۸ راه برای کم کردن هزینه‌ها در سفر به هند

جاذبه‌های گردشگری هند
۸ راه برای کم کردن هزینه‌ها در سفر به هند

سفر به یک کشور غریبه، جدا از هیجاناتی که برایتان به همراه خواهد داشت، همیشه دارای پیچیدگی‌هایی نیز هست، مخصوصا اگر اولین بار باشد که به آن کشور سفر می‌کنید. هند کشوری شگفت‌انگیز است و نسبت به سرزمین‌های دیگر، تفاوت‌ عجیبی دارد. در سفر به چنین کشوری که دیدنی‌های فراوانی پیش پای شما می‌گذارد و در آن می‌توانید فعالیت‌های زیادی را تجربه کنید، کمی صرفه جویی می‌تواند خیلی مثمر ثمر باشد. ما در نوشته‌ی امروز ۸ روش برای کم کردن هزینه‌ها موقع تور هند را به شما یادآور خواهیم شد.

 

۱- کم‌ کردن هزینه‌ها در زمان مقدمات سفر

چند نکته در مورد مقدمات سفر به هند وجود دارد که با رعایت آن‌ها، می‌توانید در همان بدو ورود، کلی صرفه جویی در هزینه‌ی سفر خود داشته باشید. قبل از هر چیز استفاده از یک تور مناسب به شما پیشنهاد می‌شود. خرید بلیط و گرفتن هتل، دردسرهای خاص خود را دارد و شانس این که بتوانید هزینه‌های خود را به این ترتیب پایین بیاورید، بسیار سخت است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از تورهای مقتدرسیر تابان استفاده کنید و از بهترین قیمت‌ها بهره ببرید. همچنین شما می‌توانید با انتخاب یک هتل مناسب با وعده‌های غذایی رایگان و سرویس فرودگاه به هتل، به خوبی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

۲- استفاده از قطارهای بین شهری

خیلی از کسانی که به هند سفر می‌کنند، به دیدن شهرهای مختلف این کشور بزرگ رفته و تا جای ممکن، از دیدنی‌های آن لذت می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم به جای ماشین، همیشه از قطار استفاده کنید تا بتوانید هم امن‌تر و هم با هزینه‌ای کم به جاهای مختلف بروید. حتی اگر کوپه‌های شیک‌تر و خلوت‌تر را تهیه کنید، باز هم هزینه‌ی کم‌تری نسبت به ماشین پرداخت خواهید کرد. این نه تنها کم هزینه است بلکه تجربه ای فرهنگی نیز برشمرده میشود.

 

در سفر به هند چه لباسی بپوشیم؟

۳- خوردن غذاهای خوب با قیمتی مناسب

رستوران‌های بسیار خوبی در شهرهای مختلف هند وجود دارند که غذاهایی عالی با قیمت مناسب ارائه می‌کنند. حتما قبل از سفر در مورد رستوران‌ها تحقیق کنید تا چنین جاهایی را برای غذا خوردن انتخاب کنید. مسلما رستوران‌های لوکس، خیلی وسوسه برانگیز هستند، اما هستند رستوران‌های خیلی خوبی (مخصوصا در زمینه غذاهای محلی) که با قیمت پایین، غذاهایی خوشمزه به روی میز می‌برند.

۴- چانه زنی هنگام خرید

اگر در بازارهای هند خرید می‌کنید، حتما در زمین پرداخت مبلغ، کمی چانه بزنید تا قیمت محصول را کاهش دهید. گاهی می‌توانید تا نیمی از قیمت محصول را سر چانه زنی کاهش دهید. البته این کار را در فروشگاه‌های لوکس یا مراکز خرید انجام ندهید و تنها در بازار به چانه زنی بپردازید.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

۵- همراه داشتن غذا

وقتی به گردش‌های برون شهری می‌روید یا برای مدت زیادی بیرون از هتل هستید، پیشنهاد می‌کنیم کمی خوراکی همراه داشته باشید. بعضی از بخش‌های گردشگرپذیر برای غذاهای خیابانی حتی مبلغ زیادی از شما می‌گیرند. همچنین همراه داشتن آب معدنی در جاهای مختلف، مخصوصا با توجه به گرمای هوا، به شدت پیشنهاد می‌شود.

۶- اجاره‌ی موتور سیکلت

اگر چه که خیابان‌های هند شلوغ و گاهی دیوانه‌وار به نظر می‌آید، اما به سفرهایی همچون تور گوا می‌روید، می‌توانید با کرایه موتور سیکلت، تا حد زیادی هزینه‌های خود را کاهش دهید و همچنین به خیلی جاهایی که به سختی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد بروید. بهتر است خیلی دنبال اجاره‌ی ماشین نروید که در هند دردسرهای زیادی برای شما دارد و در نهایت اگر با تاکسی‌های دربست به جاهای مختلف بروید نیز برایتان ارزان‌تر در خواهد آمد.

۷- با محلی‌ها دوست شوید

اگر با محلی‌ها، خدمات دهندگان هتل یا افرادی که با آن‌ها همراه خواهید شد، دوست شوید، می‌توانید آدرس جاهای خوبی دور محل اقامت خود پیدا کنید و آن‌ها گاهی مراکز تفریحی به شما معرفی خواهند کرد، که با کم‌ترین مبلغ، ساعاتی خوش را برای شما رقم خواهند زد. پیدا کردن رستوران‌ها و غذاخوری‌های عالی به این ترتیب، یکی از بزرگ‌ترین سودهای شما در دوستی با مردم محلی است.

 

عکس‌هایی که شما را عاشق سفر به هند می‌کنند

۸- فعالیت‌های رایگان را از یاد نبرید

به هر جایی از هند که بروید، همیشه فعالیت‌هایی پیش پای شما قرار دارند که شما بدون پرداخت مبلغی، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. استفاده از سواحل در گوا، بودن در پارک‌های بزرگ دهلی یا رفتن به معابدی که در سرتاسر این کشور وجود دارند، از جمله این فعالیت‌ها هستند. تنها به دنبال فعالیت‌های گران قیمت نباشید چون هم برای جیبتان ضرر دارد و هم این که گاهی دیدنی‌های جذاب و متفاوت را چشم شما پنهان نگه خواهند داشت.

۱۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران