آشنایی با فضای هند در ماه رمضان

جاذبه‌های گردشگری هند
آشنایی با فضای هند در ماه رمضان

شکی نیست که ماه رمضان به عنوان فریضه‌ای برای مسلمانان در سراسر دنیا اصول یکسانی دارد اما به هر حال بسته به منطقه و نواحی مختلف آداب رسوم مردم برای برگزاری این ماه مهم و پر فریضه متفاوت است. در حال حاضر که ماه رمضان به فصل بهار کشیده شده فرصتی خوبی است تا در هوایی دل‌انگیز و روح نواز به سفر رفت و با مردم دیگر نقاط آشنا شد. یکی از این کشورها هند است که مسلمانان زیادی در آن زندگی می‌کنند. اگرچه شاید سنت متفاوت‌تری داشته باشند اما فرهنگ غنی و انواع جشنواره‌ها هر توریستی را جذب خود می‌کند. در اینجا تور هند در رمضان را بررسی می‌کنیم.

 

هند در مضان چگونه است؟

هند با مذاهب مختلفی پر شده که از آن جمعیت میلیاردی تنها بیش از ۱۴۰ میلیون مسلمان را تشکیل داده‌اند و این یعنی جو هند همانند هر روز دیگری است مخصوصا برای غیرمسلمانان. خوشبختانه بهار هوا خنک‌تر است و از داغی روزهای بلند تابستان فاصله گرفته است. با نزدیک شدن غروب خیابان‌ها با مردم و فروشنده‌های غذا پر می‌شود و تب جذاب و تماشایی در بازارها جریان می‌گیرد. خانواده‌ها برای خرید بین فروشندگان می‌چرخند و برای افطار چیزهایی می‌خرند. اغلب هم افطار را با خرما و چای باز می‌کنند و بعد غذاهای دیگر می‌خورند.

 

نکاتی در مورد سفر خانوادگی به هند

غذاهای مخصوص ماه رمضان چیست؟

هنگام افطار هیچ چیزی نمی‌تواند مثل غذاهای خوشمزه هندی که بویشان در هوا پخش شده لذیذ و جان‌افزا باشد. بیشترین چیزی که در این ایام بین مردم طرفدار دارد سمبوسه‌های ترد و تازه، میان وعده‌های ادویه‌دار مثل چلاری و کباب گوسفندی یا یک نوع غذا به اسم پاکورا که از سبزی سرخ کرده تهیه می‌شود، هستند. در ادامه افطار با غذاهای پر پیمان‌تری مثل انواع گوشت‌های بریانی معطر و ادویه‌دار و حلیم بسیار محبوب ادامه می‌یابد. البته حلیم هندی با آنچه که ما به عنوان حلیم می‌شناسیم متفاوت است. در این حلیم از عدس، گندم و گوشت بره استفاده می‌شود. در فرهنگ هندی همچون سفره‌های ایرانی چیزهای شیرینی مثل فرنی و پودینگ هم یافت می‌شود که با هل و خرده‌های بادام معطر و مغزی شده‌اند. در نهایت اگر کسی تمایل به شیرینی بیشتری داشته باشد یک نوع کوفته شیرین شکلاتی هم هست که برای افطار سرو می‌کنند.

آیا در سفر باید گرسنه بمانید؟

شما ممکن است در سفر روزه باشید و یا نباشید به هر حال غذا در تمام روز در اطراف شما و در دسترس قرار دارند اما اگر در جمع و همراه شما افراد روزه‌دار هستند بهتر است که به اختیار خودتان رعایت کنید. در واقع اجباری وجود ندارد.

 

راهنمای اولین سفر به مثلث طلایی هند

معاشرت با مردم در رمضان

حتی اگر تصمیم داشتید روزه نگیرید هم بهتر است به خاطر رعایت حال بقیه از خوردن غذا در ملا عام خودداری کنید. مردم در این ماه در لباس پوشیدن محتاط‌تر هستند و سعی می‌کنند لباس‌های قابل قبول و متوسطی بپوشند. به علاوه برای معاشرت و خوش و بش از عبارت "رمضان کریم" استفاده می‌کنند.

سعی کنید در یکی از افطاری‌های محلی شرکت کنید و یا از مساجد بازدید کنید و بیشتر با فرهنگ و آداب مردم هند آشنا شوید. سعی کنید برای افطار جایی دست خالی نروید همیشه یک جعبه شیرینی در هند جواب می‌دهد.

بهترین شهرهای غذایی در هند برای افطار کجاها هستند؟

بمبئی: در بمبئی تمامی جشنواره‌ها با شور و هیجان زیادی برگزار می‌شود که رمضان هم از این قائده مستثنی نیست. در این ماه خیابان‌ها از انواع غذاهای خوشمزه پر می‌شوند از کباب‌ها گرفته تا تاندور و دسرهای خوشمزه و لذیذ. بمبئی همه چیز برای تمامی سلیقه‌ها در چنته دارد.

دهلی: در دهلی و در قسمت قدیمی شهر، مسجد جامع به عنوان بزرگ‌ترین مسجد در هند میزبان مردم مسلمان می‌شود. در اینجا غذاهای متنوعی برای امتحان کردن وجود دارد اما اگر از غذاهای شیرین خوشتان می‌آید Chandni Chowk بروید تا غذاهای خوشمزه‌ای مثل شیر برنج را امتحان کرده و با مزه هندی آن بیشتر آشنا شوید.

بانگالور: مسجد جاده واقع در شهرک فراز بانگالور یکی از بهترین جاها برای خوردن غذاهای متنوع است. با تعدادی از خوشمزه‌ترین رول‌ها، کباب، سمبوسه، فرنی‌ها و بسیاری موارد دیگر، یک جشن واقعی غذا در اینجا به راه می‌افتند. به علاوه جاده MM در نزدیکی نیز پر از غذاهای لذیذ و منحصر به فرد است. همچنین در سالهای اخیر، Koramangala ، Tilak Nagar و Johnson’s Market نیز شاهد افزایش غرفه‌های فروش مواد غذایی بوده‌اند.

کلکته: این شهر برای دسرهایش در تمام کشور بسیار شناخته شده است اما در ماه رمضان کلکته به معدن غذاهای لذیذ و وسوسه‌انگیز می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن خیابان زکریا با دکه‌های روشن و رنگارنگ است. همچنین، sevai را در بازار مالیک، بریانی را اطراف پارک سیرک، کباب را در Phears Lane و اطراف مسجد ناخدا امتحان کنید.

 

زیباترین مقاصدی که برای سفر به هند می توانید انتخاب کنید

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران