۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش دوم)

همانطور که در بخش اول این نوشته خواندید، بازارهای هند در سرتاسر این کشور قرار داشته و در واقع در سفر با تور هند هیچ شهری از هند را نخواهید دید که یک بازار بزرگ و شلوغ نداشته باشد. عمده شهرت بازارهایی که قید کردیم و در ادامه از آن‌ها یاد خواهیم کرد، به خاطر قدمتی است که از آن برخوردارند و در طی دهه‌های متمادی فعالیت در شهرشان، به یک نماد تبدیل شده‌اند. نمادی که هم مردم محلی و هم گردشگران از آن بهره‌مند می‌شوند.

 

بازار حضرت‌ گنج (لاکنو)

این مکان در واقع یک بازار بسیار بزرگ است که دهه‌هاست در این منطقه فعالیت داشته و بعضی از فروشگاه‌های آن در بناهایی قرار گرفته‌اند که عمری بیش از ۱۰۰ سال دارند. در این بازار شما می‌توانید انواع پارچه‌ها و اجناس مختلف را خریداری کنید و همچنین بسیاری برندهای بین‌المللی نه چندان گران‌قیمت را ببینید که فروشگاه‌هایی در اطراف این بازار دارند. بازار حضرت‌گنج از جمله بازارهای بسیار شلوغ منطقه است که بین روزهای دوشنبه تا شنبه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند.

 

معرفی ۱۰ بازار برتر بمبئی برای خرید و گردش

 

بازار جوهری (جیپور)

یکی از مقاصد محبوبی که در تور مثلث طلایی هند به آن سر خواهید زد، جیپور است. این مکان یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور و از جمله دیدنی‌ترین جاهای آن بوده و اگر قرار باشد در سفر به آن‌جا سوغاتی تهیه کنید، دو بازار را باید مد نظر داشته باشید که یکی بازار جوهری و دیگری بازار باپو است که در بند بعدی به شما معرفی می‌کنیم. بازار جوهری از بسیاری جهات با دیگر بازارهایی که از آن‌ها یاد کردیم متفاوت بوده و شما می‌توانید زیورآلات مختلفی از جمله زیورآلات محلی تا انواع سنگ‌های زینتی و حتی الماس در آن خریداری نمایید. اگر به دنبال آن زیورآلات خاص راجستان هستید، هیچ جایی برای شما بهتر از بازار جوهری نخواهد بود. این مکن هر روز هفته بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب به فعالیت مشغول است.

بازار باپو (جیپور)

جیپور بیشتر به خاطر ابنیه تاریخی‌اش معروف است اما همانطور که گفتیم، دو بازار بزرگ و معروف دارد که بازار باپو یکی از آن‌هاست. این مکان بیشتر شبیه به یک بازار کلاسیک هندی بوده و در آن همه چیز می‌توانید پیدا کنید. اما از بخش‌های جذاب بازار باپو، فروش انواع پارچه و لباس‌های هندی است که باعث می‌شود بانوان عاشق این مکان بشوند. همچنین یکی از چیزهایی که بازار باپو به آن معروف است، فروشگاه‌های متعدد کفش در این مکان بوده که گزینه‌های متعددی برای خرید در اختیارتان می‌گذارد. این بازار نیز همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا تاریکی هوا به فعالیت مشغول خواهد بود.

 

بهترین بازارهای آگرا برای خرید

خیابان مُد (پونا)

خیابان مُد یکی از جذاب‌ترین بازارهای خیابانی در هند است که می‌توانید آن را در شهر زیبای پونا پیدا کنید. اکثر غریب به اتفاق غرفه‌های این بازار به پوشاک و لوازم شخصی همچون کیف و کشف و زیورآلات اختصاص دارد و اجناس رنگارنگ با قیمت‌های متنوع در آن‌ها به چشم می‌خورد. بازار خیابان مُد بیش از ۵۰۰ فروشگاه مختلف دارد و هر روز هفته بین ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب به به فعالیت مشغول است و شما به وسیله‌ی اتوبوس خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا بروید.

 

بازار Jew Town (کوچی)

اگر اهل خرید اجناس آنتیک هستید، این جا مثل بهشتی برای شماست که مملو از چیزهای قدیمی و خاص است. از سکان یک کشتی قدیمی پرتغالی تا انواع تندیس‌های کوچک و بزرگ، همگی در بازاری به فروش می‌رسند که حدود 500 سال است در این مکان برپا می‌شود. البته بازار Jew Town تنها به اجناس آنتیک اختصاص نداشته و همه جور چیزی می‌توانید در آن پیدا کنید. بازار همه روزه از ساعت 5 صبح تا 9 شب فعال است.

بازار پوندی (پنای)

بزرگ‌ترین منطقه‌ی تجاری در پنای که یکی از دلایل ورود گردشگران به این بخش از هند است. کافی است در ذهن خود چیزی برای خرید داشته باشید و بعید است آن را در این بازار پیدا نکنید! اما خب بیشتر غرفه‌های بازار مربوط به لباس و کیف و کفش است و با قیمت مناسب می‌توانید اجناس خیلی خوبی برای خود خریداری نمایید. بازار پوندی تمام طول روز و در تمامی روزهای هفته باز بوده و هر زمان که خواستید می‌توانید برای خرید به آن‌جا مراجعه کنید.

بازار بگوم (حیدرآباد)

و آخرین بازاری که از هند به شما معرفی می‌کنیم، بازار بسیار معروف بگو است که در نزدیکی رودخانه موسی واقع شده و بزرگ‌ترین بازار حیدرآباد نیز به حساب می‌آید. این بازار بخش‌های مختلف دارد که یکی از آن‌ها مربوط به طلا، جواهر و نقره جات است، بخشی دیگر به لباس و پارچه اختصاص دارد و حتی در جایی می‌توانید انواع خوراکی‌ها، مخصوصا میوه‌های خشک خوشمزه خریداری کنید. این بازار اگر چه اسما هر روز هفته بین ساعت 10 صبح تا 11 شب فعال است، اما خیلی از فروشگاه‌ها روزهای یکشنبه را تعطیل می‌کنند.

 

مشهورترین بازارهای دهلی

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران