سفر به ۸ مقصد عالی گرجستان بعد از کرونا

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفر به ۸ مقصد عالی گرجستان بعد از کرونا

طی سال گذشته، بیماری همه گیر کرونا باعث شد تا بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی گردشگران ببندند و ما که اهل سفر هستیم، در حسرت بستن چمدان و شوق دیدن جایی جدید بمانیم. به همین دلیل است که اولین سفر ما بعد از حل مشکل کرونا، باید جایی باشد که به راحتی بتوانیم در آن‌جا، جاذبه‌های متعدد و متنوع را یک جا ببینیم. جایی همین نزدیکی، ارزان و مملو از دیدنی‌های بسیار. تور گرجستان تمامی این ویژگی‌ها را دارد و ما قصد داریم بهترین نقاط این کشور که بعد از کرونا باید به دیدنشان بروید را به شما معرفی کنیم.

 

تفلیس

برای بسیاری، تور گرجستان در واقع همان سفر به تفلیس است. پایتخت زیبا و منحصر به فرد این کشور که مملو از دیدنی‌های بسیار، مراکز تفریحی، موزه‌ها و گالری‌های هنری و البته رستوران‌ها و کافه‌هایی عالی است. این شهر در کنار مراکز تاریخی متعدد، فعالیت‌های شبانه متنوع و جذابی را نیز برای شما تدارک خواهد دید. برای دیدن بخش زیادی از دیدنی‌های همین نوشته هم، بهتر است ابتدا سفر خود را برای تور تفلیس برنامه‌ریزی کرده و از آن‌جا به دیدن جاذبه‌های گردشگری دیگر گرجستان بروید.

اوشگولی

اوشگولی گرجستان در مجموع یکی از متنوع‌ترین مکان‌ها در گرجستان است که رفتن به آن‌جا را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. این دهکده‌ی بسیار جذاب در سوانتی، دیدنی‌های متعددی اطراف خود دارد و اگر حتی هنوز نگران بیماری باشید هم، خلوتی و فضای باز کوهستانی آن، خیال شما را راحت خواهد کرد. بازدید از دشت‌های بزرگ، رودخانه‌های متعدد، مراکز تاریخی و خیلی چیزهای دیگر، از امتیازات رفتن به اوشگولی است.

باتومی

دیگر نقطه‌ی دیدنی در گرجستان که محبوب گردشگران است، این مقصد ساحلی بوده که برای سفرهای تابستانه به گرجستان ایده‌آل به نظر می‌آید. تور باتومی شما را به زیباترین سواحل گرجستان در کرانه‌ی دریای سیاه خواهد برد. این شهر همچنین دارای یک باغ گیاه شناسی عالی، رستوران‌های متعدد و همچنین تفریحات شبانه بسیار خوب و متنوع است.

 

۱۲ نکته مهمی که قبل از سفر به باتومی باید بدانید

مستیا

اگر دوست دارید در سفر به گرجستان به گردش‌های کوهستانی بروید و از دیدنی‌های طبیعی بازدید کنید، یکی از بهترین محل‌هایی که می‌توانید به عنوان مبدا سفر خود انتخاب نمایید، مستیا در گرجستان است. در اطراف این شهر دیدنی، انبوهی از جاذبه‌های طبیعی از جمله دریاچه‌ای کوهستانی، جنگل‌های دییدنی، رودخانه‌های بزرگ و ... وجود دارد. همچنین این بخش از کشور نیز مثل دیگر نقاط گرجستان، دارای چندین بنای تاریخی نیز هست که پیشنهاد می‌کنیم، اگر به مستیا رفتید، حتما از آن‌ها نیز بازدید به عمل آورید.

کازبگی

تصویر زیبایی‌های کازبگی، یکی از چیزهایی است که خیلی‌ها را مجاب کرده بود سال قبل به دیدن گرجستان بروند، اما بیماری همه گیر جلوی آن‌ها را گرفت. خوشبختانه تورهای گردشی زیادی از تفلیس به کازبگی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کرده و از زیبایی‌های طبیعی کم‌نظیر این منطقه از کشور دیدن نمایید.

 

راهنمای سفری ۴ روزه به تفلیس

کوتایسی

شهر کوتایسی گرجستان خیلی از تفلیس کوچک‌تر است اما یک حس و حال خاص و متفاوتی در آن وجود دارد که باعث شده خیلی از گردشگران عاشق این شهر کوچک شوند. شهری که چندین بنای دیدنی، میدان‌های خاص، صومعه‌ها و کلیساهای جذاب و البته رستوران‌ها و غذاهایی عالی‌ست. برای بازدید از کوتایسی یک یا دو روز کافی‌ست، پس بد نیست بخشی از سفر خود را بازدید از این شهر اختصاص دهید.

دریاچه ریستا

 با توجه به این که دریاچه ریستا در آبخاز گرجستان واقع شده، بازدید از این محل دروازه‌ای به دیدن دیگر نقاط دیدنی این منطقه نیز محسوب می‌شود. یکی از زیباترین دریاچه‌های کشور که در فصل تابستان و پاییز، تصویری فوق‌العاده را برای شما به نمایش می‌گذارد. البته شما می‌توانید در اقامتگاه‌های بسیار خوب در این منطقه سکونت داشته باشید و انواع تفریحات را نیز در این محل به انجام برسانید.

 

چرا باید زمستان به تفلیس سفر کنیم؟

آنانوری

اما در آخر، برای آن‌ها که به دنبال جایی عالی برای عکاسی در گرجستان می‌گردند، آنانوری را پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه‌ی بزرگ که شامل قلعه، کلیسا و چند ساختمان دیگر هست، در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و در کنار رودخانه و منطقه‌ای کوهستانی زیبا واقع شده است. خوشبختانه این محل تنها ۷۰ کیلومتر از تفلیس دور است و شما در سفر به پایتخت، به راحتی می‌توانید به این جا دسترسی داشته و عکس‌هایی دیدنی را برای خود به ثبت برسانید.

۱۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران