تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
تجربه غواصی در مرکز غواصی باتومی

تفریحات آبی به دلیل تنوع و جذابیت‌هایی که دارند توانسته‌اند محبوبیت بالایی در بین عموم مردم پیدا کنند. در بین تمامی این تفریحات غواصی بیشتر از بقیه دارای جذابیت است. حال اگر فکر سفر با تور گرجستان به باتومی را دارید و از طرفی علاقه زیادی به غواصی دارید می‌توانید در این سفر تجربه چنین تفریحی را به دست آورید. مرکز غواصی باتومی با فراهم کردن محیطی دوست‌ داشتنی و جذاب گزینه بسیار خوبی برای آشنایی با دنیای رنگارنگ زیر آب است. تا پایان این نوشته همراه ما باشید تا شما را با این مکان بی‌نظیر آشنا کنیم.

 

مرکز غواصی باتومی (Batumi Diving Center)

مرکز غواصی باتومی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی است. افرادی که به این تفریح متفاوت و هیجان‌انگیز علاقه دارند می‌توانند به این مکان مراجعه کرده و بعد از دریافت آموزش‌های لازم به دل دریای سیاه رفته و با دنیای جذاب زیر آب آشنا شوند. سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری با تور باتومی به این مرکز غواصی رفته و روزی مهیج و متفاوتی را برای خود رقم می‌زنند. در این مرکز غواصی علاقه‌مندان به اعماق دریای سیاه فرستاده شده و می‌توانند تجربه غواصی در آب این دریا را برای ساعت‌ها به دست آورند.

مهم نیست که سر رشته‌ای در مورد غواصی دارید یا نه؛ چرا که در این مکان قبل از هر کاری آموزش‌های لازم به افراد داده می‌شود. پس از آن می‌توانید تجهیزات مورد نیاز را دریافت کرده و وارد دنیای زیر آب شوید. توجه داشته باشید که آموزش‌ها توسط استادان باتجربه در این کار و در بخش کم عمق آب داده می‌شود. بنابراین نیازی به نگرانی نبوده و فقط کافی است تا تمرکز خود را بر یادگیری و لذت بردن از دنیای زیر آب بگذارید.

 

بهترین زمان برای سفر به باتومی

غواصی در باتومی

شرایط غواصی در مرکز غواصی باتومی

تمامی علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از امکانات به مرکز غواصی باتومی مراجعه کرده و یک روز پرهیجان و متفاوتی را برای خود رقم بزنند. البته برای این منظور داشتن یک سری شرایط نیز ضروری است. از جمله این موارد می‌توان به دریافت آموزش‌های لازم در همین مرکز، دریافت تجهیزات مورد نیاز برای غواصی، رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های گفته شده توسط مسئولین اشاره کرد. مدت زمانی که برای آموزش و غواصی در این مکان اختصاص داده می‌شود حدودا ۱ تا ۴ ساعت است. در طول این تفریح می‌توانید به اعماق دریای سیاه رفته و انواع ماهی‌ها، جلبک‌ها، گیاهان دریایی و تنوع بالایی از گونه‌های دریایی زیر آب را مشاهده کنید. از جمله شرایط لازم برای برخورداری از امکانات و تفریحات ارائه شده در این مکان عبارتند از:

  • داشتن سن بیشتر از ۱۵ سال
  • آشنایی با اصول شنا
  • گذراندن دوره آموزشی ارائه شده در این مکان
  • توجه به تمامی نکات گفته شده توسط مسئولین در این مرکز

غواصی در باتومی

از دیگر امکاناتی که در مرکز غواصی باتومی می‌توانید به دست آورید عکاسی در زیر آب است. مسئولان مربوطه در حین غواصی از شما عکاسی کرده و در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت جداگانه هزینه عکس‌ها آن‌ها را دریافت کرده و این خاطره به یاد ماندنی را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.

 

مسیر دستیابی به مرکز غواصی باتومی

مرکز غواصی باتومی در کشور گرجستان و شهر باتومی قرار گرفته است. علاقه‌مندان به بازدید از این مکان و استفاده از امکانات ارائه شده در آن می‌بایست خود را به آدرس آورده شده در زیر برسانند:

No.28, Andria Pirvelwodebuli, S2, Batumi 6000, Georgia -

باتومی یکی از شهرهای توریستی و مهم گرجستان به حساب می‌آید. به همین دلیل توریست‌ها می‌توانند از انواع خدمات حمل و نقل عمومی در این شهر بهره برده و طبق بودجه و سلیقه‌ای که دارند خود را به این مرکز غواصی برسانند. تاکسی، اتوبوس و یا کرایه ماشین از جمله بهترین پیشنهادات برای رفتن به این مکان است. البته اگر قصد صرف هزینه‌ زیادی در طول سفر ندارید بهتر است از اتوبوس برای این منظور استفاده کنید.

 

راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در گرجستان

غواصی در باتومی

ناگفته نماند که برای ورود به مرکز غواصی باتومی و استفاده از امکانات آن باید بلیط ورودی و هزینه‌های لازم بابت کرایه تجهیزات و وسایل غواصی پرداخت گردد. مدت زمانی که در طول سفر خود به باتومی باید به بازدید و تفریح در این مرکز غواصی اختصاص داد در حدود ۱ تا ۴ ساعت است. البته باید توجه داشته باشید که این مرکز غواصی فقط در فصل تابستان آماده ارائه خدمات غواصی به علاقه‌مندان است و در سایر روزهای سال امکان تفریح در آن وجود ندارد.

۱۲ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران