمان که بخواهید وسیله نقلیه در اختیار دارید.

 

۵ هتل نزدیک به اسکله تفریحی کیش

هزینه اجاره ماشین در کیش

بسته به این که چه ماشینی انتخاب می‌کنید نرخ‌ها واقعا متغیر هستند اما به طور کلی هزینه اجاره ماشین در کیش از ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون تومان به ازای هر روز خواهد بود.

چه ماشین‌هایی برای اجاره در دسترس هستند

راستش را بخواهید کیش شهر ماشین‌های لوکس و گمرکی است ولی برای اجاره طیف وسیعی از ماشین‌ها برای نیازهای مختلف وجود دارد. از ماشین‌های اقتصادی، لوکس و اسپرت گرفته تا شاسی بلند و ون برای خانواده‌ها و گروه‌های پرجمعیت‌تر.

 

تفریحات ارزان در جزیره کیش

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در کیش

مسلما برای اجاره خودرو در کیش نیاز به مدارک و پیش نیازهایی خواهید داشت. مدارکی که لازم دارید شامل موارد زیر می‌شود:

  • اصل گواهینامه رانندگی که دارای اعتبار است
  • اصل کارت ملی
  • پرداخت اجاره یک روز خودرو مورد نظر
  • به امانت گذاشتن پول یا چک برای ضمانت به مبلغ ۲ تا ۱۰ میلیون تومان
  • پرداخت ضمانت خلافی ماشین بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان

بررسی انواع ماشین‌های قابل اجاره در کیش

قبل از هر چیزی باید بدانیم چه ماشین‌هایی برای اجاره ارائه می‌شوند. ماشین‌های اقتصادی مدل‌های پایین‌تری هستند که در رنج قیمت از همه ارزان‌تر هستند. بعد ماشین‌های اسپرت، شاسی بلند هستند و ماشین‌های لوکس نیز گران‌ترین‌ها را شامل می‌شوند. اگر در سفری گروهی و تعداد بالا هستید و می‌خواهید ماشینی جادار داشته باشید ون برای شما بهتر است اما ون را به صورت ساعتی در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

مراکز خرید بازار پردیس ۱ و ۲ کیش

مقرراتی برای اجاره خودرو در کیش

هر کاری در هر زمینه‌ای دارای قوانین و مقرراتی است که برای جلوگیری از دردسر و مشکل بهتر است به آن‌ها آگاه باشید. اجاره ماشین در کیش نیز از این قائده مستنثنی نیست.

۱- نکته اولی که باید بدانید این است که اگر ماشین خراب شد باید سریعا به شرکت اطلاع دهید و اجازه ندارید خودتان برای بردن به تعمیرگاه اقدام نمایید.همچنین اگر تصادفی پیش آمد باید هم به شرکت و هم به پلیس خبر دهید.

۲- دوم این که هرگز ماشینی که اجاره کردید را به شخص سومی نسپارید، واگذار نکنید و یا کرایه مجدد ندهید زیرا در صورت بروز مشکل شرکت شما را به عنوان طرف قانونی خود می‌شناسد و شما مسئول تمامی پیش آمدهای ناشی از خسارت‌ها خواهید بود.

۳- سوم اینکه با ماشین به سواحل و جاده‌های خاکی نروید.

۴- نکته چهارم که خیلی هم مهم است، به موعد تحویل ماشین دقت کنید زیرا به ازای هر ساعت تاخیر باید ۱۰ درصد مازاد از بهای قرارداد را بپردازید و اگر ۳ ساعت دیر کنید اجاره یک روز کامل از شما گفته می‌شود.

۵- نکته پنجم اینست که اگر داخل ماشین را تمیز نگه ندارید هزینه کارواش نیز به عهده شخص شما خواهد بود. این شامل ممنوعیت استعمال دخانیات هم می‌شود.

رفتارهایی که منجر به پرداخت جریمه رانندگی در کیش می‌شود:

  • از راهنمای ماشین استفاده کنید
  • در شب با نور بالا رانندگی نکنید
  • کمربند ایمنی را همیشه ببندید
  • بیش از حد مجاز (۵۰ کیلومتر در ساعت) حرکت نکنید
  • با ماشین کثیف تردد نکنید
  • بی‌جهت بوق نزنید
  • بیش از ظرفیت سرنشین سوار نکنید
  • از ماشین زباله بیرون نریزید
  • بین خطوط برانید

 

در روزهای کرونایی آسوده به کیش برویم

۱۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران