بهترین سالن‌های کنسرت کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
بهترین سالن‌های کنسرت کوالالامپور

شهر رویایی کوالالامپور یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین توریست‌های تور مالزی است. چرا که در این شهر زیبا توریست‌ها می‌توانند هر آنچه را که از یک سفر آرزو دارند را به صورت یکجا به دست آورند. یکی از تفریحات محبوب هر گردشگری در تور کوالالامپور رفتن به سالن‌های کنسرت و رقم زدن یک روز شاد و به یادماندنی برای خود است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین سالن‌های کنسرت کوالالامپور را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید تا بتوانید در این سفر بهترین انتخاب را برای گوش دادن به موسیقی دلخواه خود انجام دهید.

 

سالن موسیقی KL Live

KL Live یک سالن چند منظوره در شهر کوالالامپور محسوب می‌شود. به طوری که سالانه برنامه‌های متنوعی در آن برای سرگرمی افراد برگزار می‌گردد. سالن‌ها طوری تعبیه شده‌اند که می‌توان مراسم‌هایی به شکل عمومی و یا خصوصی را در آن اجرا کرد. KL Live به صورت کاملا مدرن و شیک طراحی شده و دارای ظاهری زیبا و ساده است. این سبک معماری در عین سادگی بسیار زیبا بوده و توانسته توجه اغلب افراد را در شهر کوالالامپور به خود جلب کند.

علاقه‌مندان به این مکان می‌توانند از وسایل حمل و نقل عمومی در کوالالامپور مثل اتوبوس و یا تاکسی برای دستیابی به آن استفاده کنند. مراسم کنسرت در تمامی روزهای هفته طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده و در ساعات خاص در این سالن‌ها برگزار می‌گردند. ظرفیت این سالن در حدود ۲۵۰۰ نفر به صورت ایستاده و ۹۰۰ نفر در حالت نشسته است.

 

تالار فیلارمونیک پتروناس (Dewan Filharmonik Petronas)

تالار فیلارمونیک پتروناس از جمله بهترین سالن‌های کنسرت در کوالالامپور محسوب می‌شود. این سالن به دلیل قدمت زیاد و سبک معماری زیبایی که دارد توانسته توجه اغلب افراد را به خود جلب کند. این مکان اولین سالن کنسرت مالزی است که مخصوص موسیقی کلاسیک ساخته شده است. این خانه موسیقی همواره میزبان بسیاری از ارکسترهای برجسته جهان مانند فیلارمونیک نیویورک، ارکستر فیلادلفیا، سمفونی BBC و سمفونی وین بوده است. گفته می‌شود سالن کنسرت توسط سزار پلی و با الهام گرفتن از سالن‌های موسیقی کلاسیک اروپایی قرن نوزدهم طراحی و بنا شده است.

این سالن ظرفیت پذیرش ۹۲۰ مهمان را داشته و در صحنه اصلی آن حدود ۴۵ نوازنده می‌توانند قرار بگیرند. آنچه سبب تمایز این مکان با سایر سالن‌های کنسرت شهر کوالالامپور می‌گردد صندلی‌های مخصوص و سلطنتی است که در آن برای افراد تعبیه شده است. تاریخ ساخت این بنا به سال ۱۹۹۶ میلادی برمی‌گردد.

 

بهترین کافه‌های روف تاپ در کوالالامپور

سالن ایستانا بودایا (Istana Budaya)

سالن ایستانا بودایا که اغلب افراد آن را با نام کاخ فرهنگ نیز می‌شناسند یکی از مکان‌های مهم برای برگزاری انواع تئاترها، موسیقی و اجراهای محلی و بین المللی در مالزی به حساب می‌آید. این مکان در قلب شهر کوالالامپور و در کنار گالری هنر ملی واقع شده است. تاریخ ساخت این بنای زیبا به سال‌های ۱۹۹۵ – ۱۹۹۹ برمی‌گردد. محمد کمار یعقوب نام معماری است که طراحی سالن ایستانا بودایا را بر عهده گرفته بود. ظرفیت گنجایش این مکان در حدود ۱۴۱۲ صندلی می‌باشد.

 

فعالیت‌های ماجراجویانه‌ در کوالالامپور

مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور (The Kuala Lampur Performing Arts Centre)

مرکز هنرهای نمایشی کوالالامپور که به اختصار آن را با نام KLPAC نیز می‌شناسند یکی از بهترین سالن‌های کنسرت در پایتخت مالزی به شمار می‌آید. این مکان زیبا در پارک سنتول موالالامپور قرار گرفته و سالانه نمایش‌ها و برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در آن برگزار می‌گردد. این بنا یک مکان خصوصی بوده و هدف از تاسیس آن پرورش و حفظ هنرهای نمایشی مالزی است. بنای این ساختمان در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و از همان زمان توانست توجه اغلب هنر دوستان را به خود جلب کند. البته در سال‌های ابتدایی با نامKLPac Sinfonietta  شناخته می‌شد. KLPAC ظرفیت پذیرش ۷۹۴ میهمان را در طول اجرای کنسرت‌ها دارد. 

 

صبحانه در بهترین نقاط کوالالامپور

 

علاوه بر سالن‌های کنسرتی که در بالا معرفی شدند می‌توان سالن‌های متعدد و متنوع دیگری را نیز در شهر کوالالامپور مالزی با هدف شرکت در کنسرت پیدا کرد. چرا که کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی و همچنین داشتن فرهنگ غنی به یکی از قطب‌های گردشگری معروف دنیا تبدیل شده و سالانه توریست‌های بسیاری برای تفریح به این شهر زیبا سفر می‌کنند. علاوه بر آن در صورتی که عاشق موسیقی و کنسرت هستید می‌توانید در برخی از تاریخ‌ها شاهد اجراهای شاد خیابانی و حتی کنسرت‌های بین‌المللی خیابانی در شهر کوالالامپور باشید.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران