بهترین فعالیت‌ها در روزهای بارانی تفلیس

جاذبه‌های گردشگری تفلیس

تفلیس در تابستان‌ها گرم و آفتابی و در زمستان‌ها سرد و شاهد ریزش باران و برف است. در حالی که قسمت اعظم گردش‌ها در هر مقصدی معطوف به دیدنی‌ها و نقاط فضای باز شهر است، در جایی مثل تفلیس در یک روز بارانی باید چگونه سرگرم شد؟ ما در این قسمت نگاه شما را به گردشی سرپوشیده به نقاط برجسته شهر معطوف می‌کنیم.

 

کلیسای جامع Tsminda Sameba

کلیسای جامع تفلیس که به اسم محلی تسمیندا سامبا هم شناخته می‌شود به عنوان اصلی‌ترین کلیسای ارتدوکس گرجستان فعالیت می‌کند. این کلیسا با ظاهر سنگی و روشن خود از جاذبه‌های اصلی شهر برشمرده می‌شود. این کلیسا که در زمره یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای اروپا قرار دارد از پیوستن ۹ کلیسای کوچک و بزرگ تشکیل شده و ساختاری پلکانی دارد. این کلیسا به برگزاری تجمعات مذهبی، مراسم‌های رسمی، جشن‌ها و عبادت روز یکشنبه می‌پردازد و دارای اقامتگاه طلبه‌های جوان هم هست. فضای داخلی به شدت زیبا و سحرانگیز بوده و در همان ابتدا شما را مسخ خود می‌کند. چه روزی بارانی باشد چه نباشد بازدید از اینجا یکی از کارهایی است که باید انجام دهید.

 

۵ کلیسای دیدنی و تاریخی تفلیس

Tsminda Sameba 

تئاتر عروسکی رزو گابریادزه

گابریادزه یکی از هنرمندان نامی گرجی است که در زمینه‌های مختلف هنری مثل داستان‌نویسی، کارگردانی، نمایشنامه نویسی و عروسک گردانی فعالیت می‌کند. در سال ۱۹۸۱ تئاتر عروسکی خود را در ساختمانی عجیب و منحصر به فرد تاسیس کرد که توانست با همان ظاهر متفاوت و افسانه‌ایش بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند. سال‌ها بعد در سال ۲۰۱۲ برج ساعت به آن اضافه شد که تا حدودی کج شده و ظاهر عجیبش را عجیب‌تر کرد. او در ابتدا با راه‌اندازی تئاتر عروسکی سعی داشت در سال‌های خفقان صدای اعتراضی باشد اما امروزه او، نمایشنامه‌هایش و ساختمان عجیب تئاترش به شهرتی جهانی رسیده‌اند. شما می‌توانید به تماشای تئاتر بروید و در کافه دنج طبقه اول چیزی بخورید.

 تفلیس

آدرس:   13 Ioane Shavteli St, Tbilisi, Georgia

 

موزه ملی گرجستان

موزه ملی گرجستان یکی از کارهای مهمی است که هر گردشگری باید در سفر به این شهر انجام دهد. شما می‌توانید در بازدید از این موزه از مجموعه‌های گسترده و شگفت‌انگیزی که در قالب گالری‌های مختلف در معرض دید قرار گرفته‌اند دیدن کنید. شما در اینجا می‌توانید شاهد گسترده‌تری مجموعه کشور شامل ابزارآلات سنگی، فلزی، سکه‌های دوران‌های مختلف، لوازم و وسایل چوبی، و حتی مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از دوره هخامنشی و قاجاریه، و آثاری از هنرمندان ایرانی را هم در خود جای داده است.

 

معرفی بهترین بوتیک‌ هتل‌های تفلیس

موزه ملی گرجستان

آدرس: 3 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0105, Georgia

 

پل صلح تفلیس

این پل زیبا و مدرن که روی رودخانه کورا ساخته شده سازه‌ای چشمگیر و مدرن به شکل صدف‌ مانند است که به طول ۱۵۶ متر رو روی رودخانه گسترده شده است. در ساختمان پل صلح تفلیس از فولاد و شیشه استفاده شده و بر روی آن گروهی از مهندسان و معماران گرجستانی و ایتالیایی کار کرده‌اند. این پل با سقف شیشه‌ای شما را از گزند باران محفوظ می‌دارد. سپس می‌توانید در کافه‌‌ای بنشینید و قهوه داغ بنوشید. شب‌ها این پل با نمایش نورپردازی به نهایت خیره‌کنندگی خود می‌رسد.

پل صلح تفلیس 

کلیسای متخی

این کلیسای جذاب که لبه صخره درست در کنار رودخانه واقع شده یکی از اصلی‌ترین نمادهای سرزمینی تفلیس است که تقریبا در همه سایت‌های گردشگری می‌توانید عکس آن را ببینید. این کلیسای ارتدکس قرن ۱۲امی به دستور پادشاه کنار رودخانه متکواری ساخته شد. در دوره شوروی سابق از کلیسا متخی به عنوان پادگان نظامی استفاده می‌شد تا این که پس از سقوط شوروی به حالت اولیه خود بازگشت. جالب است بدانید ملکه تامارا و همسرش در این کلیسا ازدواج کردند و یکی از مقبره‌های قدیسین محبوب گرجستانی هم در آن قرار دارد.

 

۱۴ تجربه شگفت‌انگیز در سفر به تفلیس (قسمت اول)

کلیسای متخی

آدرس: Metekhi St, Tbilisi, Georgia

 

بازار دزرتر (Dezerter)

بازار دزرتر بزرگ‌ترین بازار غذای تفلیس است. این بازار که بیش از ۲ هزار متر مربع مساحت دارد، از غرفه‌ها و مغازه‌های فراوانی در کنار هم تشکیل شده است. نمای اصلی بازار با آن ظاهر خاکستری‌اش اوایل ۲۰۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت و تا سال ۲۰۱۲ به پایان رسید. آن‌ها بازار را در محل تعطیل کردند و بعد از بازسازی در ساختمان جدید فعالیت را از سر گرفتند. کشاورزان محصولات تازه و نورسیده‌شان را اول اینجا می‌آورند، قصاب‌ها، ماهی فروشان، میوه فروشان، از هر طیفی شما می‌توانید بهترین و تازه‌ترین‌ها را در اینجا پیدا کنید. نه تنها محصولات تازه رسیده و دست اول بلکه طیف گسترده‌ای از انواع ادویه‌جات و دانه‌های خشک شده را هم می‌توانید در اینجا پیدا کنید. در قسمت از این بازار بوی خوش چیزی می‌دهد. بی‌شک بازدید از این بازار تجربه محلی جذابی خواهد بود.

 

راهنمای خرید در بازارها و مرکزخریدهای تفلیس

Dezerter 

آدرس: 5 Abastumani St, Tbilisi, Georgia

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 26 تیر 1402)

نظرات کاربران