۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
۵ تجربه خاص در سفر به باتومی

باتومی شهر بندری و دریایی گرجستان است که سالانه از مسافران زیادی پذیرایی می‌کند. مسافرانی که بیشترشان جوان‌ها هستند. چرا که این شهر پر از رویدادهای جذاب برای جوانان است. رویدادهایی از انواع فستیوال‌ها گرفته تا شب‌گردی‌ها و زدن به دل طبیعت. این شهر همچنین بهترین اقامتگاه‌های گرجستان در طیف‌های قیمتی متنوع را دارد. بنابراین افراد با بودجه‌های مختلف می‌توانند با تور گرجستان به آن سفر کنند و خوش بگذرانند. در سفرتان به این شهر اگر به دنبال تجربه‌های ویژه برای کسب کردن هستید همراه ما باشید تا ۵ تجربه‌ی عالی برای خاص شدن این شهر در خاطراتتان را برایتان معرفی کنیم.

 

۱- در جشنواره بین‌المللی جاز شرکت کنید

در ماه جولای یعنی در شهریور ماه، هرساله در چندین شب، این جزیره میزبان یک فستیوال عالی در فضای ساحلی است. فستیوالی که شب‌های این جزیره را پر صدا و نور می‌کند. جشنواره‌ای به نام جشنواره بین‌المللی جاز که هنرمندان بزرگی در آن شرکت می‌کنند. جشنواره‌ای که شرکت کردن در آن شب‌های متفاوتی برای شما رقم می‌زند و این شهر را به گونه‌ای متفاوت در ذهن‌تان ماندگار می‌کند. البته باتومی به غیر از این فستیوال، در طول سال میزان فستیوال‌های زیاد دیگری در حوزه‌ی موسیقی است. در هرکدام آنها اگر شرکت کنید می‌توانید برای خودتان یک تجربه‌ی متفاوت در زندگی رقم بزنید.

 

معرفی آکوآ پارک باتومی یکی از جذاب‌ترین پارک‌های آبی گرجستان

۲- در باتومی سوارکاری کنید

اگر اهل اسب سواری هستید رفتن به باشگاه سوارکاری این شهر می‌تواند یک روز بسیار خوش و سرحال‌کننده برایتان رقم بزند. در باشگاه سوارکاری این شهر می‌توانید با اسب‌های مختلف از نژادهای گوناگون مواجه شوید و یکی از آنها را برای سوارکاری انتخاب کنید. برای انجام این تفریح نیاز نیست یک سوارکار حرفه‌ای باشید. اگر یک سوارکار معمولی هستید و اولین تجربه‌هایتان در این امر است با مراجعه به این باشگاه می‌توانید به همراه یک مربی کارکشته تجربیات جالبی به دست بیاورید. درهای این باشگاه به غیر از دوشنبه‌ها در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب به روی مراجعه ‌کنندگانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. پس با سپری کردن یک روز خاطره‌انگیز در باشگاه سوارکاری باتومی سفرتان را دل انگیزتر کنید.

۳- در تورهای پیاده‌روی شرکت کنید

باتومی یکی از جذاب‌ترین شهرهای گرجستان برای قدم زدن است. شهری که بندری است، خورشید در آن جذاب می‌تابد، فضاهای نوستالژیکی دارد و مردمانش با روی باز از شما استقبال می‌کنند. در سفرتان به این شهر یکی از تفریحاتی که حتما باید انجام بدهید پیاده‌روی و پرسه زنی است. برای این کار می‌توانید روی تورهای خودگران با راهنماهای محلی حساب باز کنید و یا در تورهای حرفه‌ای‌تر ثبت‌نام کنید و با شرکت در تور پیاده‌روی در باتومی، حساب‌شده به کوچه پس کوچه‌های مختلف این شهر بروید.

 

۵ فستیوال معروف که هرساله در شهر باتومی برگزار می‌شوند

۴- رفتن به سینما آپولو

سینما آپولو در شهر بندری باتومی یکی از قدیمی‌ترین سینماهای گرجستان است که اکنون بیش از ۱۰۰ سال از سن آن می‌گذرد. سینمایی که فیلم‌های بزرگی در تاریخ سینما را نمایش داده است و زمانی یکی از سینماهای مهم در دستگاه تبلیغاتی حکومت شوروی به شمار می‌آمده است. سینمایی که امروزه بسیار مدرن شده است و امکانات فوق‌العاده‌ای برای پخش فیلم دارد. یکی از تجربه‌های خاص و منحصر به فرد در سفر با تور باتومی مراجعه به این سینما و تماشای فیلم‌های دوست‌داشتنی روز دنیاست. سینمایی که سیستم دالبی صوتی و پخش سه بعدی دارد ودرهایش در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب به روی مراجعه‌کنندگانش باز است. یکی از امکانات جالب این سینما آن است که یک سانس آن را می‌توانید کامل برای خودتان خریداری کنید و از مسئولین آن بخواهید که فیلم دلخواهتان را در آن سانس پخش کنند.

۵- در کافه‌ها و رستوران‌های شهر زمان طولانی سپری کنید

به هرشهری سفر کنید، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های آن شهر رستوران‌ها و کافه‌های آن هستند. در سفر به باتومی نیز اگر می‌خواهید تجربه‌ی سفر به این شهر زیر زبان‌تان بماند به رستوران‌ها و کافه‌های آن بروید. جاییکه غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه انتظار شما را می‌کشند. اما جدای از نوش جان کردن غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم، در فضای رستوران‌ها و کافه‌های این شهر می‌توانید لحظات جالبی را تجربه کنید. لحظاتی که در آن به همنشینی با مردم این شهر می‌پردازید، از پشت پنجره می‌توانید شهر و زیست روزمره‌ی مردم را نگاه کنید، با تنی چند از مشتریان کافه‌ها هم‌کلام شوید و اطلاعات جالبی درباره گرجستان به دست بیاورید. اگر در برخی از شهرهای دنیا، حضور در کافه‌ها برایتان گران تمام می‌شود، در سفر به باتومی مراجعه به کافه‌های این شهر برایتان چندان گران تمام نمی‌شود. بنابراین در طول اقامتتان در این شهر به کافه‌های متعددی سر بزنید و رستوران‌های لوکس و معروف باتومی را امتحان کنید.

 

۱۰ هاستل ارزان قیمت و با کیفیت باتومی برای اقامتی مقرون به صرفه

۱۲ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران