لذت تجربه تفریحات آبی در باتومی

جاذبه‌های گردشگری باتومی
لذت تجربه تفریحات آبی در باتومی

باتومی یکی از شهرهای مهم گرجستان که نزدیک به دریاست و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. هنگامی که با تور گرجستان به باتومی سفر می‌کنید، می‌توانید بیشتر اوقات خود را به تفریحات آبی بگذرانید. چرا که انواع مکان‌های دیدنی وجود دارد که برای شما جذاب خواهد بود و خواهید توانست با تماشای دلفین‌ها، ماهی‌ها و دیگر آبزیان به روح خود لطافت ببخشید. علاوه بر آن، با خرید بلیط پارک آبی، هیجان را در کنار آرامش قدم زدن و پیاده‌روی در سواحل دریای سیاه تجربه می‌کنید. آفتاب می‌گیرید و یک نوشیدنی خنک و خوشمزه محلی می‌خورید. پس از آن نیز به رستوران‌های محلی شهر رفته و انرژی صرف شده در تفریحات آبی را جبران می‌کنید.

 

سواحل باتومی

بهترین مکان برای لذت بردن از سفرتان با تور باتومی، کنار دریاست. استراحت بر روی ماسه‌های گرم و گوش دادن به صدای امواج در حالی که آفتابی ملایم پوست شما را نوازش می‌دهد، آرامشی وصف‌نشدنی به همراه دارد. برای تجربه چنین لذتی شما می‌توانید به هر کدام از سواحل شناخته شده باتومی بروید. ساحل اصلی شهر City beach ساحلی هفت کیلومتری در داخل شهر است که درختان نخل، زیبایی خاصی به آنجا بخشیده‌اند. اما این ساحل سنگی در های‌سیزن و تعطیلات معمولا شلوغ است. از طرفی ورود به ساحل رایگان و دارای پیست دوچرخه‌سواری است. برای لم دادن روی ماسه‌های نرم و داغ می‌توانید به ساحل اورکی Ureki beach بروید که دمای شن‌هایش در تابستان گاهی به ۵۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. این ساحل که در حدود ۵۰-۶۰ کیلومتری شهر باتومی قرار دارد، در نزدیکی دهکده کوچکی با همین نام واقع شده است. در اطراف ساحل اورکی جنگلی کاجی وجود دارد که بسیار زیبا و چشم‌گیر است. این ساحل به علت شن‌های نرمی که خاصیت مغناطیسی دارند شهرت یافته‌ و گفته می‌شود برای درمان برخی بیماری‌ها همچون سیستم قلبی، تنفسی و اعصاب مفید است. ساحل اورکی در نزدیکی باتومی همچنین امکانات تفریحی و رفاهی خوبی مانند سرسره آبی و قایق‌های تفریحی دارد. ساحل کواریاتی Kvariati beach یکی دیگر از سواحل خوب نزدیک به باتومی است که فاصله‌ای در حدود پانزده کیلومتر از شهر دارد. در این منطقه شما می‌توانید کوه و دریا را همزمان تماشا کنید. علاوه بر این، ساحل بهشت سبز یا همان گرین پارادایز Green Paradise از ساحل‌های محبوب باتومی به شمار می‌رود. همچنین افرادی که دلشان می‌خواد دور از سر و صدا باشند و به دنبال یک ساحل دنج و ساکت می‌گردند، ساحل گونیو Gonio گزینه بسیار مناسبی برای آنها خواهد بود. ساحل سارپی Sarpi هم که از مشهورترین ساحل‌های این شهر است که در مرز گرجستان و ترکیه قرار دارد.

 

۷ مکان در باتومی برای لذت بردن از موسیقی

ماهیگیری و قایق سواری

آرامش تنها چیزی است که بشر از ابتدای خلقت به دنبال آن بوده است. به همین دلیل گاهی در تفریحات سفرهایمان نیز به دنبال آرامش می گردیم. برخی تفریح‌های آبی دلتان را آرام می‌کنند و برخی دیگر آدرنالین خونتان را بالا می‌برند. ماهیگیری یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که افراد خوششان می‌آید انجام دهند. نشستن در کنار دریا و رودخانه برای انتظار به دام افتادن ماهی‌های زیبا و خوشمزه، حال و هوای شما را عوض می‌کند، سرعتتان را در گشت و گذارهای روزمره‌تان کم می‌کند و در نتیجه آرامش را با حس دلپذیری به همراه می‌آورد. علاوه بر این، قایق سواری هر دو حس شما را ارضا می‌کند. هیجان‌انگیز است و در ضمن بر روی آب شناورید. صدای آب، سرسختی کوه‌ها، سکوت درختان و موجوداتی که در اطراف شما پراکنده‌اند، حس متفاوتی را به شما القا می‌کنند. در فصل تابستان قایق سواری باتومی یکی از تفریحات پر طرفداری است که می‌توانید آن را بر روی دریای سیاه تجربه کنید. جالب است که بدانید در این شهر ساحلی هفت نوع قایق برای تفریحات گردشگری وجود دارد. در پکیج‌های تورهای قایق‌سواری هزینه‌ها بر اساس نوع قایق و گنجایش آنهاست. بسته به ظرفیت آنها از ۵ تا ۶۰ نفر، مبلغی ما بین یک تا صد لاری پرداخت می‌شود. به طور مثال مسیر قایق‌های سی استار، از باتومی تا کبولتی و باتومی تا سارپی هر روز از ۸ صبح تا ۹ شب هر گردشگر را به مبلغ یک لاری جابجا می‌کند. قایق‌های شصت نفره گلدن فیش، از ۷ صبح تا ۱۲ شب در مسیر متسوان به کنتسخی حرکت می‌کنند و هزینه بلیط هر نفر ۱۰ تا ۱۵ لاری است. قایق‌های باربار با ظرفیت یازده نفر مسیر کویراتی یا باتومی را با مبلغ ۱۴۰ لاری به مدت یک ساعت، هر روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب طی می‌کنند. قایق‌های ایبریا نیز با ظرفیت ۲۱ نفر برای هر ساعت گردش ۲۵۰ لاری دریافت می‌کنند. قایق‌های فورتونا کوچکتر هستند و ۵ تا ۷ نفر ظرفیت دارند و برای هر ساعت ۱۰۰ لاری می‌گیرند. قایق‌های مرکوری نیز برای هر نیم ساعت با دریافت ۸۰ لاری مسیر متسوان کنتسخی را می‌پیمایند. این قایق‌ها با ظرفیت ۱۲ نفر هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب آماده خدمت به گردشگران تور گرجستان هستند.

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی یکی از بهترین مکان‌های گردشگری است که می‌توانید به همراه خانواده و کودکانتان به آنجا بروید. دلفیناریوم با ظرفیت ۷۰۰ نفر، بلیطی به مبلغ ۱۲ لاری در طول روز برای تماشای نمایش دلفین‌ها و ۱۶ لاری برای تماشای نمایش عصرگاهی دلفین‌ها برای گردشگران تور باتومی در نظر گرفته است. دلفین‌ها به همراه مربی‌های خود در ۳۰ اجرای مختلف نمایش اجرا می‌کنند. شما می‌توانید با لمس دلفین‌ها، با آنها ارتباط برقرار کرده و حس خوبی را به کودکان انتقال دهید و خاطره‌ای به یاد ماندنی برایشان بسازید. لذت تماس با یکی از زیباترین موجودات دریایی تجربه‌ای فراموش نشدنی برای شما به همراه خواهد داشت. دلفیناریوم محلی برای سرگرمی گروه‌های سنی متفاوت است که به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی صحبت می‌شود. قابل توجه است که هزینه پانزده دقیقه شنا با دلفین‌ها برای افراد ۳ تا ۱۶ سال، ۱۰۰ لاری و برای افراد ۱۶ سال به بالا، ۱۵۰ لاری می‌باشد. بازدید از این مجموعه بجز دوشنبه‌ها که از ساعت ۷ تا ۲۴ امکان بازدید دارد، ۲۴ ساعته است.

 

هتل‌های نزدیک به پارک‌ آبی باتومی

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی شماره ۵۱

 

آکواریوم باتومی

از آنجایی که آکواریوم باتومی در در نزدیکی دلفیناریوم باتومی قرار گرفته است، در برنامه سفر شما، بازدید از هر دوی آنها می‌تواند در یک روز بگنجد. تورهای مختلفی روزانه برای بازدید از آکواریوم و دلفیناریوم در باتومی برگزار می‌شود. اینجا یکی از مکان‌های جذاب و پربازدید باتومی محسوب می‌شود که به خاطر طراحی خاص و منحصر به فردش سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در واقع طراحی آکواریوم باتومی به شکل سنگ‌های قلوه‌ای برگرفته شده از سواحل دریای سیاه انجام شده است و هر کسی با دیدن آن کنجکاو می‌شود که داخل آن را ببیند. این مکان از ۴ بخش تشکیل شده است و از بیرون نیز ۴ قطعه سنگ دیده می‌شود. در هر بخش از این سنگ‌ها نمایشگاه‌های مختلف برگزار شده و گونه‌های مختلف دریایی را می‌توان تماشا کرد. همچنین کافی شاپی قرار دارد که به هنگام خستگی می‌توانید خوراکی یا نوشیدنی مورد نظر خود را از آنجا سفارش داده و نوش جان کنید. لازم است بدانید زمان بازدید آن از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعدازظهر و هزینه ورودی آن به مبلغ ۲ لاری گرجستان می‌باشد.

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان روستاولی شماره ۵۱

 

پارک آبی آکوا باتومی

پارک آبی آکوا باتومی Aqua Park Batumi یکی از بزرگترین پارک‌های آبی گرجستان است. این مجموعه تفریحی در فاصله‌ای حدود ۳ کیلومتر از مرکز شهر قرار گرفته است. در واقع این پارک آبی در یکی از بلوارهای باتومی در خیابان شریف مجاور دریای سیاه ساخته شده که حدود سی کیلومتر از سواحل آرام و شنی شهر فاصله دارد که معمولا در فصل تابستان پذیرای گردشگران زیادی می‌شود. پارک آبی باتومی دارای سرسره‌های آبی مختلف، استخر بازی و محیطی سرشار از هیجان است که برای شما لحظاتی شادی‌آور در کنار خانواده و دوستانتان به همراه خواهد داشت. این مکان تفریحی اینترنت و پارکینگ اختصاصی دارد و از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز است.هزینه ورودی پارک آبی باتومی ۳۰ لاری می‌باشد که با تهیه بلیط می‌توانید از همه امکانات آن استفاده کنید.

 

یک روز در باغ گیاه‌شناسی باتومی

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی شماره ۳۵

 

مرکز غواصی باتومی

دیدن موجودات زنده زیر آب لذت عجیبی دارد. ماجراجویی در اعماق دریا علاوه بر اینکه تفریح هیجان‌انگیزی است، می‌تواند خاطره زیبا و به یاد ماندنی را برای شما به همراه داشته باشد. اگر اولین بارتان است که به این تفریح آبی می‌پردازید، آموزش‌های لازم و امکانات و تجهیزات غواصی در مرکز غواصی باتومی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مدت زمان غواصی در آب‌های دریای سیاه بین ۱ تا ۴ ساعت می‌باشد.

آدرس: گرجستان، باتومی، اندریا پیروودبولی، شماره ۲۸

 

رفتینگ در باتومی

شاید بتوان گفت یکی از هیجان‌آورترین و لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی در باتومی رفتینگ باشد. در اطراف باتومی چندین رودخانه خروشان وجود دارد که می‌توانید برای تجربه چنین تفریحی در یکی از تورهای رفتینگ باتومی ثبت نام کنید. بنا به مسیری که برای انجام رفتینگ انتخاب می‌شود، هزینه دریافت می‌شود. به طور مثال هزینه یک تور رفتینگ برای مسیر ۶ کیلومتری به صورت ۱ تا ۵ نفره در رودخانه ماچاخلیس، چُرُخی، آجاریستسکالی مبلغی در حدود ۵۰ لاری گرجستان و به صورت ۸ نفره مبلغی در حدود ۳۰ لاری گرجستان خواهد بود. اگر مطمئن هستید که می‌خواهید این مقدار هیجان را تجربه کنید، ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر زمان مناسبی برای انجام این تفریح است.

 

بدون بازدید از میدان پیازا باتومی را ترک نکنید

پاراسل و پاراشوت در باتومی

یکی ازجذاب‌ترین تفریحات آبی باتومی پاراشوت است. ممکن است در طول سفر خود و پس از گشت و گذار در مکان‌های تاریخی و بازار دلتان بخواهد بر روی دریای سیاه به کمک یک قایق چترسواری کنید و از شوق هیجان و بالا رفتن آدرنالین، منظره زیبای اطراف را زیباتر ببینید. اگر به ساحل‌های باتومی بروید، می‌توانید در این تورها ثبت نام کنید و برای هر پانزده دقیقه مبلغی در حدود ۸۰ لاری پرداخت کنید.

۰۳ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران