معرفی ۸ فرودگاه معروف هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی ۸ فرودگاه معروف هند

فرودگاه اولین جایی است که وقتی به شهری جدید سفر می‌کنید، با آن مواجه می‌شوید. جایی که در همان بدو ورود می‌تواند تاثیری کامل از دید شما نسبت به آن شهر داشته باشد. هند کشوری بزرگ و مملو از مقاصد گردشگری مختلف است و با توجه به جمعیت بالای این کشور و تعدد گردشگرانی که به آن‌جا سفر می‌کنند، فرودگاه‌های بین‌المللی زیادی دارند. اما معروف‌ترین این فرودگاه‌ها کدام‌ها هستند؟ این سوالی خواهد بود که امروز قصد داریم در مطلب جدیدمان به جوابش برسیم.

 

فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی (دهلی)

فرودگاه اصلی دهلی با بیش از ۲۰ کیلومتر مربع مساحت، گنجایش ۴۰ میلیون مسافر در طول سال را دارد و پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه در کل کشور به حساب می‌آید. ایندیرا گاندی، ششمین فرودگاه بزرگ دنیا محسوب شده و البته یکی از شلوغ‌ترین آن‌ها نیز به حساب می‌آید. برای آن‌ها که در تور هند به دهلی می‌روند، این را هم اضافه کنیم که این فرودگاه تنها ۱۶ کیلومتر از مرکز شهر دور است.

فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی (بمبئی)

بمبئی، دیگر شهر بزرگ و مهم هند نیز دومین فرودگاه شلوغ و البته معروف در هند را دارد. این فرودگاه ۸۰ هکتاری گنجایش ۴۲ میلیون مسافر در طول را دارد و طراحی آن نیز هم از بیرون و هم در داخل بسیار زیباست و از نظر امکانات نیز، بهترین در هند محسوب می‌شود.جالب است بدانید که فرودگاه چاتراپاتی شیواجی بمبئی به نام یکی از فرمانروایان ماراتا اسم گذاری شده است.

 

چگونه از فرودگاه دهلی به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه بین‌المللی چنای (چنای)

اگر چه شهر چنای در میان مقاصد گردشگری هند آنقدرها به چشم نمی‌خورد، اما فرودگاه این شهر از جمله یکی از بهترین فرودگاه‌ها در کشور محسوب شده و سالانه بیش از ۸ میلیون مسافر را به خود می‌بیند. در خیلی از موارد فرودگاه بین‌امللی چنای، اولین در هند بوده اما همین اولین‌ها هم باعث شده بعضی از تجهیزات آن‌قدرها که باید به روز نباشند. با تمام این اوصاف این فرودگاه شکیل، مدرن و زیبا، یکی از پر ترافیک‌ترین فرودگاه‌های هند است.

فرودگاه بین‌المللی کمپ گودا (بنگلور)

فرودگاه کمپ گودا سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون مسافر است که هم شامل پروازهای داخلی و هم خارجی می‌شود. این فرودگاه در سال ۲۰۰۸ ساخته شده و تقریبا یک فرودگاه نوساز به حساب می‌آید و ترمینال‌های بسیار خوب با امکانات عالی دارد. کمپ گودا یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های در جنوب هند محسوب شده و بعضی از ایرلاین‌های معروف کشور همچون GoAir، مقر اصلی خود را این مکان در نظر گرفته‌اند.

 

معرفی ۷ ساحل زیبا و معروف در بمبئی

فرودگاه بین‌المللی راجیو گاندی (حیدرآباد)

با ۴۰ میلیون مسافر در طول سال، راجیو گاندی یکی از پر رفت و آمدترین فرودگاه‌ها در هند محسوب می‌شود. این فرودگاه فوق‌العاده زیبا و بزرگ، البته به اندازه‌ی فرودگاه بمبئی مدرن نیست، اما در نوع خود یک فرودگاه خیلی خوب محسوب می‌شود. بخش زیادی از مسافرانی که قدم به این مکان می‌گذارند، از پروازهای داخلی هند پیاده می‌شوند، با این حال حجم گردشگران و مسافران خارجی نیز در راجیو گاندی، کم نیست.

فرودگاه دابولیم (گوا)

تور گوا یکی از پرطرفدارترین سفرها بین کسانی است که یک تعطیلات مفرح در هند را برای خود برنامه ریزی کرده‌اند. از همین رو هم هست که فرودگاه دابولیم گوا که در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده، بیش از ۷ میلیون مسافر را در طول سال به خود می‌بیند. طراحی بیرونی فرودگاه دابولیم خیلی شگفت انگیز نیست، اما سعی شده همچون یک موج دریا ساخته شود تا با کلیت شهر ساحلی گوا نیز همخوانی داشته باشد.

فرودگاه بین‌المللی کلکلته (کلکته)

خیلی‌ها این فرودگاه را با نام "دام دام" می‌شناسند و این به خاطر قرار گیری در منطقه‌ای به همین نام در غرب بنگال است. فرودگاه کلکلته پنجمین فرودگاه بزرگ در هند محسوب می‌شود و ترافیک بسیار بالایی را در طول سال به خود می‌بیند. نوسازی‌هایی که بر روی این فرودگاه انجام شد و آن را به جایی مدرن تبدیل کرد، باعث شد تا در سال ۱۵-۲۰۱۴ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فرودگاه ارتقا یافته در منطقه آسیا-اقیانوسیه را ببرد.

فرودگاه بین‌امللی اسرینگار (اسرینگار)

نام این فرودگاه در سال‌های اخیر از "شیخ‌العالم" به فرودگاه اسرینگار تغییر پیدا کرده است و کاربری نظامی آن نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و به همین دلیل حالا به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی، ترافیک مسافران داخلی و خارجی خیلی بیشتری را به خود می‌بیند. این فرودگاه نه چندان بزرگ که آخرین گزینه‌ی ما در لیست امروزمان خواهد بود، اهمیت زیادی در منطقه دارد و بخش زیادی از ترافیک آن نیز مربوط به پروازهای داخلی می‌شود.

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 28 تیر 1400)

نظرات کاربران