معرفی رستوران‌های بین‌المللی ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی رستوران‌های بین‌المللی ایران

فرقی نمی‌کند سفر بروید و یا در محل زندگی‌تان باشید، همیشه رفتن به رستوران‌های خوب و خوردن غذاهای باکیفیت مورد توجه شما و اطرافیان‌تان است. در دورهمی‌ها همیشه در مورد رستوران‌های شهر، نقاطی که تازه افتتاح می‌شوند و تجارب غذا خوردن در آن‌ها صحبت می‌شود. همچنین ما همیشه در مقاله‌هایمان برای تور خارجی به معرفی بهترین رستوران‌های نقاط مختلف دنیا پرداخته‌ایم. اما شما تا چه اندازه رستوران‌های بین‌المللی ایران را می‌شناسید؟ اصلا تا به حال تجربه غذا خوردن در یکی از این رستوران‌های بین‌المللی را داشته‌اید؟ ما در اینجا به معرفی رستوران‌های بین‌المللی ایران می‌پردازیم.

 

تهران، رستوران تاج محل

اگر از علاقه‌مندان به غذاهای هندی هستید احتمالا هیچ جایی بهتر از رستوران تاج محل واقع در ونک تهران را نتوانید در کل ایران پیدا کنید. این رستوران بخشی از رستوران‌های هتل تاج محل است. هتل تاج محل دو رستوران هندی و گیلکی دارد که هر کدام غذاهای مخصوص خودشان را سرو می‌کنند. حتما می‌توانید حدس بزنید که در طراحی این رستوران از سبک هندی پیروی شده و این یعنی باید چشم‌هایتان را برای کلی رنگ قرمز و طلایی آماده کنید. منوی غذا شامل گزینه‌های گوشتی و گیاهی با مزه‌های فوق‌العاده‌ای می‌شود که در کنار سرویس دهی کارکنان تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

 

بهترین رستوران‌های غذای دریایی در قشم

آدرس: تهران، میدان ونک، بلوار ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی جنوبی، پلاک ۲۹

 

مشهد، فست ‌فود بابا دنر

یکی از رستوران‌های بین المللی ایران که میزبان علاقه‌مندان به غذاهای وسوسه‌انگیز ترکی و آذری می‌شود فست فود بابا دنر در شهر مشهد است. سرآشپز ترک این رستوران غذاهای فست فودی ترکی بسیار خوشمزه‌ای سرو می‌کند که مزه آن را مدت‌ها به خاطر خواهید داشت. منوی این رستوران شامل کبا‌ب‌های بی‌نظیر ترکی و انواع بورک‌ها می‌شود. بورک نوعی غذای ترکی است که از خمیری نازک با ترکیبی از گوشت و سبزیجات برای وسط آن تهیه می‌شود. در سفر با تور مشهد اگر به دنبال غذایی سریع، ساده اما خوشمزه هستید از سیب زمینی شکم‌پر سفارش دهید که داخل آن به سلیقه شما پر می‌شود.

آدرس: مشهد، وکیل آباد، بین وکیل آباد ۲۵ و دانش آموز

 

گرگان، رستوران چکدرمه

اگر قبلا با ترکمن‌ها معاشرت داشته‌اید حتما می‌دانید چقدر خونگرم و اهل دورهمی هستند. آن‌ها در مهمانی‌ها سفره‌ای بلند بالا شامل انواع غذاهای رنگی و خوشمزه پهن می‌کنند و همانطور که با هم گفتگو می‌کنند و از همنشینی هم لذت می‌برند به خوردن غذاهای مختلف هم مشغول می‌شوند. شاید همه ما دوستان ترکمن نداشته باشیم  یا در دور و برمان رستوران ترکمنی وجود نداشته باشد، اما رستوران بین‌المللی چکدرمه در گرگان با منویی از غذاهای ایرانی و ترکمنی خاطره‌ای فراموش نشدنی برای مهمانان خود رقم می‌زند. در این رستوران می‌توانید غذای اصلی آن چکدرمه یکی از غذاهای ترکمنی را امتحان کنید. این غذایی گوشتی و فوق‌العاده مقوی است که در ابتدا گوشت را با ادویه‌جات می‌پزند سپس گوشت را از آب جذا کرده و برنج را با آب آن می‌پزند تا برنج کاملا عطر وطعم گوشت به خود بگیرد. در مرحله آخر گوشت و برنج را در کنار هم سرو می‌کنند. از غذاهای برجسته این رستوران می‌توان به بورک یا مانتی نیز اشاره کرد.

 

۸ رستوران ایتالیایی در مشهد

آدرس: گرگان، بلوار کمربندی

 

تهران، رستوران خیمه

غذاهای عربی، مخصوصا لبنانی طرفداران زیادی دارد به طوری که رستوران‌های لبنانی در سراسر آسیا پراکنده شده‌اند. یکی از بهترین رستوران‌های لبنانی رستوران خیمه است که غذاهای فوق‌العاده‌ای را در فضای بی‌نظیر عربی سرو می‌کند. این رستوران که دارای دو فضای داخلی و فضای باز است با ارائه خیمه‌های سبک عربی تجربه غذا خوردن را به سطح بالاتری می‌برد به طوری که کاملا باور می‌کنید به قلب بیروت سفر کرده‌اید. سرآشپز رستوران عرب است و غذاهای فوق‌العاده عربی، انواع کباب‌ها و سالادها را به مزه‌ای فراموش نشدنی می‌پزد.

تهران، خیابان نیاوران، خیابان جماران، خیابان لاله

 

شیراز، رستوران اژدها

غذاهای چینی در سراسر دنیا شناخته شده و محبوب هستند و رستوران‌های چینی به وفور در تمام دنیا پراکنده شده و جلوی چشم هستند. با این همه با توجه به ذائقه ایرانی‌ها و اغلب تصور غلط‌شان، غذاهای چینی خیلی نتوانسته‌اند نظرات عموم مردم را به خود جلب کنند. با اینهمه غذاهای لذیذ و فوق‌العاده‌ای هستند که انتظار کشف شما را می‌کشند. رستوران اژدها در شیراز را می‌توان لوکس‌ترین رستوران چینی و بین‌المللی ایران دانست که علاوه بر غذاهای بی‌مانند فضایی گیرا و بسیار زیبا هم دارد. نودل به عنوان شناخته‌ شده‌ترین غذای چینی دارای انواع مختلفی است که ذائقه‌های زیادی را در برمی‌گیرند. همچنین انواع غذاهای مبتنی بر برنج و گیاهان معطر هم وجود دارد.

 

معرفی ۷ رستوران عالی قشم

آدرس: شیراز خیابان سمیه، خیابان شهید حدادی، جنب هتل آپارتمان سبز

۲۴ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران