۵ مکان در تفلیس که نباید به آنجا بروید

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۵ مکان در تفلیس که نباید به آنجا بروید

عموما وقتی مطلبی درباره تور تفلیس می‌نویسیم، به بخش‌های خوب شهر اشاره می‌کنیم و از خوبی‌های آن می‌گوییم. اما خیلی مهم است که در کنار این نکات، از جاهایی که نباید به آن‌ها بروید یا کارهایی که نباید به انجام برسید نیز بگوییم. برای مثال، ما امروز به سراغ جاهایی در تفلیس رفته‌ایم که ترجیحا نباید به آن‌ها بروید. جاهایی که به دلایل مختلف برای گردشگران مناسب نیستند و می توانند شما را آزرده خاطر کنند. مثل بخش‌های کثیف پایتخت یا جاهای شلوغی که نباید سراغشان بروید یا مراکز خریدی که پیشنهاد می‌شود به جای آن‌ها از فروشگاه‌های تمیزتر و معتبرتر خرید کنید. در سفر با تور گرجستان اگر می‌خواهید بدانید که این مکان‌ها شامل چه جاهایی می‌شوند، ادامه مطلب امروز ما را دنبال کنید.

 

زیر گذرهای میدان جمهوری

زیر گذر میدان جمهوری نه جای غیر امنی است و نه با رفتن به آن‌جا کسی مشکلی برای شما درست می‌کند. دلیل این که ما این مکان را در زمره جاهایی که نباید بروید گذاشته‌ایم این است که این مکان عموما کثیف و مملو از آشغال است. یک جای شلوغ، تاریک با بوی بد که شهرداری آن گونه که باید و شاید به آن‌جا نمی‌رسد. حتی اگر قرار است برای دیدن سالن اپرا تفلیس از این بخش عبور کنید، پیشنهاد می‌کنیم مسیر طولانی‌تر را گذرانده و از جایی بهتر بروید تا به سالن اپرا برسید.

 

اجرای زنده در بهترین نقاط تفلیس

رستوران‌ها و فست‌فودهای شلوغ مرکز شهر

بسیاری در مورد تفلیس می‌گویند که شما اگر گشنه باشید، کافی است تا ۵ دقیقه مسیری را طی کنید تا به یک رستوران خوب برسید. این یک واقعیت در تفلیس است که این شهر پر شده از انواع رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و فست فودهای مختلف. اما بسیاری از فست‌فودهای مرکز شهر یا رستوران‌هایی که غذاهای غربی سرو می‌کنند، بیشتر جاهایی شلوغ هستند که شما پول و زمان خود را در آن‌ها هدر داده‌اید. به جای این کار می‌توانید به سراغ غذاهای محلی بروید، رستوران‌های گرجی در تفلیس را انتخاب کنید یا کمی از مرکز شهر فاصله گرفته و در خیل رستوران‌های خیلی خوبی که در پایتخت گرجستان وجود دارد، یک غذای عالی با قیمتی مناسب میل کنید.

به سراغ حمل و نقل عمومی در ساعت‌های شلوغ نروید

اگر چه سیستم حمل و نقل عمومی در تفلیس بد نیست، اما اگر می‌خواهید در شلوغ‌ترین ساعت‌های ممکن از اتوبوس استفاده کنید، باید بگوییم به هیچ وجه این کار را نکنید. در ساعات شلوغی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهر آنقدر شلوغ می‌شود که واقعا حس می‌کنید اول صبح مترو تهران هستید! به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم رفت و آمد خود را جوری برنامه‌ریزی کنید که بین ساعت ۶ تا ۸ عصر نیفتد، اما اگر در هر حال مجبور شدید در این ساعات به جایی بروید، حتما از تاکسی استفاده کنید که خوشبختانه در تفلیس، آنقدرها هم گران نیست.

سرویس‌های بهداشتی عمومی

متاسفانه اکثر سرویس‌های بهداشتی عمومی در پارک‌ها و مراکز عمومی در تفلیس به شدت کثیف هستند و بیشتر اوقات نیز جلوی آن‌ها تابلوی "وارد نشوید" نصب شده است. تقریبا در هر پارکی یا مکان عمومی بروید به این شکل است، مگر این که در یک مرکز خرید لوکس باشید. اما نگران نشوید، ما یک پیشنهاد برای حل این مشکل داریم. به جای استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی، بهتر است به سراغ رستوران‌ها مک‌دونالد، دانکین دونات، وندی و ... رفته یا اگر سینمایی در آن نزدیکی‌ها بود، از سرویس بهداشتی آن‌جا استفاده کنید. خوشبختانه سرویس‌های بهداشتی در این مراکز همیشه تمیز هستند و عموم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 

بهترین سالن‌های کنسرت در تفلیس

از هر فروشگاه مواد غذایی خرید نکنید

Churchkhela یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ترکی است که اگر یک بار امتحانش کنید، عاشقش خواهید شد. اما خب هر جایی که دیدید، سریعا ندویید و از آن خرید کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید چنین خوراکی، حتما به سرغ مراکز خوب و تمیر روید. Churchkhela اصل، از میوه‌های تازه درست شده و طعمی عالی دارد، اما فروشنده‌های دوره‌گرد و مراکز نه چندان معتبر، ممکن است از میوه‌های کهنه در تولید آن‌ها استفاه کنند یا حتی رنگ غذا به Churchkhela اضافه نمایند تا خوشرنگ‌تر شود.

 

۸ فعالیت زمستانه در سفر به تفلیس

همانطور که گفتیم، این‌ها تنها مشکلات کوچکی هستند که در سفر به پایتخت گرجستان باید از آن‌ها دوری کنید. در نهایت هر شهری در دنیا خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد و غیر از این موارد جزیی، این شهر مملو از دیدنی‌های متنوع و جاهای تمیز و عالی است و مطمئن باشید، از رفتن به تور تفلیس، لذت خواهید برد.

۱۱ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران