جاذبه‌های طبیعی پنهانی در بالی

جاذبه‌های گردشگری بالی
جاذبه‌های طبیعی پنهانی در بالی

از بین نام‌های افتخاری اعطا شده به بالی، معروف‌ترین آن‌ها "جزیره خدایان" است که به حق مناسب و برازنده به نظر می‌رسد. آنقدری این مقصد از زیبایی‌های طبیعی بهشتی غنی شده که انگار در تابستان‌هایش خدایان روی زمین آن قدم می‌گذارند. برای کشف زیبایی‌های طبیعی بالی، از شلوغی آشفته Denpasar و نوارهای تفریحی توریستی و جذاب خود دور شوید. اگرچه یافتن بیشتر این مکان‌ها در تور بالی سخت نیست، اما برای کشف برخی از شگفت انگیزترین شگفتی‌های زمین شناسی آن تلاش کمی بیشتر لازم است. حتی برخی از آن‌ها مورد بازدید قرار نمی‌گیرند و این فوق‌العاده است.

 

تنگه پنهان Beji Guwang

در نزدیکی Pura Beji Guwang در Sukawati، یک دره مقدس و مخفی وجود دارد که بسیار باورنکردنی و زیبا است و مطمئناً به همه و در هر زمینه‌ای الهام‌بخش خواهد بود. برای هر هنرمند، عکاس، خلاق یا به سادگی هرکسی که بخواهد تحت تأثیر یک منظره واقعی از شاهکار طبیعت قرار بگیرد  بازدید از این دره مخفی امری ضروری است. روی تخت صخره‌های دره بنشینید و هنگام تحسین و تماشای منظره، پاهای خود را آویزان کنید. هنگام رسیدن به اینجا، بسیار مراقب باشید زیرا مجبور خواهید شد از چندین رودخانه با کف گل آلود چسبناک عبور کنید و همچنین ممکن است مجبور شوید از برخی از سنگ‌های بزرگ لغزنده بالا بروید.

 

معرفی ۶ پارک آبی جذاب در بالی

صخره های سبز و غار کوچک Undisan Bangli

رسیدن به اینجا با منظره‌ای از شالیزارهای برنج، جنگل‌ها و دره‌ها  و آبشارهای اطراف ماجراجویی کاملی خواهد بود. صخره‌های سبز Undisan در اصل صخره‌های برجسته‌ای از خزه است که کناره‌های یک دره را تشکیل می‌دهد. اگر زیر آب جایی که صخره‌های سبز در آن ادغام می‌شوند را دنبال کنید، یک غار مخفی را پیدا می‌کنید که در داخل آن پنهان شده است! بسته به میزان روحیه ماجراجویی شما، ممکن است حتی بخواهید در غار شنا کنید و رنگ‌های زیر آب را کشف کنید. در غیر این صورت، کافی است بر روی یکی از صخره‌های سبز بنشینید و یک جلسه مراقبه آرام را در این مکان خلوت و زیبا برگزار کنید.

 

پرطرفدارترین مناطق گردشگری بالی

آبشار Bhuana Sari

این این یکی از زیباترین آبشارهای بالی است که برای بسیاری ناشناخته است در نتیجه دست نخورده و دیدنی باقی مانده است. پس چرا به سمت شمال نروید و این گوهر کم‌تر شناخته شده را بررسی نکنید؟ با دو ساعت و نیم رانندگی از دنپاسار واقع در منطقه‌ای خلوت، این آبشار زیر رادار نگاه توریست‌ها واقع شده است. پس از ۲۰ دقیقه پیاده روی، می‌توانید از تماشای یک آبشار زیبا لذت ببرید. Bhuana Sari در واقع مجموعه دوم آبشار Banyu Wana Amertha است که هر دو تجربه‌ای جادویی ارائه می‌دهند. تمام حواس خود را بیدار کنید و به جریان تسکین دهنده آب و صدای جیر جیر پرندگان در پس زمینه گوش دهید.

آبشار Kanto Lampo

ترکیب منحصر به فرد چهار از پنج عنصر (آتش، آب، زمین و هوا) این آبشار را به مکانی منحصر به فرد برای نفس کشیدن، ریلکس کردن و مراقبه در آرامش تبدیل کرده است. رودخانه‌ای زلال، توده‌ای عظیم از سنگ، هوای تازه و جریان ملایم آب را که از آن‌ها عبور می‌کند، شما را از دنیا جدا و به بعدی دیگر می‌برند. به گفته مردم محلی، آب آبشار فقط از چند سال قبل (ظاهرا از سال ۲۰۱۵) پس از یک مراسم دعای به جریان افتاده و از آن زمان این آبشار به عنوان یک نعمت برای روستاییان در نظر گرفته شده است زیرا باعث جذب گردشگران و ایجاد منبع برای آن‌ها می‌شود.

 

کارناوالی از بازی‌های شاد در شوترز بالی

آبشار Campuhan Antapan

تعداد آبشارهای واقع در بالی واقعا باورنکردنی است زیرا به نظر می رسد تقریبا هر ماه یک آبشار جدید به وجود می‌آید و شما را به این فکر می‌اندازند که چگونه قبلا این آبشار کشف نشده بود! رسیدن به این آبشار کمی چالش برانگیز است اما مطمئن باشید هرگز از رفتن به آن پشیمان نخواهید شد. از آنجایی که این بزرگ‌ترین آبشار بالی نیست می‌توانید کمی از آبشار بالا بروید و زیر آب بنشینید.

ساحل Melasti

اینجا یکی از جذاب‌ترین سواحل در ساحل جنوبی بالی است که تا حد زیادی توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود. این ساحا برای بیشتر عکاسان برای سازه‌های صخره‌ای زیبا و صخره ‌های عالی و خیره کننده شناخته شده است.

 

راهنمای سفر انفرادی به بالی

غار Suluban

همه ساحل سولوبان را بهشت موج سواری در بالی می دانند، اما غار سولوبان یک گنج واقعی پنهانی در اینجاست. غار سولوبان که تقریبا شبیه فیلمی از مجموعه دزدان دریایی کارائیب است حس و حال قوی و مرموزی دارد. این غار دقیقا زیر Uluwatu واقع شده است. در واقع به ساحل نزدیک معبد Uluwatu، یکی دیگر از معابد دریایی باورنکردنی که حتماً باید از آن دیدن کنید منتهی می‌شود.

۱۴ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران