کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای داشتن حس و حال متفاوت در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای داشتن حس و حال متفاوت در بانکوک

بسیاری از کسانی که با تور تایلند به بانکوک سفر می‌کنند، قصد دارند تا از یک سفر سرگرم‌کننده و در عین حال آرامش‌بخش لذت ببرند. رفتن به خرید، اسپاها یا مراکز تفریحی بخشی از این رویه خواهد بود، اما ما امروز چیز دیگری را به شما معرفی می‌کنیم تا با بهره‌مندی از آن بتوانید تنوع و جذابیتی مضاعف به سفرتان دهید. کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت زیادی در تایلند برگزار می‌شوند که می‌توانید در آن‌ها هنرهای مردم بومی یا چیزهای جالبی را در عرض یک روز یاد بگیرید. اگر دو نفره به سفر رفته باشید، این کارگاه‌ها می‌تواند حس و حال متفاوتی برایتان داشته باشد، پس در ادامه همراه ما باشید.

 


Shannta، زیورآلات نقره‌ی خود را بسازید


تایلند یکی از نقاطی است که خرید زیورآلات نقره یا بدلیجات در آن بسیار لذت‌بخش است. فروشگاه‌ها و مراکز خرید مملو از انواع این دست اجناس هستند، اما Shannta به شما این امکان را می‌دهد تا در مدتی محدود بتوانید کنده‌کاری بر روی نقره را یاد گرفته و زیورآلات را به شکل دلخواه قالب بزنید. این کارگاه که در مرکز هنر و فرهنگ بانگوگ قرار گرفته جایی ایده‌آل برای ساعتی یادگیری و لذت بردن از فعالیتی هنری است. در پایان نیز چیزی خواهید داشت که خود ساخته‌اید. حضور زوج‌های جوان و ساخت زیورآلات دو نفره از جمله محبوب‌ترین کارهایی است که در Shannta به وقوع می‌پیوندد.

 

  فعالیت‌های رایگان و جذاب بانکوک که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته باشید 

 

 

 Shannta

 


آدرس: Room 306 (3rd floor), Bangkok Art and Culture Centre

هزینه: کلاس‌ها برای کار روی نقره ۵ گرمی ۱۸۰۰ بات خواهد بود و با توجه به نقره‌ی بیشتر قیمت بیشتری دریافت می‌شود.

 


Bangkok Soap Opera، صابون‌سازی با الهام از طبیعت


در بسیاری از نقاط تایلند که سفر کنید، انواع صابون‌های مختلف را خواهید دید که عطر و بویی عالی دارند و از مواد طبیعی در آن‌ها استفاده شده است. در این کارگاه سعی شده تا به بهترین شکل ممکن ساخت صابون‌هایی به شما آموزش داده می‌شود که به استفاده از مواد طبیعی خوش عطر و مفید خواهند بود. البته کارگاه‌هایی برای مواد بهداشتی پوست نیز در این محل برگزار می‌شود که آن هم به شدت جذاب و مفید است اما برای هر کدام باید یک بعد از ظهر صرف کنید، پس به نظر می‌رسد تنها یکی را باید انتخاب کنید.

 

 

 Bangkok Soap Opera

 


آدرس: 29/8 Ekamai 10, Sukhumvit 63

هزینه: ۱۳۰۵ بات برای کلاس صابون‌سازی، ۱۴۶۸ بات برای کلاس لوازم زیبایی و بهداشتی

 


The Loom، جادوی پارچه ابریشمی


تا به حال به فکر بافتن پارچه‌های معروف ابریشم تایلندی افتاده‌اید؟ این کلاس همه‌ی فنونی که احتیاج دارید را به صورت فشرده به شما آموزش داده و بعد از آن‌ می‌توانید با خرید تجهیزات مورد نیاز، با ابریشم یا نخ‌های دیگر به بافت پارچه بپردازید. البته این کلاس‌ها در عین جذابیت یک خوبی و یک بدی دارد. بدی آن این است که کلاس از ۱۰ صبح تا ۷ غروب یک روز سفر ما را پر می‌کند و خوبی آن این است که چون در یک مرکز خرید واقع شده، بعد از دوره می‌توانی به گردش و تفریح و خرید در همان مرکز بپردازید.

 

 پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک 

 

 

 The Loom

 


آدرس: F Gateway Ekamai Shopping Mall
هزینه: ۱۸۰۰ بات

 


Charm-Learn Studio Thailand، جذابیت سفال و سرامیک


از اسم کلاس معلوم است که شما در این کارگاه سفال‌گری ساده و کار بر روی سرامیک و نقاشی بر روی آن‌ها را خواهید آموخت. کارگاه‌های زیادی در این زمینه در بانکوک انجام می‌شود اما Charm-Learn از این رو از دیگران متفاوت است که اگر با خانواده به تایلند سفر کرده باشید، به صورت دسته‌ جمعی می‌توانید در آن شرکت کرده و هر کداماز اعضای خانواده مشغول یادگیری کاری شوید. حتی کوچک‌ترها نیز کلاس‌های نقاشی مخصوص به خود را خواهند داشت. کلاسی مفرح و جذاب که البته در کنارش رنگ کردن و ایجاد طرح و نقش بر روی پارچه نیز یاد داده خواهد شد.

 

 

 Charm-Learn Studio

 


آدرس: 95 Phraeng Sanphasat Rd, Khwaeng San Chao Pho Sua, Khet Phra Nakhon, Krung Thep Maha Nakhon
هزینه: کارگاه بر حسب دوره‌های مختلف از ۱۸۰۰ بات تا ۲۰۰۰ بات هزینه در پی خواهد داشت.

 


Olive Creative Laboratory، خلاقیت خود را به رخ بکشید


اگر چه این کلاس خیلی تم خود تایلند را ندارد و در واقع یک کارگاه هنری جذاب است که در اکثر نقاط دنیا می‌توانید نمونه‌اش را پیدا کنید، اما Olive Creative Laboratory مکانی عالی برای این کار است که در کنار کارگاه بودن، فضایی فوق‌العاده و جذاب برای کل خانواده می‌سازد. کلاس‌های متفاوتی در این کارگاه وجود دارد و شما هر قدر که زمان داشته باشید از کم تا زیاد می‌توانید در آن سر کنید، از آبرنگ و ساخت ماکت‌های مقوایی تا کار با آبرنگ و ساخت تابلوهای زیبا.

 

 بهترین برنامه‌های توریستی برای یک روز بارانی در بانکوک 

 

 

 Olive Creative Laboratory

 


آدرس: Ekkamai 10 Klongtun Nueng Wattana Krung Thep Maha Nakhon
هزینه: کلاس‌ها از ۲۸۰۰ بات آغاز می‌شود

 


کلاس‌های آشپزی


کلاس‌های مختلفی برا غذاهای تایلندی در بانکوک برگزار می‌شود که در ادامه سه مورد از آن‌ها را اسم می‌بریم:


Cooking with Poo: محبوب‌ترین کلاس آشپزی تایلندی در بانکوک که باید از قبل در آن جا رزرو کنید تا بتوانید در کلاس‌های یک روزه‌اش هنگامی که در تور بانکوک به سر می‌برید، شرکت نمایید. Khun Poo آشپز معروفی که در کنار یک آشپز اروپایی در این کلاس‌ها مشغولند، پله پله شما را با غذاهای معروف تایلندی آشنا می‌کنند، به شکلی که در برگشت به خانه بتوانید به راحتی آن‌ها را تهیه کنید.

 

 

کلاس‌های آشپزی

 


آدرس: Klong Toei Market
هزینه: ۱۵۰۰ بات (شامل همه‌ی ملزومات به همراه مواد اولیه)

 


Silom Thai Cooking School: این کلاس با فضایی گرم و عالی شما را با غذاهای تایلندی آشنا می‌کند، با این تفاوت که وسایل استفاده شده و محیط کلی آن به ساختار چنین غذاهایی نزدیک‌تر است. در این کلاس فلسفه‌ی "غذا بیشتر از مخلوط کردن چند ماده اولیه است" را دنبال می‌کند و سعی دارد تا به شما یاد دهد چطور با آشپزی همچون یک هنر برخورد کنید.

 

 

 Silom Thai Cooking School

 


آدرس: ۶۸ Silom Soi 13(Opposite Narai Hotel and Triple Two Hotel)
هزینه: ۱۰۰۰ بات (شامل همه‌ی ملزومات به همراه مواد اولیه)

 


May Kaidee: در این کارگاه خاص سعی شده تا شرکت‌ کندگان با تکنیک‌های برتر آشپزی تایلندی آشنا شوند تا غذاهای کلاسیک این کشور را به صورت آنچه که از قبل بودند و حرفه‌ای بپزند. در بیشتر موارد این کلاس نیز شبیه به Cooking with Poo است و البته ۵۰۰ بات ارزانتر!

 

 

 May Kaidee

 


آدرس: 59, Wat Borworn Rangsi Ratchadamnoen Klang Road, Talad Yot, Phranakhon, near Ratchadamnoen
هزینه: ۱۰۰۰ بات


در نظر داشته باشید که اکثر کلاس‌های آشپزی در تایلند، یک روز کامل شما را به خود اختصاص می‌دهند.

۰۲ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران