تجربه روزی مهیج در پوکت

جاذبه‌های گردشگری پوکت
تجربه روزی مهیج در پوکت

تور پوکت مقصدی شگفت‌انگیز و بی‌نظیر در تایلند است که فعالیت‌های زیادی را در خود جای داده که انجام دادن و لذت بردن از همه آن‌ها چالش برانگیز است حتی اگر چند هفته را در این جزیره بزرگ بمانید. اما اگر در تور تایلند هستید و می‌خواهید وقت محدودی را در پوکت سپری کنید باید چه تجارتی را الویت قرار دهید؟ در این راهنما به شما می‌گوییم که چطور در زمانی محدود مهیج‌ترین گردش را در پوکت تجربه کنید. برای روزی سرگرم کننده در پوکت آماده شوید.

 

۶ صبح، طلوع خورشید از نقطه تماشای خائو رانگ

صبح را با تماشای طلوع بی‌نظیر خورشید بر بالای تپه خائو رانگ آغاز کنید درست زمانی که پرتوی خورشید بر بالای شهر می‌تابند و بهترین فرصت برای عکاسی به دست می‌آید. طلوع آفتاب از روی تپه بسیار زیباست مخصوصا این که صبح‌ها تنها تعداد کمی به اینجا می‌آیند و فضا به شدت آرام و روح‌نواز است. اگر هوا خوب باشد، صحنه زیبایی از طلوع خورشید از دریای آندامان را مشاهده خواهید کرد.

 

بهترین بازارهای چیانگ مای تایلند

آدرس: 145/5 Patiphat Rd, Tambon Wichit, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

 

۷ صبح، از یک صبحانه تایلندی در جاده رانونگ لذت ببرید

همانطور که در اطراف شهر قدیمی قدم میزنید، در جاده رانونگ که مرکز حمل و نقل محلی و تجاری شهر پوکت است، توقف کنید. این منطقه شلوغ جایی است که هر روز صبح بازار Downtown Market و Public Fresh Market در آن بر پا می‌شود. برای صرف صبحانه دلچسب khao tom (برنج آب پز)، چای یا آیس کافی و patonko (دونات تایلندی) را می‌توانید در بسیاری از رستوران‌ها و دکه‌های اطراف جاده رانونگ پیدا کرده و در کنار مردم محلی لذت ببرید.

۸ صبح، به سافاری ATV بروید

گوشه شمال شرقی پوکت بخشی از جزیره است که واقعاً توسعه نیافته است و همچنان در حومه وحشی تایلند باقی مانده است. این منطقه را بیشتر جنگل‌های مانگرو پوشانده است اما می‌توانید از پشت یک ماشین ATV به کاوش بپردازید. یک تور صبحگاهی به شما امکان می‌دهد در امتداد مسیرهای خاکی در اطراف چمنزارها حرکت کنید، در جویبارها و گودال‌ها بپرید و برای استراحت در یک ساحل دور افتاده متوقف شوید.

 

۱۰ دلیل برای اقامت در ریزورت شناور 500 Rai پوکت

۱۲ ظهر، ناهار را در دریم بیچ کلاب بخورید

بعد از تجربه سافاری ماشین‌‌های چهار چرخ، وقت آن رسیده است که برای صرف یک ناهار خوشمزه از Dream Beach Club در ساحل Layan دیدن کنید. این مکان مدرن و شیک، فضای مهمانی شبانه روزی را با موسیقی خانگی معاصر توسط دی جی ساکن ارائه می‌دهد. یعنی در این مکان می‌توانید از خوردن غذاهای عالی و خوشمزه همراه با موسیقی شاد و هیجانی لذت ببرید. پس خوردن ناهار کمی در ساحل استراحت کنید و بعد برای تجربه بعدی آماده شوید.

۴ بعد از ظهر، پیست اتومبیلرانی Patong Go-Kart

بعد از تجارب بی‌نظیر صبح نوبت بالا بردن آدرنالین خون‌تان است. پیست اتومبیل‌رانی سریع Go-Kart یک مرکز مسابقه‌ای با قدمت طولانی در دامنه تپه پاتونگ است که می‌توانید به آن بروید و با ماشین‌های کارتی کوچک از چند دور چرخیدن در مسیر ۷۵۰ متری لذت ببرید.

آدرس: 118/5 Vichitsongkram Rd. M.7 Kathu, Phuket, 83120, Thailand

 

۶ عصر، تماشای غروب خورشید در Wassa Homemade

از یک غروب آفتاب زیبا و فراموش نشدنی در کافه Wassa Homemade لذت ببرید. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب خورشید در ساحل غربی پوکت است که مناظر پانورامای بهشتی از خلیج پاتونگ را ارائه می‌دهد. بعد از اینکه چیزی نوشیدید و عکس گرفتید وقت آن رسیده که برای صرف شام به شهر پوکت برگردید.

 

کانو سواری در آب‌های پوکت

۸ شب، شام را در Ka Jok See بخورید

این رستوران در طول روز غذاها و نوشیدنی‌های با کیفیت تایلندی سرو می‌کند اما بعد از ساعت ۹ شب کاملا جو متفاوتی خواهد داشت. از ساعت ۹ شب به بعد مهمانی با موزیک و پایکوبی آغاز می‌شود و مهمانان تجربه شام و تفریح متفاوتی را تجربه می‌کنند.

آدرس: 26 Takuapa Rd, Tambon Talat Nuea, Mueang Phuket District, Phuket 83000, Thailand

 

نیمه شب، گردش در جاده بانگلا

با این که این جاده کم‌تر از نیم کیلومتر است اما قطب زندگی شبانه پوکت محسوب می‌شود. از ساعت ۱۱ شب به بعد جو این جاده کاملا تغییر می‌کند اما این که به کجا بروید کاملا بستگی به این دارد که می‌خواهید چه شبی را بگذرانید. اگر فقط چند نوشیدنی، استخر و بازی تلویزیونی می‌خواهید، Aussie Bar و برخی از مکان‌های اطراف برای شما مناسب است. اما اگر می‌خواهید شبی شاد و هیجانی را تجربه کنید پس به سمت Soi Sea Dragon بروید. موسیقی زنده را می‌توانید در Redhot و New York پیدا کنید و اگر می‌خواهید در پایکوبی‌ها شرکت کنید، کلوپ‌های شبانه عالی برای رفتن وجود دارد که بهترین آن‌ها Illuzion و White Room هستند.

 

بهترین رستوران‌های ساحل کاتا در پوکت

۵ صبح، پایان گردش در پوکت

بعد از اینکه شب را به پایکوبی گذراندید، وقت آن است که در یکی از غرفه‌های مواد غذایی در امتداد جاده Rat-U-Thit (نوار مرکزی پاتونگ) از رطوبت و مقداری سوپ رشته فرنگی لذت ببرید. پس از خوردن غذا و رفع گرسنگی، می‌توانید به هتل خود برگردید و پس از یک روز هیجان انگیز در پوکت استراحت کنید.

۲۴ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران