گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

آنتالیا مقصدی ساحلی و زیبا است که ویژگی‌های مختلفی از جمله جنگل‌های سرسبز و درخشان، نقاط تاریخی و تفریحات گسترده‌ای را در دسترس قرار می‌دهد. اگرچه این شهر ساحلی در تمام طول سال میزبان گردشگران تور آنتالیا است اما در اصل به عنوان مقصدی آفتابی و تابستانی شناخته می‌شود. در حالی که بیشتر گردشگران به فکر تفریح در سواحل و استفاده از امکانات آبی هستند آنتالیا با ارائه مراکز خرید لوکس، سافاری جنگل، طبیعت‌گردی و صعود و همچنین باغ وحشی جذاب پا فراتر گذاشته است. در این مقاله شما را باغ وحش آنتالیا برای گردشی به یادماندنی و خانوادگی آشنا می‌کنیم.

 

مختصری درباره باغ وحش آنتالیا

آنتالیا در منطقه‌ای خوش آب و هوا با نواحی پست و مرتفع قرار گرفته که این باعث شده تا اکوسیستم بسیار مناسبی برای زندگی انواع حیوانات فراهم بیاید. خوشبختانه با بهره‌گیری از این شرایط دولت ترکیه اقدام به احداث محیطی مصنوعی برای نگه‌داری و حفاظت و در عین حال تعامل با حیوانات دیدنی و جذاب کرده است. این باغ وحش زیبا در مساحتی ۳۳۰ هکتاری در سال ۱۹۸۹ افتتاح شده و شرایط مناسبی را برای نگه‌داری از انواع حیوانات فراهم آورده است. اما نکته جالبی که درباره این باغ وحش وجود دارد این است که پوشش بسیار متنوع و چشمگیری را در خود جای داده و حتی به عنوان پارک جنگلی هم در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید در این محوطه صلح‌آمیز گشت و گذار کنید، اوقات شیرینی را سپری کنید و پر از حس خوب شوید. مخصوصا این که در این پارک جنگلی خبری از قفس‌های تاریک و سیمانی نبوده و همه حیوانات در بستری آرام و مناسب نگه‌داری می‌شوند.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

بهترین زمان بازدید از باغ وحش آنتالیا

همانطور که در ابتدای کلام اشاره کردیم آنتالیا مقصدی زیبا برای سفر با تور ترکیه در تمام طول سال است اگرچه به عنوان نقطه‌ای ساحلی تابستان‌های شلوغی را تجربه می‌کند. با این همه این باغ وحش در تمام طول سال باز و در دسترس قرار دارد تنها مساله‌ای که باید به آن دقت کنید این است که ساعت کار آن‌ها در فصول مختلف فرق می‌کند. نیمه اول سال ساعت باغ وحش از ۹ صبح تا ۱۹ عصر است در حالی که نیمه دوم سال از ۹ صبح تا ۱۷ فعالیت می‌کند. فارغ از این که آنتالیا در تمام طول سال و با تغییر چهره همچنان زیباست اما بهترین زمان برای گشت و گذار در این باغ وحش فصل بهار و اواخر تابستان درست وقتی که گرمای هوا آزاردهنده نیست، می‌باشد. فراموش نکنید در روزی آفتابی حتما پوست‌تان را با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

امکانات مجموعه

اگر در سفری خانوادگی با کودکان هستید رفتن به باغ وحش آنتالیا را باید در صدر فهرست کارهای خود قرار دهید. خوشبختانه با امکانات مدرن و کاملی که برای مجموعه در نظر گرفته شده خانواده‌ها می‌توانند روزی شاد و خاطره‌انگیز را در کنار هم سپری کنند. امکاناتی مثل جایگاه باربیکیو، کافه‌های سنگی و سنتی، و محل پیک نیک برای توقف قرار داده شده است. به علاوه کافه‌ها و غذاخوری‌ها، غذاهایی با قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای را سرو می‌کنند و شما می‌توانید بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا را داشته باشید.

 

گشتی خاطره‌انگیز در آکواریوم آنتالیا

حیوانات باغ وحش

باغ وحش آنتالیا با امکانات رفاهی مناسب و پرسنلی مجرب جایی است که حیوانات می‌توانند در آن اقامت کنند، تیمار و نگه داری شوند و در محیطی آرام و امن زندگی کنند. از همین‌رو بخش‌های مختلفی برای انواع حیوانات در نظر گرفته شده است. به طور کلی  بیش از ۸۰۰ نوع  گونه حیوانی در این باغ وحش زندگی می‌کنند که شامل حیواناتی مثل کانگرو، خرس، کوروکودیل، گور خر، مارها، ببر، شیر و شتر مرغ، فلامینگو، انواع بی‌شماری از پرندگان، طیفی از میمون‌ها، یوزپلنگ‌های آمریکایی، گوزن‌های شمالی، اسب‌ها و گاومیش‌ها، طوطی‌ها و ده‌ها جان‌دار دیگر می‌شوند.

ورودی باغ وحش آنتالیا

هزینه ورود به این باغ وحش ۵ لیر ترکیه است که صرف هزینه‌های نگه‌داری و رسیدگی به باغ وحش می‌شود. اگر برای نیمه اول سال قصد سفر داشته باشید می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در این مجموعه گردش کنید.

 

بهترین خوردنی‌های لذیذ در آنتالیا

رسیدن به باغ وحش آنتالیا

برای رسیدن به این باغ وحش باید در آخرین ایستگاه متروی شهری و در منطقه‌ای به نام کپزالتی آنتالیا پیاده شوید. از اینجا تا باغ وحش حدود ۱ کیلومتر فاصله است که می‌توانید پای پیاده و ظرف چند دقیقه پیاده‌روی طی کنید. اما اگر با کوله پشتی و لوازم پیک نیک هستید شاید کمی خسته کننده باشد. مردم بومی این مسیر را با ماشین طی می‌کنند شما نیز می‌توانید ماشین بگیرید و به راحتی به باغ وحش برسید.

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران