۱۰ فعالیت جذاب در سوانتی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۱۰ فعالیت جذاب در سوانتی گرجستان

برای خیلی‌ها که بارها با تور گرجستان سفر کرده‌اند، سوانتی محبوب‌ترین نقطه در این کشور به حساب می‌آید. سوانتی از آن جاهایی است که شما در آن تجربه بودن در داستان‌های اساطیری قدیمی را خواهید داشت. یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا، دهکده‌ای قدیمی، ویرانه‌های تاریخی و بسیاری دیدنی‌های طبیعی که امروز قصد داریم تنها ۱۰ مورد از بهترین‌ فعالیت‌هایی که می‌توانید در آن‌جا تجربه کنید را به شما معرفی کنیم.

 

پیاده‌روی در طبیعت و کوه‌پیمایی

همان لحظه‌ای که به سوانتی می‌رسید، متوجه خواهید شد که این مکان، مسیرهای دیدنی در دل خود دارد که به نقاط مختلف کوهستان می‌روند. شما هم می‌توانید پیاده‌روی چند ساعته در این مسیرها را تجربه کنید و هم این که با تورهای گردشی، به کوه‌پیمایی یکی دو روزه بروید. اتفاقا یکی از بهترین چیزها درباره کوهپیمایی در سوانتی، مهمان‌خانه‌های متعددی است که در مسیر وجود دارد و شما می‌توانید شب‌ها را در محیط آرامش‌بخش‌ آن‌ها، در محیطی امن و امکاناتی مناسب سر کنید.

 

۲۰ تصویر رویایی که شما را عاشق سفر به گرجستان می‌کند

بازدید از اوشگولی

اوشگولی در گرجستان متشکل از ۴ دهکده کوهستانی است که در مجموع مرتفع‌ترین اقامتگاه‌ انسانی دائمی در اروپا را شکل داده‌اند. به نظر خیلی‌ها، اوشگولی جذاب‌ترین و زیباترین نقطه در سوانتی است که حتما در این سفر باید از آن بازدید کنید. بهترین راه برای رفتن به این محل شرکت در تورهای ماشین‌های ۴ محوره یا کرایه چنین ماشینی است، تا راحت بتوانید از گوشه‌ گوشه‌ی این مکان بازدید به عمل آورید.

بازدید از موزه سوانتی

برای درک بهتر این که چرا سوانتی تا این حد فضایی جادویی دارد، حتما باید سری به موزه سوانتی در مستیا بزنید. این موزه کوچک که طراحی بسیار زیبایی دارد، مصنوعات مختلفی را در خود به نمایش گذاشته که فرهنگ و تاریخ این بخش از گرجستان را به خوبی در سیر سال‌های متمادی به تصویر می‌کشد. بازدید از این مکان تنها نیم ساعت از زمان شما را خواهد گرفت و تنها ۵ لاری خرج دارد، پس حتما آن را به انجام برسانید.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس

اسکی در زمستان

اگر زمستان به تور گرجستان رفته باشید، سوانتی یکی از بهترین محل‌ها برای سفر شما خواهد بود چون تجربه عالی از اسکی در گرجستان با پیست‌های حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد. این پیست‌ها بین ماه‌های دسامبر تا آوریل فعال خواهند بود و در کنار امکانات بسیار خوب و مناظر کوهستانی بسیار زیبا، از نظر قیمتی نیز ارزان و به صرفه هستند. بهترین ریزورت در منطقه Hatsvali -Zuruldi خواهد بود که در فاصله‌ی کمی از دهکده تتنولدی واقع شده‌ است.

استفاده از بالابر Hatsvali برای رفتن به مرتفع‌ترین رستوران گرجستان

وقتی به یک منطقه کوهستانی می‌روید، همه‌ی ترین‌ها اغلب به ارتفاع مربوط می‌شوند و این جا نیز ما صحبت از مرتفع‌ترین رستوران گرجستان خواهیم کرد. این رستوران که Zuruldi نام دارد، در روزهای تابستان برنامه‌های تفریحی زیادی را برای گردشگران تدارک می‌بینید و با غذاهای خوشمزه گرجستان، انتظار شما را می‌کشد. البته جدا از هزینه غذا، شما باید هزینه‌ی ۱۵ لاری بالابر را نیز پرداخت کنید.

سد انگوری

در مسیر رسیدن به مستیا، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را خالی کنید تا از سد انگوری نیز بازدید به عمل آورید. این سد در واقع مرز بین سوانتی و آبخاز محسوب می‌شود و یکی از سرسبزترین و زیباترین مناطق در این گوشه از گرجستان به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید عکس‌های زیبا بگیرید، حتما در این مسیر توقفی کوتاه داشته و از این سد بازدید به عمل آورید.

 

سفر به شهر سنتی سیقناقی گرجستان

بازدید از موزه خانه مارگیانی

اگر به سریال‌هایی شبیه به گیم آو ترونز علاقه دارید، بد نیست سری به این خانه موزه بزنید که زمانی منزلگاه خانواده سوانتی بود. در گذشته این مکان در واقع یک برج مراقبت سنگی به حساب می‌آمد که البته خانوادن اسوان در آن زندگی می‌کرده و پادشاهی خود را در آن بنا کردند.

برج عشق

یکی از اینستاگرامی‌ترین نقاط سوانتی نیز، برج عشق است که در واقع یک برج سنگی کوچک در کنار رودخانه محسوب می‌شود. داستان جالبی پشت ساخت این برج وجود دارد: گفته می‌شود یکی از بانوان خانواده اسوان، آنقدر این جا به یاد همسر از دست رفته‌اش منتظر مانده بود که برادرش برجی برای وی ساخت. حالا شما می‌توانید با پرداخت یک لاری، از برج دیدن کنید و در فضای دوست داشتنی‌اش، عکس‌های زیبایی بگیرید.

 

۵ اپلیکیشن کاربردی در سفر به تفلیس

تماشای اجرای رقص سنتی گرجی

شب‌ها در مستیا، کافه‌ها و رستوران‌ها فضایی زنده و شاد را برای مردم مهیا می‌کنند و مردم محلی نیز به اجراهای خاص گرجی می‌پردازند. موسیقی گرجی در کنار این اجراهای رقص سنتی واقعا لذت بخش هستند.

غذاهای گرجی

و فراموش نکنید که در این منطقه از گرجستان نیز، حتما غذاهای محلی را امتحان کنید. غذاهای خوشمزه‌ی گوشتی، در کنار انتخاب‌هایی برای گیاه‌خواران در این محل وجود دارند که سفر شما را با خاطراتی خوشمزه همراه خواهند کرد.

 

سفری پاییزی به گرجستان هزار رنگ

۲۰ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران