۷ غذای خیابانی محلی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
۷ غذای خیابانی محلی در بالی

بالی فقط با مناظر زیبا و دیدنی پوشیده نشده بلکه صحنه آشپزی آن نیز به شگفت‌انگیزی طبیعت آن است. غذاهای محلی بالی پر از تنوع و رنگ و داستان بوده و هر مسافری را غرق دنیای خود می‌کند. بالی مقصدی بی‌نظیر برای تمامی سلیقه‌هاست و قطعا رستوران‌ها سهم بزرگی در آن دارند. با این‌همه شاید بالی پر از رستوران‌های عالی باشد، اما آنچه که بر ارزش تور بالی می‌افزاید غذاهای خیابانی محلی خوشمزه و ارزان قیمت است.

 

Sate

ساته یا ساتای تکه‌های گوشت کبابی روی سیخ بوده و از آنجایی که از غذاهای کلاسیک اندونزی محسوب می‌شود هم در رستوران‌های عالی و هم در بساط فروشندگان خیابانی سرو می‌شود. به عنوان کشوری با فرهنگ متنوع، تقریباً هر منطقه سلیقه خاص خود را دارد و خوشبختانه ساته لیلیت بالی از نظر طعم و محبوبیت در بین بهترین‌ها قرار دارد. گوشت لیلیت، معمولاً از گوشت قرمز، مرغ یا ماهی خرد شده با نارگیل رنده شده است که با شیر نارگیل و سایر ادویه جات خیسانده می‌شود سپس قبل از کباب شدن دور سیخ‌های چوبی پیچیده می‌شود. ساته در اندونزی با چاشنی‌های مختلفی سرو می‌شود. در بالی نیز این غذا به صورت اختیاری با سس سرو می‌شود.

 

۱۰ رستوران معروف بالی برای خوردن بهترین غذاهای دریایی

Nasi Jinggo

این غذایی جالب و رنگی است که با برگ موز دکور می‌شود. یک طرف ظرف برنج و قسمت دیگر چاشنی‌های مختلفی شامل سبزیجات و سس‌های لذیذ چیده می‌شود. از آنجایی که این غذا در برگ موز سرو می‌شود و به راحتی در دست قابل حمل است به وعده‌ای کامل تبدیل شده که می‌توان حین گشت و گذار تهیه و نوش جان کرد. شما می‌توانید تقریبا در هر خیابان بالی این غذا را پیدا کنید که در کیوسک‌های خیابانی غذا یا موتور سیکلت‌های پارک شده به فروش می‌رسد. با این غذا گزینه‌های جانبی شامل ماهی، گوشت گاو، مرغ و غذاهای دریایی گرفته تا تخم مرغ سرو می‌شود. بسته به ذائقه‌تان می‌توانید این غذا را شخصی سازی کنید.

 

بهترین رستوران‌های محلی در بالی

Pisang Rai

به عنوان بهشتی استوایی، میوه‌های گرمسیری مانند نارگیل و موز در بالی فراوان است. از ترکیب جذاب این دو میوه پیسانگ رای درست می‌شود. این میان وعده بالیایی از موز آب پز شده که در آرد برنج غلتانده شده درست شده، سپس در نارگیل رنده شده رول می‌شود. بافت نرم آن با طعم وسوسه‌انگیز و بی‌نظیرش هماهنگی دلخواهی به وجود می‌آورد که محال است هرگز تجربه خوردنش را فراموش کنید. بسیاری از فروشندگان غذاهای خیابانی بالی یک سس اضافی تهیه شده از شکر قهوه‌ای و آناناس ارائه می‌دهند که احساس گرمسیری آن را دوچندان می‌کند.

Nasi Tepeng

این یک انتخاب رایج برای صبحانه در جیانیار بالی است. فروشندگان غذای خیابانی صبح با چرخ دستی خود در خیابان‌های اصلی صف می‌کشند و رایحه‌ای اشتها آور از ادویه‌جات و گیاهان را ارائه می‌دهند. محلی‌ها به خاطر بافت نرم برنج آن برای برای صبحانه بسیار دوست دارند. ناسی تپنگ را می‌توانید با مرغ سوخاری، تخم مرغ، لوبیا، بادمجان و جک فرویت نوش جان کنید. اغلب این غذا را روی برگ موز سرو می‌کنند.

Laklak

لاکلاک کیک سنتی بالیایی است که از آرد برنج و شیر نارگیل تهیه می‌شود. لاکلاک رنگ سبز خود را از برگ‌های سوجی و پاندان گرفته است. رنگی که تقریبا به طور انحصاری در آسیا یافت می‌شود. این میان وعده اغلب با نارگیل رنده شده یا یک سس قند قهوه‌ای همراه با جک فروت سرو می‌شود و به آن طعمی خاص، شیرین و خوش طعم می‌بخشد. لاکلاک را می‌توانید در کنار چای عصرانه یا قهوه صبحانه یا به عنوان یک دسر شیرین میل کنید.

 

در بالی غذاهای خوشمزه گیاهی را کجا بخورید؟

Bakso

باکسو یک کوفته گوشتی اندونزیایی است که عموما با آبگوشت، نودل و دامپلینگ سرخ شده سرو می‌شود. بسیاری از فروشندگان خیابانی مواد غذایی با چرخ دستی‌های قابل حمل که در اطراف محله پرسه می‌زنند یا با موتورسیکلت‌هایی که چرخ دستی در کنار آن متصل شده، باکسو می‌فروشند. این غذا به عنوان میان وعده بین غذاهای اصلی بسیار مورد استقبال قرار دارد.

Terang Bulan

ترانگ بولان از دسرهای کلاسیک در شرق آسیاست که در بالی نیز محبوب است. از نظر بافت مانند پنکیک و از نوع مخلوط و طعم مانند کرپ است. شما می‌توانید لایه میانی بین پنکیک مانند را از شکلات، پنیر، آجیل، شیر غلیظ، ترکیبی از آن یا همه چاشنی‌های موجود هر چیزی که خواستید را انتخاب کنید. ترنگ بولان یا مارتاباک یک دسر و میان وعده بسیار دوست داشتنی در اندونزی است که اغلب توسط فروشندگان خیابانی در کیوسک‌ها یا ماشین‌های پارک شده به فروش می‌رسد.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی

۰۲ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران