بهترین رستوران های ایرانی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران های ایرانی استانبول

مطلبی که امروز برایتان تهیه کرده‌ایم هم به درد آن‌هایی می‌خورد که برای سفر به استانبول می‌روند و هم آن‌هایی که در این شهر زندگی می‌کنند و به دنبال رستوران های ایرانی استانبول هستند. اتفاقا رستوران‌های ایرانی بسیار خوبی در استانبول فعالیت می‌کنند که بعضی از آن‌ها را می‌توان در میان بهترین رستوران‌های شهر نیز قرار دارد. همراه ما باشید تا بعضی از آن‌ها را به شما معرفی نماییم:

 

رستوران سودی در استانبول

اگر چه بسیاری، رستوران ریحون را برترین انتخاب در میان رستوران های ایرانی استانبول می‌دانند، اما سودی که خانمی به نام سودابه آن‌جا را اداره می‌کند، در کنار غذاهای فوق‌العاده خوشمزه ایرانی، فضایی گرم و دوست داشتنی نیز ایجاد کرده و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها را نیز در کنار طعم خوش غذاهایشان، برای مردم این شهر به ارمغان می‌آورد. این رستوران جذاب و جالب در آتاشهیر واقع شده و دارای سرویس دهی خیلی خوبی نیز هست. در سفر به استانبول انتخاب این رستوران خاطرات خوشی را برای شما به یادگار می‌گذارد.

رستوران سودی در کنار غذاهای اصیل ایرانی مثل باقالی پلو با ماهی، قورمه سبزی، ، کشک بادمجان، جوجه کباب، آش رشته، کوفته تبریزی، آبگوشت و ... بسیاری از دسرهای خوشمزه همچون فرنی را نیز در منو خود دارد. از نظر قیمتی نیزف سودی در زمره رستوران‌های خیلی گران قیمت به حساب نمی‌آید و در حال حاضر (شهریور ماه ۱۴۰۲) که این نوشته را برای شما تدارک دیده‌ایم، یک پرس جوجه در آن‌جا ۲۴۰ لیر، کشک بادمجان ۹۰ لیر و چلو کباب کوبیده ۲۵۰ لیر است. البته این را هم باید در نظر بگیرید که بعضی غذاها در رستوران سودی در روزهای به خصوصی از هفته ارائه شده و همیشه در منو نیستند. بعد از اینکه از جاهای دیدنی استانبول دیدن کردید سری هم به این رستوران معروف ایرانی در این شهر بزنید.

  • شماره تماس: 00902162666036
  • آدرس: Ataşehir Atatürk Mahallesi Atapark Caddesi Trendist Dükkan B12 No:21, 34758 Ataşehir/İstanbul

 

رستوران ریحون استانبول

رستوران ریحون نه فقط از بهترین رستوران های ایرانی استانبول است بلکه به دلیل قرار گرفتن در میدان تکسیم استانبول از رستوران‌های شناخته شده‌ای است که بازدیدکنندگان تور استانبول از سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشاند. فضای داخلی آرام و به دور از شلوغی تقسیم بوده و جوی صمیمی دارد. پرسنل رستوران خوش برخورد و مودب و حرفه‌ای هستند و سرویس‌دهی‌شان هم مناسب و به موقع است. غذاها بسیار باکیفیت و خوشمزه هستند و عطر و طعمی بی‌نهایت دلنواز دارند مخصوصا استفاده سخاوتمندانه از زعفران و ادویه‌جات عطر و طعم فریبنده‌ای به غذاهای این رستوران داده است. منوی غذای رستوران ریحون که جز بهترین رستوران های استانبول است، شامل انواع غذاهای اصیل ایرانی، کباب‌های ایرانی، استیک و غذاهای آسیایی می‌شود.

 

۵ ویژگی یک تور خوب استانبول

رستوران ریحون

  • ساعت‌های کاری: ۱۲ تا ۲۳
  • آدرس: Tomtom, Yeni Çarşı Cd. No:26, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

رستوران آسمان

رستوران آسمان نیز در نقطه کلیدی دیگری واقع شده و توجه بازدیدکنندگان ایرانی و غیر ایرانی را به خود جلب کرده است. بنابراین اگر در حال گردش در محله فاتح استانبول بودید و از بوی خوش غذاهای ایرانی و برنج دم کرده غافلگیر شدید بدانید که در حوالی این رستوران ایرانی فوق‌العاده هستید. غذاهای بی‌نظیر آن مثل زرشک پلو با مرغ، باقالا پلو با مرغ، چلو کباب برگ، کباب سلطانی و قرمه سبزی همگی از غذاهای بی‌نظیر و بسیار پرطرفدار آسمان به حساب می آید که یکی از بهترین رستوران های ایرانی استانبول هستند. این رستوران از سال ۲۰۰۹ تا کنون طیفی از غذاهای سنتی ایرانی و نوشیدنی‌ها و دسرهای لذیذ را سرو کرده و توانسته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند.

رستوران آسمان

  • ساعت کاری: ۱۲ تا ۲۱
  • آدرس: Kemal Paşa Mahallesi, Atatürk Bulv. Ceylan Palas No:158 D:4, 34134 Aksaray / Fatih/Fatih/Fatih/İstanbul, Turke

 

رستوران شهرزاد

این رستوران با قرار گرفتن در نزدیکی میدان تقسیم - یکی از شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین نقاط استانبول- توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. رستوران شهرزاد جایی کوچک و دنج با غذاهای عالی و بی‌نظیر است که حتما باید در لیست  بهترین رستوران های ایرانی استانبول قرار می گرفت. اگر در گشت و گذار در میدان تقسیم و حوالی آن احساس خستگی کردید می‌توانید به این رستوران بروید و از منوی نوشیدنی‌های سرد و گرم آن چیزی بنوشید و بعد از رفع خستگی دوباره به راه‌تان ادامه دهید. در حالی که کباب شیشلیک با ۸۰ لیر قیمت گران‌ترین غذای این رستوران محبوب می‌شود غذاهای لذیذ دیگری مثل چلو ماهی، قرمه سبزی، چلو کباب نگینی، خورشت قیمه، زرشک پلو، کشک بادمجان و کتلت با قیمت‌های پایین‌تر نیز سرو می‌شوند.

 

هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

رستوران شهرزاد 

  • شنبه و یکشنبه: ۹ تا ۲۴
  • دوشنبه تا جمعه: ۹ تا ۲۳
  • آدرس: Taksim Akarcasi Sok | No: 24 Taksim, Istanbul

 

رستوران مژگان

رستوران مژگان یکی از بهترین رستوران‌های حلال در استانبول است که با فضایی سنتی و غذاهای بومی ایرانی تجربه‌ای فرهنگی را برای مسافران تور استانبول از سراسر دنیا رقم می‌زند. این رستوران دارای دو فضای ایرانی و خارجی بوده و میزبانی جشن‌ها و مناسبت‌ها را هم به عهده می‌گیرد. رستوران مژگان آنچنان مجلل و چشمگیر نیست اما گران‌ترین غذای آن تا ۱۵۰ لیر قیمت دارد. شما در این رستوران می‌توانید از خوردن غذاهای لذیذ ایرانی و انواع کباب‌ها لذت ببرید. پس اگر قصد خوردن غذای ایرانی در یکی از بهترین  رستوران های ایرانی استانبول و در فضایی شبیه به رستوران های خودمان را دارید، بهتر است به رستوران مژگان بروید.

رستوران مژگان 

  • ساعت کاری: ۲۴ ساعته و به صورت شیفتی باز است
  • آدرس: Kocatepe Mahallesi, Abdülhak Hamit Cad. No:19A, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

رستوران فارسی استانبول

رستوران فارسی یکی از برندهای مطرح غذاخوری ایرانی است که یک شعبه هم در استانبول دارد که البته در زمره  بهترین رستوران های ایرانی استانبول قرار می گیرد. تمامی غذاهای این مجموعه لذید هستند اما در بین آن‌ها کباب، اکبر جوجه، شیشلیک، باقالاپلو با ماهیچه، کباب سلطانی و اسپاگتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. اگر به دنبال جایی لوکس و شیک هستید حتما به این رستوران بروید. یکی از ویژگی‌های بزرگ و برجسته این رستوران امکان ارزرو آنلاین و تلفنی است. برای رزرو تور و اطلاغ در مورد قیمت تور استانبول نیز پیشنهاد می کنیم با شماره درج شده در زیر سایت تماس بگیرید و اگر سوالی درباره رزرو جاهای مختلف در استانبول دارید نیز، با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان در میان بگذارید.

 

بازدید از زیباترین نقاط استانبول

رستوران فارسی استانبول

  • دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۱:۳۰ تا ۲۲
  • جمعه تا یکشنبه: ۱۱:۳۰ تا ۲۳
  • آدرس: Tomtom Mh, İstiklal Caddesi, Akarsu Sk. No:6, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 06 شهریور 1402)

نظرات کاربران