۸ مقصد عالی ایران برای طبیعت‌گردی

جاذبه‌های گردشگری داخلی
۸ مقصد عالی ایران برای طبیعت‌گردی

بهار در راه است و خیلی‌ها خود را برای رفتن با تورهای نوروزی به شهرهایی که وضعیت مناسبی از نظر بیماری کرونا دارند، آماده می‌کنند. اما نوروز و به طور کلی فصل بهار، زمانی عالی برای آن‌هاست که عاشق طبیعت‌ هستند و دوست دارند به کوه‌های سرسبز، جنگل‌های زیبا و دشت‌های پر گل بروند.

خوشبختانه از این نظر، کشور ما یکی از بهترین‌هاست و تنوع جاذبه‌های طبیعی‌اش باعث می‌شود تا بتوانید روزهایی عالی را تجربه کنید. ما هم سعی کرده‌ایم تا با معرفی بهترین مقاصد طبیعت گردی در ایران، شما را هر چه بیشتر با این جاذبه‌ها آشنا کنیم.

 

قشم

بدون هیچ شکی، وقتی از طبیعت گردی حرف می‌زنیم، حتما باید از تور قشم و بازدید از طبیعت بی‌بدیل ژئوپارک قشم بگوییم. این مکان یکی از نقاط خاص کشورمان است که همانندش نه تنها در ایران نیست، بلکه در دیگر کشورها هم به سختی پیدا می‌شود. این جزیره‌ی شگفت انگیز، هم مکان‌هایی مانند دره‌ ستاره‌های قشم و دره‌شور دارد و هم غارهای نمکی و سواحلی بسیار زیبا اما یکی از فوق‌العاده‌ترین بخش‌های طبیعت‌گردی این جزیره، رفتن به جنگل حرا قشم است که مطمئنا دیدنش را هرگز از یاد نخواهید برد.

قشم

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که یک مسیر جادویی از آب و هوای مرطوب شمال به محیط کوهستانی غرب را برایتان مهیا کرده که در هر فصلی از سال زیبایی خاصی دارد. این جاده از اسالم در استان گیلان آغاز شده و سپس به خلخال می‌رسد و در این بین، منظره‌ی رویایی گردنه حیران را نیز برایتان به تصویر خواهد کشید.

 

معرفی ۴ دریاچه مصنوعی بزرگ ایران

جاده اسالم به خلخال

چابهار

خوشبختانه این روزها مردم بیشتر با زیبایی‌های چابهار آشنا می‌شوند. این بندر، طبیعتی فوق‌‌العاده دارد که در کرانه اقیانوس هند واقع شده و سواحل آن را می‌توان زیباترین سواحل کل کشور به حساب آورد. در نقاطی از چابهار، دریا به صحرا می‌رسد و در بخشی دیگر تالاب لیپار خودنمایی می‌کند، گل افشان‌ها در گوشه‌ای از این سرزمین هستند و صخره‌های عجیب چشم شما را به خود معطوف خواهد کرد. در سفر با تور چابهار جاذبه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد که باعث می‌شود آن را به بهشی برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی به حساب بیاوریم.

 

گردش یک روزه در داخل شهر چابهار

چابهار

دماوند

برای خیلی‌ها از تهرانی‌ها که این روزها نمی‌توانند سفرهای طولانی را تجربه کنند، دماوند خود می‌تواند یک مقصد ایده‌آل برای طبیعت گردی باشد. این نماد با عظمت همچون یک زینت بر خاک کشورمان نشسته و شما برای رفتن به نقاط زیبایش، حتما نباید کوه‌نوردی بلد باشید. مسیرهای پیاده‌روی بسیار خوبی وجود دارد که شما از سمت جاده هراز به سمت سد لار می‌توانید وارد آن‌ها شده و طبیعت کوهستانی آن را کاوش نمایید.

دماوند

یاسوج

اگر خواستید به غرب کشور سفر کنید و دنبال یک مقصد ایده‌آل برای طبیعت گردی بودید، یاسوج گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود. این منطقه یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را در ایران دارا بوده و شما می‌توانید در میان تپه‌ها و کوه‌هایش، چشمه‌های خروشان، دشت‌های سر سبز و گلزارهای بسیاری را ببینید. یکی از بهترین مواقع برای سفر به یاسوج بهار است، پس بد نیسیت این محل را نیز برای سفر با تور نوروز 1400 مد نظر داشته باشید.

 

گذران چند روز عاشقانه در شهرهای ایران

یاسوج

ماسال

ماسال یکی از شهرهای مرتفع گیلان در کوه‌های تالش است که زیبایی آن شهرتی جهانی دارد. در سال‌های اخیر، بسیاری از محلی‌ها سکونت‌گاه‌هایی را تهیه دیده‌اند تا گردشگران بتوانند شب‌ها در آن‌جا سر کرده و چند روزی از بودن در ماسال لذت ببرند. این منطقه دارای چشم‌اندازی‌های فوق‌العاده زیبا، رودخانه‌ها و آبشارهای متعدد و چندین غار و البته مناطق جنگلی است.

ماسال

باداب سورات

اگر در تور ترکیه به دیدن پاموکاله در کوش آداسی رفته باشید، احتمالا از این که بدانید جایی تقریبا شبیه به پاموکاله در ایران نیز وجود دارد، تعجب خواهید کرد. در باداب سورات نیز آبی که از چشمه‌های آب گرم سرریر می‌شوند، در طول راه خود با رسوب مواد معدنی، استخرهای طبیعی پلکانی را پدید آورده که منظره‌ای فوق‌العاده را ساخته است. البته باداب سورات به رنگ سفید برفی پاموکاله نیز، اما رنگارنگ و زیباست و یکی از پدیده‌های طبیعی خاص و شگفت‌انگیز در ایران محسوب می‌شود.

 

معروف‌ترین چشمه‌های آبگرم در ایران

باداب سورات

تورهای کویر گردی

همانطور که گفتیم، طبیعت کشورمان آنقدر متنوع است که گفتن از همه‌ی مقاصد ایده‌آل طبیعت گردی در آن، در قالب یک پست نمی‌گنجد. ایران در کنار جنگل‌های انبوه، مناطق کویری فوق‌العاده‌ای نیز دارد که شما می‌توانید چند روزی با تورهای مخصوص به سراغشان رفته و این وجه از طبیعت کشور را نیز تجربه کنید. تور کویر مصر، تور کویر کاراکال، تور کویر ابوزیدآباد و ... از جمله این تورها هستند.  

تورهای کویر گردی

۱۳ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران