۸ فعالیت زمستانه در سفر به تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس
۸ فعالیت زمستانه در سفر به تفلیس

همیشه گفته‌ایم که هر زمان از سال می‌توانید به تور گرجستان بروید و از بودن در این شهر زیبا لذت ببرید. شهری که اگر چه در این فصل سرد و بعضی اوقات برفی می‌شود، اما هنوز جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و فعالیت‌های بسیار خوبی که می‌توانید آن‌ها را به انجام برسانید. پس همراه ما باشید تا ما چند مورد از بهترین فعالیت‌هایی که در سفر زمستانه خود به تور تفلیس می‌توانید انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

 

سال نو میلادی در تفلیس

قبل از هر چیز، باید بدانید که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به تفلیس، زمان کریسمس و سال نو میلادی خواهد بود. کریسمس یکی از مهم‌ترین جشن‌های مذهبی در کشور است و در تور گرجستان به هر گوشه‌ای از این کشور که بروید، تزیینات این ایام و جشن‌های مختلف را مشاهده خواهید کرد. در تفلیس نیز درخت بزرگ کریسمس، تزیینات و چراغانی‌های متعدد و البته برنامه‌های تفریحی متنوع در شهر برپاست و یک حس و حال رویایی را در سفر برایتان خواهد ساخت.

 

بازدید از زیباترین قلعه‌های گرجستان

حمام سولفور

تجربه‌ی حمام‌های سولفور معروف تفلیس، یکی از کارهایی است که حتما در سفر به این شهر باید انجام دهید. اما بودن در این حمام‌ها که آب آن به صورت طبیعی دمایی نزدیک به ۳۸ تا ۴۰ درجه دارد، آن هم در سرمای زمستان، فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود. حمام‌های سولفور تفلیس دارای اتاق‌های خصوصی نیز هستند و همچنین سرویس‌های ماساژ نیز در آن‌ها ارائه می‌شود.

تورهای رایگان پیاده‌روی

تورهای پیاده‌روی در تفلیس توسط شهرداری انجام می‌شود و شما در گشت‌های روزانه، از مکان‌های متنوعی از شهر از جمله بناهای تاریخی، ساختمان‌های معروف، خیابان‌های دیدنی و خیلی جاهای شهر دیدن کنید. البته فراموش نکنید که اگر چه استفاده از تور رایگان است، اما اگر به جاهایی همچون موزه‌ها و دیگر نقاطی که ورودی دارند بروید، باید هزینه‌ی ورودی را خود پرداخت کنید.

 

آشنایی با هتل بیلتمور لوکس تفلیس

سفری نیم روزه به متسختا

آن‌هایی که گرجستان می‌روند، همیشه به شما گوش‌زد می‌کنند که در سفر به تفلیس، خود را محدود به پایتخت نکنید، چون زیبایی‌های فراوان و جاذبه‌های بی‌شماری در اطراف این شهر وجود دارد. با این حال ایام سرد زمستان باعث می‌شود که دست شما از خیلی مناطق کوهستانی مانند استپانسمیندا دور بماند، اما شما می‌توانید در ۲۰ کیلومتری تفلیس به دیدن شهر زیبای متسختا بروید که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان بوده و دیدنی‌های زیادی از جمله رود زیبای آراگوی و همچنین یک میراث جهانی یونسکو را در خود میزبانی می‌کند.

خوردن غذاهای خوشمزه‌ی گرجی

در هر زمانی که به گرجستان سفر کنید، خوردن غذاهای خوشمزه‌ی گرجستان یک فعالیت مهم محسوب می‌شود. البته در این کشور غذاهای زمستانی جذابی نیز وجود دارند که خوردنشان لذت‌بخش‌تر خواهد بود. همچنین اگر در ایام سال نو و کریسمس به این شهر سفر کنید، غذاهای خاص این روزها را نیز می‌توانید در رستوران‌ها و غذا خوری‌ها میل نمایید.

بازدید از کلیسای جامع تثلیث (Holy Trinity Cathedral)

ساخت این بنای دیدنی بیش از ۱۰ سال به طول انجامیده و حالا آن را باید بزرگ‌ترین کلیسا در تفلیس نامید. بازدید از این محل در هر زمانی از سال ممکن خواهد بود و پیشنهاد می‌کنیم حتما آن جا را ببینید. این بنا که نمادی برای شهر تفلیس نیز محسوب می‌شود چه از بیرون و چه در داخل، جذابیت‌هایی دارد که مسلما از دیدنشان به وجد خواهید آمد.

 

آشنایی با منطقه اسکی گودائوری

بازدید از موزه‌های شهر

روزهای سرد و برفی، به هیچ وجه جلوی شما را برای بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری نخواهد گرفت. تفلیس چندین موزه عالی در خود دارد که حتی اگر اهل موزه هم نباشید، باز هم از دیدنشان خوشتان خواهد آمد. موزه گرجستان، موزه هنر تفلیس، موزه چاپخانه مخفی استالین و چندین بنای این‌چنینی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید.

دیدن قلعه‌ی نارین‌کالا

نارین‌کالا نام قلعه‌ای تاریخی در تفلیس است که همچون نمادی ارزشمند در بالادست شهر می‌درخشد. قلعه ناریکالا گرجستان در قرن چهارم میلادی به عنوان قلعه‌ای برای یک شهر پارسی بنا شد، اما بعدها مغول‌ها، عثمانی‌ها و در نهایت گرجی‌ها بخش‌های جدید به آن افزودند و در نهایت چیزی که می‌بینید، از قرن ۱۷ میلادی به جا مانده است. بازدید از این بنای زیبا را مخصوصا در روزهای برفی زمستان از دست ندهید، چون منظار بسیار جذابی را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد.

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران