۸ نودل خوشمزه و متفاوت در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
۸ نودل خوشمزه و متفاوت در بانکوک

خیلی‌ها مثل من، عاشق نودل، ماکرونی و اسپاگتی هستند و برای ماها سفر به جایی همچون تور تایلند، سفر به یکی از بهترین مقاصد غذایی دنیاست. جایی مملو از نودل‌های مختلف با طعم‌ها و مزه‌های متفاوت که هر کدامشان به شیوه‌ای خاص تهیه می‌شوند.

اگر به تور بانکوک می‌روید، در میان غذاهای خیابانی و رستوران‌ها، می‌توانید انواع نودل‌های سنتی این کشور را برای خود سفارش دهید. نودل‌های خوشمزه‌ای که قصد داریم امروز بهترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم.

 

نودل قایقی (Boat Noodles)

وقتی به سراغ کانال‌های آبی بانکوک می‌روید، قایق‌های زیادی را می‌بینید که این نوع نودل خاص را به فروش می‌رسانند. نودل‌هایی که با ادویه زیاد و گوشت پخت شده و در آن‌ها کمی سبزیجات نیز به چشم می‌خورد. البته کاسه‌های "نودل قایقی" کوچک هستند و بیشتر به درد میان وعده می‌خورند و با توجه به طعم تند و متفاوتشان، می‌توانید در بازدید از بازارهای شناور، کاسه‌ای کوچک میل کرده و باقی گردشتان را پی بگیرید.

 

خوردن بهترین غذاهای خیابانی در بانکوک

نودل تام یام (Tom Yum)

اگر می‌خواهید یک نودل حسابی و پر و پیمان بخورید، حتما در سفر به بانکوک باید سراغ جاهایی بروید که نودل تام یام سرو می‌کنند. تام یام معروف‌ترین نودل در پایتخت به حساب می‌آید که البته در همه جا به یک شکل پخت نمی‌وشد و می‌توان تفاوت‌هایی در ظاهرشان نیز مشاهده کرد. اما در همگی دارای چند نوع گوشت، آب غلیط و چرب به خاطر اضافه کردن شیر و همچنین طعمی عالی هستند و کاملا می‌شود آن‌ها را به عنوان یک غذای کامل و عالی میل کرد.

نودل ینتافو (Yentafo)

البته گردشگران این نودل‌ها را با نام نودل صورتی می‌شناسند که البته از ظاهر آن پیداست چرا به این نام خوانده می‌شود. این غذای جذاب و خوشرنگ یک طعم شیرینی و شوری به صورت همزمان دارد که به خاطر سس صورتی خاصش است. در این سس از لوبیای قرمز له شده، شکر و سیر استفاده می‌شود و در خود نودل، جدا از گوشت‌های تکه‌ای کبابی، فلفل چیلی نیز ریخته خواهد شد.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی بانکوک

نودل Goong Ob Woon Sen

به خاطر اسم سخت این نودل، عموما گردشگران آن را در بازار شرح می‌دهند تا فروشنده‌هایش را پیدا کنند. نودل میگوی بسیار خوشمزه‌ای که در ظرف‌های سفالی درست شده و در آن از نودل‌های شفاف خاصی به همراه سس سویا  استفاده می‌شود و با میگوهای بزرگ و تازه سرو خواهد شد. Goong Ob Woon Sen از آن دست نودل‌هایی است که شاید خیلی معروف نباشد، اما بدون شک آن را باید در تور بانکوک امتحان کنید.

نودل Khanom Jeen Nam Ya

اگر چه مدل‌های مختلفی از نودل برنجی در بانکوک سرو می‌شود، اما یکی از مدل‌های معروف محلی که به شدت نزد گردشگران محبوب بوده، Khanom Jeen Nam Ya است که در واقع آن را باید ورمشیل‌های برنجی با سوپ کاری ماهی به حساب آورد. ترکیبی که شاید با شنیدنش خیلی مطمئن نباشید، اما وقتی آن را میل کنید، مزه‌ی آن هیچ گاه فراموشتان نخواهد شد. در این غذای عالی از گوشت ماهی، کاری، شیر نارگیل و ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود که آن را واقعا خوشمزه می‌کند.

نودل پد تای (Pad Thai)

پد تای را باید نودل ملی تایلند به حساب آورد. این غذا را تقریبا در همه جای تایلند می‌توانید پیدا کنید و اگر در بانکوک چرخ بزنید، در هر گوشه‌ای از شهر آن را خواهید دید. داستان این غذا به سال‌های ۱۹۳۰ و قحطی غذا بر می‌گردد که مردم به سمت خوردن این نودل‌های برنجی روی آوردند. در پد تای از تخم مرغ، سبزیجات، بادام و عموما کمی گوشت مرغ استفاده می‌شود و اگر در جایی خوب آن را میل کنید، کنارش حتما میگو نیز سرو خواهد شد.

 

خوردن غذای حلال در خیابان‌های بانکوک

نودل کائو سوی (Khao Soi)

یکی دیگر از نودل‌های معروف تایلندی که به خاطر ظاهر خاصش، حتما در یادتان خواهد ماند. در سوپ این غذا از کاری، شیر نارگیل، چیلی و لیمو استفاهد شده که در نهایت ترکیبی بالانس و خوشمزه را پدید می‌آورد و غیر از نودل‌های برشته که روی غذا می‌بینید، نودل‌های نرم شده در خود سوپ نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همه‌ی این ترکیب را یک گوشت خوشمزه و عالی به همراه کمی تخم مرغ همراهی می‌کنند. کائو سوی نیز یک غذای خوشمزه و البته کامل است که می‌توان به عنوان نهار یا شام مورد استفاده قرار گیرد.

نودل تای سوکیاکی (Thai Sukiyaki)

دو مدل از تای سوکیاکی در بانکوک سرو می‌شود که یکی به حالت نودل سوپ است و یکی به صورت خشک. البته کلیت غذا یکسان بوده و در اولی آب گوشت در داخل کاسه ریخته می‌شود و همراه غذا سرو خواهد شد. این غذا مملو از سبزیجات خوشمزه بوده که همراه گوشت خرد شده و نودل‌های نرم سرو می‌شوند. همچنین سس صدف و سس سوکی یک مزه‌ی شیرینی خاصی به غذا خواهند داد که مطمئن باشید از آن خوشتان خواهد آمد.

 

محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پوکت

۰۲ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران