معرفی رستوران‌های سنتی ایران: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی رستوران‌های سنتی ایران: بخش اول

سفره خانه‌ها و رستوران‌های سنتی، در شمار جاذبه‌ها و نمادهای فرهنگی ایران محسوب می‌شوند. این فضاها که اغلب ما را به زمان گذشته می‌برند و حال و هوایی اصیل را برای مخاطبان تداعی می‌کنند، در عین حال غذاهایی لذیذ را ارائه می‌دهند که ریشه در فرهنگ و تاریخ این مملکت دارند. حیاط‌های حوض‌دار، تختهای چوبی، پشتی و قالی‌های قرمز، چای‌های لب سوز در استکان‌های کمرباریک، از جمله عناصری هستند که معمولا می‌توانید آنها را در اغلب سفره خانه‌های سنتی بیابید. در ادامه با تورهای داخلی گردشی خواهیم داشت در بهترین سفره خانه‌ها و رستوران‌های سنتی ایران.

 

رستوران سنتی شهربانو

این مکان مجلل که به دو بخش مجزای سفره خانه و کافی شاپ تقسیم بندی می‌شود، از طراحی سنتی برخوردار بوده و در شهرک غرب تهران واقع شده است.اینجا یکی از بهترین مکانها برای برگزاری جشن‌های گروهی نظیر سالگردها و تولدها بوده، هرچند که پذیرش آقایان در گروه‌های مجردی امکانپذیر نیست. بعلاوه پارکینگ اختصاصی و آسانسور اختصاصی نیز در اختیار مشتریانش قرار خواهد گرفت. در این مکان زیبا می‌توانید از لژهای خانوادگی، بیش از ۲۰ نوع غذای گرم و نوشیدنی‌های گوارا و همچنین موسیقی‌های زنده سنتی و پاپ لذت ببرید.

 

مهم‌ترین موزه‌های ایران را بشناسید

آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج فارس

 

سفره ‌خانه سنتی باغ فردوس

این رستوران که حسی از سفره خانه‌های قدیمی را برای مخاطبان تداعی می‌کند، در خیابان ستارخان تهران واقع شده است. در اینجا می‌توانید غذاهای لذیذ و باکیفیت را در ظروف و سینی‌های مسی و دوغ نعنایی را در پارچ‌های آبی سفالی صرف کنید و در عین حال از منظره حوض‌های فیروزه ای و فضای سبز آن لذت ببرید. در واقع باید گفت فضای اینجا، کمی شبیه موزه است و اکسسوری‌های قدیمی و عتیقه را می‌توانید در جای جای رستوران شاهد باشید. لازم به ذکر است که قیمت‌ها در اینجا، کمی گران هستند.

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، روبروی خیابان باقرخان، پلاک ۱۷۰

 

سفره خانه عمارت یزدان

این رستوران بی‌نظیر که برای برگزاری مجالس و مهمانی‌ها بسیار مناسب است و ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را دارد، در مشهد واقع شده است. این مکان بسیار مورد توجه مردم محلی بوده و البته گردشگران زیادی را در سفر با تور مشهد به سوی خود جذب می‌کند. گفتنی است که این رستوران، دارای ۳۰ حجره برای استراحت و صرف غذاست که در دو طرف حیاط واقع شده‌اند.

غذاهای اصیل ایرانی در فضای داخلی و یا در کنار حوضچه زیبا و حیاط سرسبز این رستوران لحظات خاطره‌انگیزی را در ذهن مشتریان ثبت می‌کنند. در ضمن نان داغ نیز در مطبخ این رستوران پخته شده و همراه غذاها سرو می‌شود. برای آشنایی با سایر گزینه‌های غذاخوری باکیفیت در این شهر، می توانید مقاله‌ای که درباره رستوران‌های برتر مشهد ارائه شده است را مطالعه کنید.

 

بزرگ‌ترین شهرهای ایران را بشناسید

آدرس: مشهد، جاده طرقبه، ویلاشهر، امام رضا ۱۷

 

سفره خانه سنتی ترنج

از شعری که روی دیوار حک شده گرفته تا قلیان‌های خوش صدا و باکیفیت، منوی کاملی از غذاهای اصیل و محلی مشهد و آب نماهای متعددی که فضایی باطراوت و سرزنده را به مخاطبان هدیه می‌دهند، همه چیز این سفره خانه جالب توجه است. بعلاوه مهمانان می‌توانند از شنیدن موسیقی سنتی در هنگام صرف غذا لذت ببرند و دورهمی‌های خاطره انگیزی را تجربه کنند.

آدرس: مشهد، خیابان فرامرز عباسی، بین فرامرز ۱و۳، طبقه ۱-، پاساژ آناهیتا

 

رستوران سنتی شبهای دفاری قشم

اگر با تور قشم سفر می‌کنید، توصیه می‌کنیم از سفره خانه سنتی دفاری غافل نشوید. این رستوران که در روستای دفاری در نزدیکی شهر قشم واقع شده، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های سنتی به شمار می‌آید. طراحی و معماری این مکان، از نمای بیرونی گرفته تا فضای داخلی و ظروف و غذاها همگی اصیل بوده و از زندگی محلی مردمان این خطه الهام گرفته شده‌اند.

اینجا در واقع یک خانه خشتی است و برگ‌های نخل و سایر تزئینات محلی، در و دیوار آنرا آذین بسته‌اند. بخش VIP نیز اتاقی است که به شکل حجله عروس درآمده و دایره‌ای شکل است. در اینجا از تخت و میز و صندلی خبری نیست و برای غذاخوردن، باید روی زمین بنشینید. بعلاوه در بدو امر، حلوا و قهوه عربی در این سفره خانه صمیمی سرو می‌شود.

 

مهم‌ترین زیارتگاه‌های ایران در شهرهای مختلف

آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای دفاری

 

رستوران سنتی پایاب

محیط آرام و دنج، دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی زیبا و سنتی این رستوران که در جزیره کیش واقع شده، به همراه غذاهای لذیذ ایرانی و بین‌المللی و موسیقی زنده، دورهمی‌های بی‌بدیلی را در سفر با تور کیش رقم می‌زند. بیشتر مساحت این رستوران، با تختهای چوبی و فرش‌های قرمز رنگ و پشتی‌ها پر شده و عطر چای تازه دم نیز، هوش از سر مخاطبان می‌برد. این رستوران بزرگ ،ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را دارد و بعلاوه از پارکینگ اختصاصی و زمین بازی برای کودکان و وای فای رایگان برخوردار است. گفتنی است این رستوران، در مجموعه پایاب قرار دارد که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کیش به شمار می‌آید.

آدرس: کیش، میدان المپیک، بلوار المپیک

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران