سفر به بهترین مقاصد آذربایجان

جاذبه‌های گردشگری آذربایجان
سفر به بهترین مقاصد آذربایجان

با وجود اینکه اکثر مردم هرگز رویای سفر به این قسمت از جهان را ندارند، آذربایجان برای کسانی که سفر می‌کنند یک ماجراجویی کامل را فراهم می‌کند. هزاران سال تاریخ با سنت‌های ریشه دار از آذربایجان مقصدی شگفت‌انگیز ساخته است. تور آذربایجان بهترین مکانها برای بازدید تنوع در مناظر، فرهنگ، حیات وحش و تجارب مختلف را فراهم می‌کند.

 

باکو

باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، اغلب به عنوان اولین مکان برای بازدید در به عنوان تور باکو شناخته می‌شود. شهر قدیمی باکو (ایچری شهر) قرون وسطایی با برج مایدن مرموز نقطه کانونی ماجراجویی توریست‌های باکو هستند. یک شهر داخلی در اواخر قرن نوزدهم با سبک‌های معماری از امپراتوری روسیه و یک افق مدرن ظاهر چند وجهی باکو را کامل می‌کند. از نکات برجسته می‌توان به بلوار ساحلی در آغوش دریای خزر، برج‌های شعله باکو و منطقه خرید در امتداد خیابان نظامی اشاره کرد. نه تنها بازدید کنندگان مجموعه‌ای از هتل‌ها را با توجه به هر بودجه‌ای پیدا می‌کنند بلکه طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و کافه‌ها نیز در دسترس هستند.

گنجه

شهر دوم فهرست ما و زادگاه نظامی شاعر مشهور قرن ۱۲، نظامی گنجوی، شهر گنجه است که در مقایسه با باکو گردشگران نسبتا کمی را به خود جلب می‌کند. اما با تنها ۳۷۰ کیلومتر فاصله (۲۳۰ مایل) از پایتخت، تقریبا چهار ساعت و نیم طول بکشد تا این شهر تاریخی را بازدید کنید. این شهر با تاریخ غنی که به قرن ۶ بازمی‌گردد همراه با مساجد باستانی، کاروانسراها، کلیساها و خانه‌ای که از بطری ساخته شده منتظر گردشگران ماجراجو است.

 

۷ رودخانه و دریاچه زیبا در آذربایجان

قوبا

هرکسی که می‌خواهد مناظر بکر و روستاهای کوهستانی باستانی را تجربه کند و خود را در فرهنگ قفقاز غرق کند، باید قوبا را در در فهرست خود قرار دهد. این مرکز فرهنگی واقع در ۱۷۰ کیلومتری شمال شرقی باکو از مکان‌های برتر برای بازدید در آذربایجان است. این منطقه که در ارتفاع ۶۰۰ متری سطح دریا در دامنه‌های کوه شهداگ قرار دارد، در حالی که با فرهنگ پراکنده است هوای تازه و مطبوعی دارد. زیبایی‌های طبیعی در چشم ‌اندازهای کوه‌های قفقاز بزرگ، دره تنگی و آبشارها تنها چند مورد از موارد جالب توجه است.

شخی

این یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های قفقاز است که در میان بهترین مکان‌ها برای دیدن در آذربایجان قرار دارد. برای هزاران سال، جاده ابریشم این شهر کوچک را به یک پست بزرگ در جاده ابریشم تبدیل کرده بود. تاجران از شرق و غرب در اینجا جمع شده و بسیاری از آن‌ها در کاروانسرای شهر می‌خوابیدند. به جلو حرکت کنید و کاخ خانهای قرن هجدهمی، قلعه‌ها و مساجد تاریخی را پیدا کنید. سپس از شکی دور شوید و رودخانه‌ها، آبشارها و گردنه‌ها را همراه با چندین فرصت پیاده‌روی در کوهستان پیدا کنید.

 

۶ بنای مدرن و معروف در باکو

شاماخی

این شهر کوچک با داشتن تاریخچه‌ای از دو هزار و نیم ساله پایتخت امپراتوری شیروان سابق را در خود جای داده است. قطعا این شهر که در دو ساعتی باکو قرار دارد ارزش بازدید و کاوش را دارد. ویرانه‌های باستان شناسی و قلعه در حال خراب گلستان که قدمت آن تقریبا به یک هزار سال قبل برمی‌گردد، مکان‌های جالبی برای بازدید از اینجا هستند. این منطقه از نظر تاریخی مهد قالی بافی و همچنین محل تولد چندین شاعر آذری محسوب می‌شود.

دریاچه Goygol

با یک رانندگی کوتاه از گنجه، بازدیدکنندگان می‌توانند بهترین مکان برای بازدید در آذربایجان برای زیبایی‌های طبیعی را پیدا کنند. دریاچه گویگل باکو یا 'دریاچه آبی' در ارتفاع ۱۵۰۰ متری دارای آب آبی عمیق در برابر جنگل انبوه در دامنه مورووداگ است. این دریاچه که پس از زلزله قرن ۱۲ شکل گرفته، اغلب به عنوان یکی از محبوب‌ترین سفرهای روزانه از گنجه شناخته می‌شود. این منطقه پیش از آنکه قربانی استعمار شوروی شود، یک جامعه آلمانی را در خود جای داده بود که هنوز نشانه هایی از میراث و تأثیر آن‌ها در برخی از روستاها باقی مانده است.

لنکاران

از جنوب باکو در امتداد دریای خزر به سمت ایران بروید تا شهر آرام و تفریحی لنکران را پیدا کنید. لنکران یکی از مکان‌های مورد علاقه محلی برای بازدید در آذربایجان است. در شهر قدم بزنید و از فانوس دریایی، قلعه لنکران، پارک یادبود حیدر علی اف و زندان قدیمی دیدن کنید. به علاقه مندان به ساحل توصیه می‌شود چند کیلومتری جنوب به سمت کانارمشا بروند در حالی که علاقه مندان به فضای باز می‌توانند یک روز سفر به ذخیرهگاه دولتی Ghizil-Agaj داشته باشند. در اینجا بیش از ۲۰۰ گونه پرنده، گرگ و گراز نگهداری می‌شود.

 

آشنایی با کاخ شیروان شاه باکو

۱۲ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران