دراگون مارت، بازار اژدها در قلب دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
دراگون مارت، بازار اژدها در قلب دبی

اگر کسی به شما بگوید که سفر در با تور دبی تنها می‌توانید اجناس گران‌قیمت و مراکز خرید لوکس با هزینه‌های گزاف پیدا کنید، حرفش را به هیچ وجه باور نکنید. دبی مراکز خرید مقرون به صرفه‌ی خیلی خوبی نیز دارد که در آن‌ها می‌توانید اجناسی با قیمت مناسب بخرید.

از جمله این مراکز خرید که البته جایی بسیار جذاب و جالب برای رفتن نیز محسوب می‌شود، مرکز خرید دراگون مارت یک و دو است که با نام بازار چینی‌ها نیز شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این مراکز خرید جالب بدانید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

 

دراگون مارت‌ها در کجای دبی قرار گرفته‌اند؟

این دو مرکز خرید بزرگ، فاصله‌ی چندانی از هم ندارند، اما کمی از مرکز شهر دور بوده و با توجه به وسعتشان، حتما باید نیم روز کامل برای گشت و گذار در آن‌ها کنار بگذارید. بازار چینی‌ها در جاده‌ی Al Awir و درست بعد از خروجی خیابان شیخ زائد واقع شده و به راحتی قابل دسترس هستند. آن‌ها از فرودگاه دبی ۱۵ دقیقه فاصله دارند و از مرکز شهر، چیزی حدود ۲۰ دقیقه دور هستند، اما هم به ایستگاه مترو Rashidiya نزدیکند و هم به ایستگاه Etisalat و از این طریق می‌توانید با هزینه‌ای مناسب به آن‌جا برسید.

 

راهنمای استفاده از متروی دبی

دراگون مارت

درباره دراگون مارت یک و دو

این دو مرکز خرید بزرگ، مجموعا چیزی حدود ۵ هزار مغازه مختلف را میزبانی می‌کنند که شامل انواع فروشگاه‌های لباس، وسایل خانه و خیلی چیزهای دیگر می‌شوند و عموما قیمت مقرون‌ به صرفه‌ای دارند. به همین دلیل است که شما خیلی از برندهای گران‌قیمت را در این مکان مشاهده نخواهید کرد.

مجموع فضایی که این دو بنا در اختیار شما قرار می‌‌دهند، چیزی حدود ۱۵۰ هزار متر مربع خواهد بود که البته چند بخش تفریحی، سینما و چندین رستوران و کافه را نیز شامل می‌شود. همانطور که از اسم این مراکز خرید بر می‌آید، ابتدا مرکز خرید دراگون مارت ۱ ساخته شده بود که به بخش‌های مختلف تقسیم بندی شده و در هر بخش می‌توانید اجناس خاصی را پیدا کنید که باعث می‌شود، خیلی‌ راحت‌تر به چیزی که می‌خواهید دسترسی داشته باشید.

دراگون مارت

دراگون مارت دو اما بیشتر شبیه به یک مرکز خرید امروزی است و بخش‌های تفریحی و رستوران‌های بیشتری دارد. اگر چه خیلی از مسافران تور دبی تنها برای خرید اجناس با قیمت مناسب و تنوع بالا به دراگون مارت می‌آیند، اما نباید فراموش کرد که بخش‌های تفریح آن‌جا نیز فوق‌العاده عالی و جذاب است.

  

خرید در دراگون مارت

جدا از بحث‌های قیمتی، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که خرید در دراگون مارت برای شما به همراه می‌آورد، تنوع بسیار بالای اجناس است. همانطور که قبلا گفتیم، در دراگون مارت یک و دو، شما بیش از ۵ هزار فروشگاه مختلف را پیدا خواهید کرد که هر چیزی از لباس تا وسایل ورزشی و حتی سیگارهای الکترونیک را به فروش می‌رسانند. همچنین، با توجه به این که این‌جا عملا یک بازار چینی به حساب می‌آید، شما اجناس زیادی از شرق دور برای خرید پیدا می‌کنید که شامل خوراکی‌ها نیز می‌شود.

 

معرفی بهترین رستوران‌های دبی

دراگون مارت

در زمینه‌ی تجهیزات الکترونیک، دراگون مارت عالی بوده و فروشگاه‌های مختلف گجت‌های متفاوتی با قیمت عالی به فروش می‌رسانند. البته این جا نیز شما می‌توانید انتخاب‌های متنوع و تا حدی بیش از اندازه در زمینه‌ی لباس و مد داشته باشید. همچنین، همیشه بحث تخفیف‌های دوره‌ای در دراگون مارت به راه است و می‌توانید تابلوهای تخفیف را در نقاط مختلف این مرکز خریدها ببینید.

 

خوراکی‌های خوشمزه در دراگون مارت

 در مجموع ۵۲ رستوران و کافه در دراگون مارت دبی در نظر گرفته شده که شامل فست فود، کافه‌های ارزان قیمت و همچنین چند رستوران عالی می‌شود. جالب این‌جاست که تنوع غذایی هم همچون تنوع اجناس حفظ شده و شما از غذای ترکی تا غذای چینی و انواع فست‌فودها را می‌توانید در این مکان سفارش دهید. برندهای نام آشنایی همچون مک دونالد یا KFC هم، مثل دیگر نقاط دبی در این‌جا حضور دارند.

 

معرفی مرکز خرید Cityland دبی

دراگون مارت 

تفریحات مختلف در دراگون مارت

مجموعه سینمایی Novo در دراگون مارت ۲، یکی از مجموعه‌های سینمایی جذاب است که ۱۲ سالن مختلف داشته و فیلم‌های روز هالیوود، بالیوود و بعضی فیلم‌های شرق آسیا را با بهترین کیفیت به نمایش می‌گذارد. این مجموعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت داشته و فیلم‌ها با زبان اصلی و زیرنویس فارسی نمایش داده خواهند شد.

چند مجموعه تفریحی نیز در دراگون مارت ۲ وجود دارد که Fabyland یکی از آن‌هاست. یک پارک بازی جمع و جور و عالی برای خانواده‌ها که انواع بازی‌های مختلف در آن وجود دارد. همچنین شما می‌توانید در سالن بازی‌های میزی، به بیلیارد یا پینگ پونگ بپردازید یا حتی در سالن مینی‌فوتبال، کمی پا به توپ شوید.

 

راهنمای گردش در منطقه دیره دبی

دراگون مارت

نکاتی که در زمان بازدید از دراگون مارت باید مد نظر داشته باشید

  • حتما کفش‌های راحتی بپوشید چون وسعت دراگون مارت باعث می‌شود تا زیاد پیاده‌روی کنید
  • ممکن است بعضی جنس‌ها را در چند فروشگاه پیدا کنید، ابتدا بهترین قیمت را پیدا کرده و کمی هم بابت قیمت چانه زنی کنید
  • اجناس با کیفیت بسیار خوبی در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد، اما به دنبال برندهای لاکچری نباشید
۱۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران