بهترین رستوران های جیپور

جاذبه‌های گردشگری جیپور
بهترین رستوران های جیپور

زیبایی‌های جیپور، این شهر صورتی، در هر گوشه و کناری از شهر خود را به رخ می‌کشند و غذاکده‌ها نیز از این قاعده مستنثی نیستند. در واقع بهترین رستوران های جیپور که غذاهایی اصیل و باکیفیت و منوهایی غنی را ارائه می‌دهند، با فضاهایی زیبا و اینستاگرامی، حظ بصری را نیز در حین شکم گردی برای مخاطبانشان به ارمغان می‌آ‌ورند.

 

آشنایی با بهترین رستوران های جیپور

در سفر با تور هند و حین گشت و گذار در میان انبوهی از جاذبه‌ های توریستی جیپور، سری هم به رستوران‌های این شهر بزنید و فرهنگ غنی این منطقه را در غذاکده‌های جذابش شاهد باشید. به طور طبیعی، جیپور یکی از بهترین مکان‌ها برای غلغلک دادن ذائقه‌ گردشگران تور هند، با غذاهای اصیل راجستانی است.

و چه چیزی باعث می‌شود که غذاهای هندی در این منطقه تا به این اندازه لذیذ باشند؟ خیلی چیزها! از مواد اولیه تشکیل دهنده گرفته تا روش‌های پخت و استفاده از موادی مانند لوبیا، انواع توت‌های صحرایی، انبه خشک، زردچوبه تازه، فلفل قرمز، غلات محلی و آرد گرمی، در تهیه غذاهایی خاص نشان دهنده تدبیر و خلاقیت راجستانی‌ها است. در واقع در غذاکده‌های این شهر با انفجار طعم‌ها و رنگ‌ها و سمفونی مواد اولیه و ادویه‌جات بی شمار مواجه خواهید شد!

سووارنا محل

رستوران مجلل Suvarna Mahal، گل سرسبد فضای غذاخوری هتل کاخ رامباغ پالاس و یکی از برترین رستوران های جیپور است. این فضای داخلی لوکس ویکتوریایی، ازسقف فلورانسی تزئین شده با نقاشی و آینه کاری، ملیله‌های مجلل و ظروف نقره‌ای ارزشمند برخوردار است. بعلاوه، موسیقی زنده کلاسیک در سالن غذاخوری طنین انداز می‌شود که کاملا منعکس کننده سبک زندگی مهاراجه است.

غذاها نیز به همین اندازه اشرافی و عالی هستند و فیله آمریکایی، پنیر و مرغ ترش خوش پخت و لال مانس بیش از سایرین محبوبیت دارند. هرچند که نمی‌توان از طعم بی نظیر کولفی خوشمزه، بستنی، پودینگ، چای عالی و قهوه باکیفیت این مکان غافل شد.

همچنین باید گفت این رستوران یکی از بهترین مکان‌ها برای جشن گرفتن هر رویداد و مهمانی خصوصی نظیر تولد و سالگردهاست. از طرفی خدمات فوق العاده پرسنل حرفه‌ای، قیمت‌های مناسب، محیط دنج، وای فای رایگان، خدمات دلیوری و پارکینگ اختصاصی، به لذت این شکم گردی می‌افزایند.  

آدرس: VRX5+66Q, Rambagh Palace, Bhawani Singh Rd, Jaipur, Rajasthan, India

عکس: justdial.com

 

سینامون

در اینجا غذاهای نفیس راجستانی نظیر دال ماخانی، بریانی سبزیجات، تالی راجستانی و مهمان نوازی به خوبی ترکیب می‌شوند تا بخشی قابل توجه از شکوه و عظمت اشرافیت را برای مخاطبان به ارمغان آورند. بعلاوه این غذاکده که از بهترین رستوران های جیپور بوده و در هتل کاخ Jai Mahal واقع شده، در عین حال متخصص در سرو بستنی با طعم دارچین است و از این رهگذر، مشتریان وفادار فراوانی را به خود جذب می کنند.

از طرفی طراحی دکوراسیون فضای داخلی Cinnamon نیز بسیار جذابیت داشته و دیوارها و سقف که با طیف‌های مختلف صورتی، ارغوانی، بنفش و سرخابی رنگ آمیز شده‌اند، حظ بصری را به مخاطبان هدیه می‌دهند. البته در صورت تمایل و برای برخورداری از هوای تازه و تماشای طبیعت اطراف، می‌توانید از میز و صندلی‌های فضای باز برای خورد و خوراک بهره مند شوید. همچنین خدمات دلیوری و پارکینگ اختصاصی برای مشتریان فراهمند.

آدرس: Jai Mahal Palace, Jaipur, TATA MOTORS, JAI MAHAL PALACE, Jacob Rd, Jaipur, Rajasthan, India

 

۵ تفریح شبانه در سفر به جیپور

عکس: momondo.in

 

لاکسمی میشتهان بهاندار

آیا فکر می‌کنید غذاهای غنی و سلطنتی راجستان را فقط در غذاخوری‌های عالی و رستوران های ۵ ستاره خواهید یافت؟ سخت در اشتباهید! در واقع در سفر با تور جیپور، طعم‌های اصیل و محلی را در همه جا پیدا خواهید کرد و مطمئنا رستوران‌های ارزان قیمت و مکان‌های غذاخوری معمولی و غرفه‌های خیابانی نیز از این قاعده مستنثی نیستند.

در این میان Laxmi Mishthan Bhandar، یکی از بهترین رستوران های جیپور است که در شمار رستوران‌های مقرون به صرفه این شهر نیز محسوب می‌شود. اینجا بهشت غذاهای خیابانی در جیپور است و غذاهای محلی بسیار لذیذی را سرو می‌کند و روزانه صدها نفر را برای چشیدن طعم واقعی راجستان به سوی خود جذب می‌نماید. از جمله تالی، دال باتی چورما، داهی وادا، چاات، کاچوری پیاز، لاسی، پانیر لابادار و دسرهای شیرینی همچون کیک و جلبی با قیمت‌های مقرون به صرفه در اینجا ارائه می‌شوند.

آدرس: Shop No. 98-99, Johari Bazar, Jaipur, Rajasthan 302003

عکس: zomato.com

 

جیپور آدا

Jaipur Adda یکی از جدیدترین رستوران ‌های جیپور است که به شما امکان می‌دهد در حالی که غذای خوشمزه را در تراس میل می‌کنید، نسیم دل انگیزی را در میان موهایتان احساس نمایید. البته فضای داخلی مفرح، آثار هنری نقش بسته بر دیوار و مبلمان چوبی حسی اشرافی را به این تجربه شکم گردی اضافه می‌کنند.

این رستوران با انواع خوراکی‌های لذیذ نظیر بال مرغ خوش پخت، نان کیما، فیله امریکن، چیزکیک‌های خوشمزه، فوندو شکلاتی، گلاب جامون، قهوه سرد، میلک شیک و آبمیوه تازه از مهمانانش پذیرایی می‌کند. بعلاوه مشتریان در این مکان، می‌توانند هر رویدادی نظیر جشن عروسی، سالگرد یا تولد را جشن بگیرند، خدمات عالی، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان، تلویزیون، پارکینگ و خدمات دلیوری،از دیگر جذابیت‌های این مکان به یادماندنی به شمار می‌آیند.

آدرس: Rooftop, Nirwana Hometel, Khasa Kothi Circle, Station Rd, Jaipur, Rajasthan, India

 

۶ نکته برای کاهش هزینه سفر به جیپور

عکس: zomato.com

 

راجپوت روم

در میان بهترین رستوران های جیپور، به Rajput Room می‌رسیم که با غذاهای اشتهاآور آسیایی و قاره‌ای در فضایی آرامش بخش و دنج، ساعاتی مفرح را به مخاطبانش هدیه می‌دهد. اسپاگتی خوش پخت، سالاد کاپرسه، لال مانس و دسرهایی جذاب نظیر بستنی، کروسانت و چیزکیک‌های خوشمزه در کنار چای عالی و قهوه، می‌توانند اثری مثبت و ماندگار از این خورد و خوراک در وجودتان به جای بگذارند.

اینجا نیز از دیگر مکان‌های عالی برای دورهمی‌های دوستانه و جشن‌های خصوصی است. ضمن اینکه پرسنل مهمان نواز و قیمت‌های مناسب، میز و صندلی‌های فضای باز، وای فای رایگان، خدمات دلیوری و پارکینگ، این شکم گردی را به بهترین نحو کامل می‌کنند.

آدرس: Bhawani Singh Rd, Jaipur, Rajasthan, India

عکس: cntraveler.com

 

زلوکراست

اگر در حوالی موزه ملی صدف مشغول گشت و گذار بودید، حتما برای استراحت و شکم گردی سری هم به  Zolocrust بزنید که از پرطرفدارترین رستوران های جیپور است. این بیکری رستوران که به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به روی علاقمندان باز است، با انواع غذاهای لذیذ ایتالیایی و قاره‌ای از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

در اینجا می‌توانید از تعامل با بهترین سرآشپزها برخوردار شوید که محصولاتی ارگانیک را در طبخ غذاها بکار می‌گیرند. خوراکی‌هایی نظیر اسپاگتی، پیتزای سبزیجات، ساندویچ‌های کروسانت، چیزکیک زغال اخته، پای سیب، تیرامیسو، قهوه سرد عالی، شیک شکلاتی یا آبمیوه تازه در این رستوران به شدت توصیه می‌شوند. جالب است بدانید برای سرو خوراکی‌ها، از ظروف سازگار با محیط زیست استفاده می‌شود.

از طرفی باید گفت پیدا کردن این مکان به دلیل موقعیت مکانی مناسب، نسبت به سایر رستوران های جیپور بسیار آسان است. همچنین پرسنل مهمان نواز در تمام طول سال، به گرمی پذیرای مهمانان بوده و خدمات استاندارد نقطه قوتی است که نقش بسزایی در موفقیت این مکان دارد. در نهایت قیمت‌های مناسب، محیطی آرام و دکور تماشایی، فضای بیرونی مفرح، تلویزیون، وای فای رایگان، پارکینگ و خدمات دلیوری، از دیگر مشخصه‌های جذاب این غذاکده به شمار می‌آیند.

آدرس: Hotel, Clarks Amer, Jawahar Lal Nehru Marg, Jaipur, Rajasthan, India

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره جیپور برای اقامتی لوکس

عکس: holidify.com

 

آر جی ۱۴

غذاکده RJ 14 که یکی از محبوب‌ترین رستوران های جیپور و بهشت عاشقان سبزیجات برای صرف غذاهای گیاهی هندی محسوب می‌شود، در عین حال از زیبایی استثنایی برخودرار بوده و فضایی اینستاگرامی جذابی را برای ثبت عکس‌های یادگاری ارائه می‌دهد.

منو نیز بسیار غنی است و گزینه‌هایی همچون چانا ماسالا، شوربای گوجه فرنگی، پانی پوری، نان سیر و پنیر بسیار پرطرفدرارند. هرچند که نمی‌توان از طعم بستنی، کولفی، گلاب جامون، انبه لاسی، قهوه و لیموناد نیز غافل شد.

از طرفی خدمات دلیوری، از مزایای مهم این مکان محسوب می‌شود. همچنین پرسنل سختکوش، در تلاشند تا با خدماتی حرفه‌ای همواره اثری مثبت را در ذهن مشتریان به جای گذارند. قیمت‌های منصفانه، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، پارکینگ و تلویزیون، از دیگر امکانات قابل توجه این رستوران به شمار می‌آیند.

آدرس: Plot no 132, 133, Ajmer Rd, opposite IndusInd Bank, Jaipur, Rajasthan, India, 132

عکس: zomato.com

 

تاروودا

در پایان گشت و گذار در میان برترین رستوران های جیپور، سری می‌زنیم به Taruveda. دکوراسیون جذاب این اغذیه فروشی کوچک که با نقاشی‌های دیواری پر شده، در بدو امر مخاطبانش را غافلگیر می‌کند. جالب است بدانید اینجا، نه تنها یک غذاکده، بلکه یک فروشگاه محصولات ارگانیک و وسایل خانگی را در خود جای داده است. بعلاوه فضای داخلی نورگیر و راحت و فضای بیرونی زیبا، باعث می‌شوند تصور کنید در خانه خودتان هستید.

منو نیز به همان اندازه جذاب است و انواع غذاهای ایتالیایی، ژاپنی و قاره‌ای را ارائه می دهد. در این میان سوشی، فلافل، هوموس، مرغ کبابی خوش طعم، استیک مرغ، برگرهای توفو، پیتزا پپرونی و سالاد سزار از محبوب‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند. و البته دسرهایی نظیر وافل شکلاتی خوشمزه، بستنی وانیلی و کرپ نوتلا در کنار نوشیدنی‌هایی همچون قهوه سرد، لیموناد یا یخ چای، کامل کننده‌هایی عالی در کنار وعده‌های غذایی هستند. در نهایت، در این مکان خاطره انگیز با قیمت‌هایی بسیار مناسب و خدمات حرفه‌ای مواجه خواهید شد.

آدرس: Jacob Road, Jaipur, Rajasthan, India

 

۱۰ گالری و موزه هنرهای معاصر جیپور در ایالت راجستان

عکس: zomato.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 28 آبان 1402)

نظرات کاربران