۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش اول)

جاذبه‌های گردشگری هند
۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش اول)

مهم نیست دلیل سفر شما کاری یا گردشگری باشد، در هر صورت حتما خرید کردن در مقصدی که به آن پای گذاشته‌اید را مد نظر قرار خواهید داد. همیشه می‌توان برای خرید به سراغ بوتیک‌های معروف و مراکز خرید مدرن رفت، اما اگر تور هند را برای سفر انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید بدون دیدن حداقل یکی از بازارهای معروف این کشور از آن‌جا خارج شوید.

بازارهای هند بخشی از فرهنگ و از جمله نمادهای این سرزمین محسوب می‌شوند و ما در نوشته‌ای که امروز برایتان گردآوری کرده‌ایم، می‌خواهیم به معرفی ۱۴ نمونه از مهم‌ترین و معروف‌ترین‌هایشان بپردازیم.

 

بازار خیابان تجاری (بنگلور)

اگر در تور هند مسیرتان به بنگلور افتاد، بدون دیدن این بازار به هیچ وجه نباید از آن خارج شوید. بازار خیابان تجاری یکی از خاص‌ترین بازارهای جهان است که قدمتی طولانی داشته و هزاران هزار فروشنده، انواع و اقسام اجناس و خوراکی‌ها را در آن به فروش می‌رسانند و شما می‌توانید با قیمتی پایین، چیزهای بسیاری برای خود بخرید. اما یکی از بخش‌های جذاب این بازار، بخش فروش گل‌های رنگارنگ است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید به عمل آورید. این بازار در مرکز شهر بوده و دسترسی به آن از طریق مترو و اتوبوس راحت است و هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۸ غروب فعالیت می‌کند.

 

۱۰ واقعیت در مورد معبد طلایی هند

بازار ساروجینی ناگار (دهلی)

ساروجینی ناگار، معروف‌ترین بازار دهلی محسوب می‌شود که به اختصار آن را SN نیز صدا می‌کنند. هیچ جایی در دهلی نیست که بتوانید اجناس ارزان و با کیفیت را به این فراوانی و خوبی تهیه کنید و حتی بر سر همین قیمت‌های پایین نیز با فروشندگان چانه بزنید. از کیف و کفش تا انواع زیورآلات بدلی، ظروف سفالی و سرامیک، انواع پارچه و پوشاک و هر چه که بخواهید در این مکان وجود دارد. این بازار نیز نسبتا در مرکز شهر بوده و هم با اتوبوس و هم مترو می‌توانید به آن‌جا بروید. بازار ساروجینی ناگار همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب فعال است.

بازار جدید (کلکته)

بازار جدید همیشه برای آن‌ها که عاشق خرید هستند و یا این که می‌خواهند فرهنگ خاص بازارهای هند را ببینند، یک مکان ایده‌آل بوده است. بازاری که بیش از ۲ هزار غرفه در خود دارد و مجموعه‌ای بزرگ از انواع اجناس مختلف در آن به فروش می‌رسد. اگر به دنبال اجناس هندی می‌گردید یا می‌خواهید با قیمت پایین، یک کیف چرم طبیعی بخرید، بازار جدید جایی است که حتما باید به آن سر بزنید. این بازار در سال ۱۸۷۴ تاسیس شده و قدیمی‌ترین بازار منطقه محسوب می‌شود و هنوز به صورت مستمر همه روزه به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر به فعالیت مشغول است.

 

یک روز در دهلی، پایتخت زیبایی‌های هند

بازار شبانه شنبه‌های آرپورا (گوا)

در تور گوا شما حتما به دنبال انواع تفریحات آبی هیجان انگیز در گوا و بودن در جشن‌های بزرگ و معروف این شهر هستید. اما اگر از سواحل زیبای این شهر فاصله گرفتید و به دنبال خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا بودید، حتما شنبه شب‌ها به سراغ بازار آرپورا بروید. این بازار شبانه که از بازارچه های معروف گوا نیز هست، بین ساعت ۶ بعدازظهر تا ۲ نیمه شب فعال است و چیزهای خیلی جالبی در خود دارد که می‌توان از زیورآلات مخصوص مردم گوا یا اجناس ارزان قیمت اشاره کرد. خرید لوازم چرم طبیعی نیز در این بازار به صرفه خواهد بود و گاهی از قیمت‌های بسیار پایینی که می‌شنوید، تعجب خواهید کرد.

بازار پلیس (شیلونگ)

بازار پلیس نه تنها در شیلونگ محبوب‌ترین بازار است، بلکه می‌توان آن را پر بازدیدترین بازار در تمام مگالایا محسوب کرد. اگر به دنبال صنایع دستی بسیار خوبی که مردم منطقه می‌سازند هستید، حتما سری به این بازار بزنید تا بتوانید بهترین‌ها را برای خود خریداری کنید. البته این بازار بزرگ خیلی بیشتر از صنایع دستی دارد که به شما عرضه کند و هر روز از ساعت ۸ صبح تا تاریکی هوا به فعالیت مشغول است.

 

معرفی ۷ جاذبه طبیعی و زیبای هند

Colaba Causeway (بمبئی)

وقتی به بانوان بمبئی نگاه می‌کنید، همیشه زیورآلات خاص مردم این منطقه را می‌بینید که پوشیده‌اند. اگر به دنبال چنین زیورآلاتی هستید، حتما باید به این بازار مراجعه کنید. البته بازار بزرگ Colaba Causeway فروشگاه‌های متعددی دارد و از سال ۱۸۷۱ در این محل مشغول فعالیت است. شما از برندهای تقلبی تا پوشاک ارزان قیمت و انواع خوراکی‌های را می‌توانید در این بازار خریداری نمایید. بازار Colaba Causeway از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب و هر روز هفته به فعالیت مشغول است.

بازار جونپات (دهلی)

اگر به تور دهلی می‌روید، حتما برای رفتن به بازار جونپات نیز زمانی را خالی کنید تا با دست پر از بهترین سوغاتی‌های دهلی به ایران باز گردید. این محل از آن جاهایی است که می‌گویند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، همه چیز در آن به فروش می‌رسد. قیمت‌ها در این بازار بسیار پایین بوده و می‌توانید با فروشندگان بر سر تخفیف چانه هم بزنید. همچنین با توجه به نزدیکی بازار جونپات به دروازه دهلی، در زمان بازدید از این جاذبه‌ی گردشگری، می‌توانید سری هم به بازار بزنید که بین روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ بعدازظهر فعال است.

 

بازدید از جذاب‌ترین نمادهای کشور هند

۳۰ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران