۷ مرکز خرید نزدیک‌ به حرم امام رضا (ع)

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۷ مرکز خرید نزدیک‌ به حرم امام رضا (ع)

تور مشهد همیشه سفری عرفانی برای شیعیان و عاشقان امام رضا (ع) محسوب شده است. البته زائران می‌توانند در کنار زیارت از تفریحات متنوع دیگری که در کلان شهر مشهد وجود دارد نیز بهره ببرند. یکی از این تفریحات گردش در مراکز خرید مشهد است. خرید کردن همواره بخش مهمی از سرگرمی‌ها در هر سفری به شمار می‌آید. به خصوص در شهر مشهد به دلیل تاسیس مراکز خرید شیک و مدرن در سال‌های اخیر و همچنین داشتن سوغاتی‌های متنوع برای خرید برای خود و اطرافیان لذت این تفریح برای توریست‌ها دو چندان شده است. در این راستا ما نیز قصد داریم تا در این مقاله شما عزیزان را با بهترین مراکز خرید نزدیک به حرم امام هشتم آشنا کنیم.

 

لیست مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا (ع)

برای رفاه بیشتر زائران و مسافران شهر مشهد مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی در جوار حرم بنا کرده‌اند. اما به دلیل کمبود وقتی که برخی مسافران با آن روبرو می‌شوند امکان بازدید از تمامی آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل در زیر چند مورد از بهترین مراکز خریدی که در نزدیکی‌های حرم قرار گرفته‌اند را جمع‌آوری و معرفی کرده‌ایم:

 

۴ آرامگاه مذهبی تاریخی در مشهد

۱- مرکز خرید پروما

مرکز خرید پرومای مشهد یکی از جدیدترین مکان‌ها برای خرید در این شهر است. به همین دلیل دارای بنایی مدرن و نو می‌باشد. این مکان دارای مغازه‌هایی متنوع و گوناگون بوده و علاقه‌مندان به خرید می‌توانند به خریدهایی مثل خوراک سوپر مارکتی، قنادی، پوشاک برای کودکان و بزرگسالان، انواع لوازم خانگی، وسایل کودک و سیسمونی، زیورآلات و جواهرات، گل‌های مصنوعی و موارد دیگر از این قبیل بپردازند. در صورت تمایل به بازدید و گردش در این مکان می‌توانید در تمامی روزهای هفته بین ساعت‌های ۹:۰۰ تا ۲۴:۰۰ در آن حضور داشته باشید.

۲- مجتمع تجاری الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهر مشهد است که علاوه بر نزدیک بودن آن به حرم امام رضا دارای وسعت بزرگ و امکانات تفریحی و رفاحی متنوعی می‌باشد. به عنوان مثال می‌توان به امکاناتی مثل شهربازی الماس مشهد، سینمای پنج بعدی، عکاس خانه‌های سنتی، آب‌نمای جامپینگ و آکواریوم شهر دریایی اشاره کرد. خانواده‌ها می‌توانند به همراه کودکان خود در کنار خرید کردن از تفریحات متنوع نیز استفاده کرده و لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مشهد

۳- مرکز خرید آرمان

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا (ع) مرکز خرید آرمان نام دارد. این مکان در حقیقت بورس لوازم بهداشتی و آرایشی محسوب می‌شود. اگر قصد خرید لوازم آرایشی را دارید این مکان بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه برای شما عزیزان خواهد بود. البته به صورت جزئی می‌توانید محصولاتی مثل اسباب بازی، کیف و کفش، سوغات، خشکبار و لوازم موبایل و کامپیوتر را نیز مشاهده کنید. ساعات کاری این مکان در تمامی ایام هفته از ۸:۰۰ تا ۲۳:۰۰ است.

۴- مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری وصال مشهد از دیگر مکان‌های جذاب برای خرید کردن بوده و در لیست بهترین مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا (ع) قرار گرفته است. در کنار تنوع بالایی که در بین کالاهای این مرکز خرید وجود دارد، می‌توان به تفریحاتی مثل رستوران‌ها، آب‌نمای موزیکال جامپینگ، پرژوکتور سه بعدی، شهربازی، عکاس خانه سنتی و پارک علمی پرفسور بازیما اشاره کرد. اگر قصد دارید بعد از زیارت حرم به خرید و تفریح به صورت همزمان بپردازید حتما این مکان را در لیست برنامه‌های خود در تور مشهد قرار دهید.

 

گردشی یک روزه جذاب در تور مشهد

۵- پاساژ کاسپین مد مشهد

اگر اهل خرید از برندهای معروف و شیک دنیا هستید پاساژ کاسپین مد مشهد گزینه بسیار خوبی برای شما به حساب می‌آید. در این مرکز خرید بوتیک‌هایی شیک و مدرن از معروف‌ترین برندهای ایتالیا، انگلستان، ترکیه و اسپانیا به چشم می‌خورند. بعد از عبادت در حرم می توانید مسیر این پاساژ را در پیش گرفته و به گردش و خرید در آن بپردازید. ساعات کاری این مکان در تمامی روزهای هفته بین ۸:۰۰ تا ۲۲:۰۰ می‌باشد.

۶- بازار رضا

یکی از معروف‌ترین و بهترین مراکز خرید نزدیک به حرم امام رضا (ع)، بازار رضا نام دارد. این بازار یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر مشهد بوده که هنوز هم دارای جذابیت خاصی برای گردشگران است. ساخت بازار رضا مشهد به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد که به دستور پهلوی دوم بنا شده است. داشتن جنس‌های متنوع با قیمت مناسب و حس نوستالژی آن برای زائزان این مکان را به مکانی محبوب و جذاب تبدیل کرده است.

 

راهنمای گشت و گذار در دره اجنه مشهد

۷- بازار عباس قلی خان

بازار عباس قلی خان در جوار حرم امام هشتم شیعیان در شهر مشهد قرار گرفته و مسافران می‌توانند با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به آن برسانند. علت نامگذاری آن به این نام ساخته شدن بازار به دست فردی ثروتمند به نام عباس قلی خان شاملو بود. قدمت ساخت این بنا به حدود ۴۰۰ سال پیش برمی‌گردد. با رفتن به این مکان می‌توان علاوه بر خرید از مشاهده سبک معماری قدیمی و زیبای آن نیز لذت برد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران